Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~paweł65
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
Jeżdże nim krótko, jedynie 15.000 km, dlatego jeszcze go poznaję. Szukałem takiej wersji z napędem 4X4 i póki co cieszę się z jej posiadania. Jak do tej pory, poza odgłosami z przedniego zawieszenia i trochę niefunkcjonalnymi lusterkami bocznymi, większych wad nie odkryłem. Spora wystarczająco komfortowa limuzyna o znakomitej trakcji, pewnie prowadząca się także w warunkach zimowych, dzięki napędowi 4X4 oraz zmianie przekazu momentu obrotowego w opcji \"W\", z dosyć cichym, żwawym silnikiem z turbosprężarką i dobrze zestrojoną automatyczną skrzynią biegów. Wnętrze - jasna skóra świetnej jakości, drewniane dodatki bez przesady, prawdziwe aluminium /klamki/, interesujące podświetlenie \"zegarów\", wnętrze bez fajerwerków, ale w dobrym guście. Wszystko spasowane idealnie. Bagażnik - zmieszczę się...Generalnie - super auto!!
4,8
~Biszkopt
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
Super wygodne i komfortowe auto. Mało co się w nim psuło, spalanie LPG na akceptowalnym poziomie, całkiem nieźle wykonane. Jedynie uciążliwe usterki zawiasu, które trudno zdiagnozować i ząbkował mi opony. Samochodu nie mam od około 3-4 mies., więc na chłodno opiszę :) Straciłem w skutek wypadku, bo chętnie bym nim jeździł dalej.
4,7
~Michał
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
Do Volvo trzeba wsiąść i się w nim zakochać. To klasyka motoryzacji z super wyposażeniem i mocnym silnikiem. Jak chcesz, żeby auto ci mało paliło to kup sobie Pandę :). Widok miny pseudo rajdowców jak łyka ich ponad półtoratonowy rodzinny sedan - bezcenne.
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW 2002-2006
10,6
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
Bardzo fajny silnik, pozwala na cieszeniu się jazdą, jedziesz spokojnie a jak trzeba wciskasz gaz i wyprzedzasz nast. samochód szybko i bez redukcji. Bardzo elastyczny silnik lepszy niż diesle (a do tej pory byłem zwolennikiem nowych diesli i to jest mój pierwszy samochód benzynowy). A wracając do spalania w większości jeżdżę trasy tak ok 90% i śr. spalanie wynosi w zależności od pory roku ok. 9,5 do 10,5 L/100km gazu oczywiście. Długa trasa (700km) w pięć osób i z pełnym bagażnikiem drogi krajowe, autostrada i ekspresówka śr. prędkość na całej trasie to 87km spalanie 10,7 l gazu.
12,3
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
pali tyle ile ma możliwości. Dużo pali to dużo może ;-) Zawieszenie nie daje możliwości jazdy rajdowej ale na autostradach na tempomacie jazda to sama przyjemność - spalenia można obniżyć podróżując ekonomicznie 90-100 km/h ale chyba nikt tego nie robi na trasie kilkuset kilometrowej. Skrzynia automat i AWD świetnie się spisują i też wpływają na spalanie. Ręczna redukcja biegów pewnie pozwoliła by zejść około 1 do 2 litrów. W mieście od świateł do świateł musi spalić 13-14. Niestety rosnąca cena paliwa coraz bardziej powoduje, że rozmyślam nad LPG. Po co płacić miesięcznie na benzynę 1 tys jak można 600 zł.
12,7
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
Volvo S80 I
Super auto! Nie byłem przekonany do silnika z turbo ale kupiłem i jestem pozytywnie zaskoczony. W cyklu mieszanym wychodzi 12l. Gazu od 2 tys. Obrotów autko już zbiera się naprawdę dobrze więc nie ma potrzeby przesadzać z pedałem gazu z czego wynika stosunkowo niskie spalanie przy tych osiągach i masie samochodu

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I