Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan 2.5 T 200KM 147kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Z najsłabszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafią nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujące. Z drugiej strony flotom mogą się spodobać – one nie potrzebują piorunujących osiągów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsądna. Do „zwykłych” użytkowników jest skierowane coś znacznie ciekawszego. Wśród diesli najlepsze są 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prędkościach przydałoby się trochę więcej mocy, ale tak czy inaczej do ładnego jak na diesla dźwięku, dokładają niezłe wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierają się do pracy. Wśród motorów benzynowych już jeden ze słabszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezłe osiągi i jest godny uwagi. Podobną moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwięku i napędu na wszystkie koła. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać się niektórym zbyt leniwy, warto wcześniej się nim przejechać. Następny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiągów dokłada ładny pomruk podczas pracy. Jeśli taki dźwięk wolicie zamienić na coś bardziej basowego, to na szczycie znajduje się jeszcze jedna, intrygująca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemności 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedział, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wątpił, że może mieć też i tak duże silniki pod maską.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Dallas
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Wygodny, aż za wygodny kanapowiec. Brakuje precyzji przy prowadzeniu na ostrzejszych zakrętach. Nie jest to auto nawet do pół-sportowej jazdy, wyłącznie do dostojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Duże gabaryty dają poczucie bezpieczeństwa. Może wygłupię się tym stwierdzeniem ale to auto to idealny kompromis pomiędzy amerykańską wygodą a szwedzką precyzją prowadzenia. Denerwują drobiazgi które w aucie tej klasy nie powinny występować. Ten samochód trzeba kupić świadomie, wiedząc do czego będzie nam służyć. Wtedy się odwdzięczy. Auto w zasadzie już sprzedaję, więc postanowiłem pisząc opinię odwdzięczyć się za ten okres użytkowania.
4,3
~piortek
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Duży kanapowiec, idealny na trasy, po mieście też daje radę. Wygodny, cichy (nie wiem co komu szumi, spokojnie powyżej 150 można gadać, jest cicho). Trochę pali, jak to 5 cylindrówka, ale ten dźwięk.... Polecam wygodny samochód, wiadomo nie bez wad.
3,9
~Łukasza Wie
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Auto ogólnie bardzo ładne z wyglądu.Można się przyzwyczaić nawet do jego toporności. Gdy go kupowałem stawałem się czegoś innego bardziej w pobliży do BMW natomiast tu w każdym detalu czuć księgowych Forda. Po dłuższym zapoznaniu stwierdzam że bliżej mu do Chevroleta niż do Niemców. Za największą wadę uznaje że jest głośno w środku w BMW było znacznie ciszej.
Średnie spalanie dla Volvo S80 II Sedan 2.5 T 200KM 147kW 2006-2010
10,9
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
po pierwsze: moj samochod sie nie psuje. najpowazniejsza awaria to uszczelnienie walka rozrzadu przy 205000km. serwis w niezaleznym warsztacie volvo, we wroclawiu nie rujnuje. serwisuje na biezaco i nie zaniedbuje zadnych anomalnych znakow - stad kazda naprawa/poprawa kosztuje grosze. po drugie: moj rekord spalania - trasa 170 km, przez laki, przez pola, koniec dnia, wylaczona klimatyzacja, nigdzie mi sie nie spieszy, pelny bagaznik, 3 osoby w srodku, kilka razy musialem wyprzedzic ciezarowke... spalanie srednie na danym odcinku: 6.8l/100km... da sie.
11,0
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Spalanie bardzo uzależnione jest od stylu jazdy, i tak się przedstawia dla tego auta. Wszystkie wyniki mierzone są poprzez przeliczenie wlanego paliwa oraz ilość przejechanych kilometrów. Skrzynia biegów AUTOMATYCZNA jazda cały czas z włączoną klimatyzacją. Najmniejszy wynik udało się uzyskać żonie. 7,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 90km/h 8,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 130km/h 9,5 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość od 120km/h do 150km/h 10,8 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 170-180 km/h 10,3 l/100km wakacyjny wyjazd w 4 osoby + cały bagażnik gratów prędkość zróżnicowana od 100km/h na drogach pozamiejskich do 170km/h po autostradzie 12,5 l/100km powolna jazda po mieście 14 l/100km normalna jazda po mieście 15,5 l/100km dynamiczna jazda po mieście 17,4 l/100km największy wynik jaki udało mi się uzyskać szybka jazda po mieście, częste hamowanie i przyspieszania biegi zmieniane przy czerwonym polu ok 7000 odb/min Gdyby cały czas tak jeździć jak przy ostatnim pomiarze spalanie w granicy 20 l/100km byłoby możliwe do osiągnięcia. Co do spalania w cyklu miejskim to bardzo zależy ono od kierowcy dla jednego jazda normalna może odpowiadać mojej jeździe powolnej, ponieważ mam dość ciężką nogę. Ogólnie średnie spalanie jakie mi wyszło po przejechaniu 6300km to 12,1 l/100km jeżdżę 35% w trasie 65% w mieście. Mam w planach założenie instalacji gazowej, jak już to zrobię to za kilka miesięcy dodam raport spalania samochodu zasilanego LPG
11,0
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Spalanie bardzo uzależnione jest od stylu jazdy, i tak się przedstawia dla tego auta. Wszystkie wyniki mierzone są poprzez przeliczenie wlanego paliwa oraz ilość przejechanych kilometrów. Skrzynia biegów AUTOMATYCZNA jazda cały czas z włączoną klimatyzacją. Najmniejszy wynik udało się uzyskać żonie. 7,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 90km/h 8,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 130km/h 9,5 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość od 120km/h do 150km/h 10,8 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 170-180 km/h 10,3 l/100km wakacyjny wyjazd w 4 osoby + cały bagażnik gratów prędkość zróżnicowana od 100km/h na drogach pozamiejskich do 170km/h po autostradzie 12,5 l/100km powolna jazda po mieście 14 l/100km normalna jazda po mieście 15,5 l/100km dynamiczna jazda po mieście 17,4 l/100km największy wynik jaki udało mi się uzyskać szybka jazda po mieście, częste hamowanie i przyspieszania biegi zmieniane przy czerwonym polu ok 7000 odb/min Gdyby cały czas tak jeździć jak przy ostatnim pomiarze spalanie w granicy 20 l/100km byłoby możliwe do osiągnięcia. Co do spalania w cyklu miejskim to bardzo zależy ono od kierowcy dla jednego jazda normalna może odpowiadać mojej jeździe powolnej, ponieważ mam dość ciężką nogę. Ogólnie średnie spalanie jakie mi wyszło po przejechaniu 6300km to 12,1 l/100km jeżdżę 35% w trasie 65% w mieście. Mam w planach założenie instalacji gazowej, jak już to zrobię to za kilka miesięcy dodam raport spalania samochodu zasilanego LPG
Volvo S80 II Sedan