Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004

Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
Lata produkcji: 1999 - 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Oceny Volvo V40 I Kombi 1.9 TD 115 KM 85 kW

Ogólna ocena
4,27
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(85%) NIE(15%)
ZALETY + Karoseria + Ergonomia + Silnik
WADY - Wyciszenie - Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

Marek
Volvo V40 I Kombi
1.9 TD 115KM 85kW (1999-2004) 4,62
Wcześniej jeździłem samochodami z raczej małymi i oszczędnymi silnikami z których byłem zadowolony. Po zakupie V40 z 1,9 l dieslem i 116 KM widzę naprawdę dużą różnicę. Auto dobrze się zbiera, jest ciche i wygodne, chociaż żonie nie odpowiadają fotele i zagłówki. Po za tym jest oszczędny - po 2 latach jazdy średnia 6,21 l/100 km (myślałem, że będzie jeszcze mniej). Odradzano mi ten model za względu na usterkowość, jednakże (odpukać) mechanicy...
dodano 7 lat temu przez Marek
Maciej
Volvo V40 I Kombi
1.9 TD 115KM 85kW (1999-2004) 4,69
Oprócz jednej poważniejszej awarii nic się nie zepsuło. Auto wygląda bardzo ładnie. Tutaj trzeba dodać, że to auto dużo lepiej się sprawuje w wersji po 'lifcie'. Zmiany były duże, inne silniki, inne zawieszenie, inna karoseria (tak, na pierwszy rzut oka podobne, jednak jakby się przyjrzeć, to sporo róznic np. obrysówki, zderzaki, lampy z tyłu itp.) W moim guście bryła i wygląd tego auta są niesamowite. Wnętrze jest też bardzo dobrze, materiały...
dodano 6 lat temu przez Maciej
Marcin
Volvo V40 I Kombi
1.9 TD 115KM 85kW (1999-2004) 4,38
Bardzo fajny samochód klasą dorównujący wiele droższym samochodom. Myślę że to najlepsze co jest teraz na rynku do 20 tys. zł polecam. Ja jeździłem v 40 2 lata i mimo iż jeżdżę teraz samochodem sporo lepszym mam sentyment do niego. Myślę że gdy kupi się niekombinowany egzemplarz z uczciwym przebiegiem to tylko się wlewa paliwo i jeździ, pamiętając oczywiście o zrobieniu na czas wymaganych przeglądów
dodano 5 lat temu przez Marcin

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 948
Koszt ogólny 14,45 PLN
ON27.27 PLN
Wydatki serwisowe 8,23 PLN Pozostałe wydatki 6,75 PLN

Autodiagnoza Volvo V40 I

Liczba wpisów: 40
Metaliczne stuki z prawego przodu
dodał: zgoda, 8 lat temu
Podczas jazdy ze skręconymi kołami (np. po okręgu) w lewą stronę, z prawego przedniego zawieszenie słychać dźwięk jakby stukały o siebie metalowe pręty. Dźwięku nie słychać przy jeździe z prostymi kołami, także na nierównościach.
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
dodał: janek, 6 lat temu
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy
problemy z uruchomieniem silnika
dodał: kristobar, 7 lat temu
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.

Dane techniczne Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004

Podstawowe parametry Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Przeniesienie napędu Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Volvo V40

Newsy o Volvo V40