Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW od 2014
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Średnie spalanie całościowe od nowości - 7,6l/100km. Tryb ECO w trasie bez autostrad daje 0,5l/100km oszczędności. Teleportacja autostradami przez Polskę - ok.8l/100km. Normalna trasa mieszana 6-7l w zależności od nastroju. Miasto - pewnie 10-11l ale nie mierzyłem. Pali mniej niż C5 o 90 koni słabsze! Minimum testowe to 5,3l na trasie 120km. ASO nie jest tanie. Olej 0W20 nie jest tani. Opony zimowe też nie są budżetowe. Ubezpieczenie - 3k PLN. Ale i tak dam maksymalną ocenę, bo tego się spodziewałem po Volvo
8,7
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Przy skrajnie oszczędniej jeździe wiejskimi drogami na odległości 60 km uzyskałem spalanie 5,5 litra Ale widomo, tak się nie jeździ. Przy norlanej jeździe to jest 8-9 litrów. Przez jakiś czas jak jeździłem też tylko po mieście na krótkich trasach i w korkach dość dynamicznie wykorzystując potencjał samochodu to wyszło mi coś koło 12 litrów.
13,3
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
To wszystko zależy jak się jeździ, czy się serwisuje w ASO itp. Moim zdaniem nie są jakieś bajońsko wysokie, ale przy silniki T5 nie oczekujmy, że będziemy palić tyle co punto czy jakaś micra

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 10
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
6 komentarzy
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V40 II Hatchback