Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Kombi

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4628 mm
Szerokość 1865 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2097 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2776 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1585 mm
Zwis przedni 936 mm
Zwis tylny 916 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1064 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 850 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 954 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1447 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1402 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1241 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Szerokość bagażnika 1585 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 978 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1749 mm
Wysokość progu załadowczego 646 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
Średnie spalanie dla Volvo V60 I Kombi
8,4 – 11,2
l/100 km
5,8 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Samochód bardzo ekonomiczny i dynamiczny. W ruchu miejskim delikatnie przeszkadza duża masa pojazdu oraz krótka jedynka i dwójka, ale można się do tego przyzwyczaić, jednak w trasie samochód sprawuje się wyśmienicie. Mimo iż pod maską znajduje się silnik 1.6 o mocy 115KM i 270 Nm można nim bardzo przyjemnie podróżować. Wyprzedzanie ciężarówek bez redukcji biegu czy gwałtowne przyspieszenie na 5 czy 6 biegu nie stanowi problemu, Volvo bardzo fajnie się zbiera. Poniżej 1500 obr/min czuć turbodziurę jednak po przekroczeniu tych obrotów samochód płynnie i odczuwalnie wyrywa się do przodu. Przebieg mocy i momentu jest bardzo liniowy, silnik można kręcić do 4000 obr ale nie odczuwa się przez to jakiś gwałtownych przeciążeń podczas przyspieszania, jednak po spojrzeniu na prędkościomierz widać jak sprawnie nabiera prędkości. Elastyczność silnika w trasie jest jego największą zaletą, jak również niskie spalanie. Samochód w trasie po drogach krajowych zadowala się około 5 litrami ON na 100km, prawdopodobnie można osiągnąć niższy wynik jednak jeżdżę bardzo dynamicznie i nie należę do kierowców oszczędzających każdą kroplę paliwa. W ruchu mieszanym volvo spala od 5,6 do 6,4 litra w zależności od temperatury otoczenia, natężenia ruchu itp. Bardzo rzadko poruszam się po centrach dużych miast, częściej po małych miasteczkach a spalanie oscyluje w granicach 6 litrów. Ostatnio pokonałem trasę 1000km z czego 90% była to autostrada, a tempomat ustawiony na 140km/h ze sporadycznymi przyspieszeniami do 170 km/h, przy włączonej klimatyzacji, z czwórką pasażerów, Volvo spaliło 6,3 litra ON , więc uważam to za wynik rewelacyjny :)
11,2
Volvo V60 I
Kombi 2.0T 203KM 149kW
Mechanika w znacznej części oparta na rozwiązaniach znanych z Forda. Ceny części nie są drogie. Znacznie gorzej auto wypada pod kątem zużycia paliwa. Przy bardzo delikatnej jeździe po Warszawie - w moim przypadku dużo korków - 13 litrów to minimum. Zazwyczaj to spalanie w tygodniu dochodzi do 14.5-15 L, w weekendy nieco spada ze względu na brak korków i na koniec baku wychodzi ok 13. Na autostradzie przy 140km/h spalanie 9.5-10.5. W zależności od temperatury i wiatru. Każde kolejne 10km/h to 1-1.5 litra więcej. Przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie (oczywiście w Niemczech) gdzie średnia prędkość wychodziła na poziomie 180-220 KM/H spalił ok 18 litrów. Przy spokojnej jeździe w trasie na tempomacie (do 100km/h) potrafi zejść poniżej 7 litrów.
6,9
Volvo V60 I
Kombi 2.0 D3 163KM 120kW
Ogólnie to najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć. Na trasie z prędkością 160km/h silnik żłopie jak koń wodę średnie to 9,5 10,5. Poniżej 120 spada na 6,5 lub 5,5. Zasięgi to chyba wzięte z górki. Ja maksymalnie przejechałem 980km pełny bak do długiej rezerwy.
Volvo V60 I Kombi