Szukaj

Informacje o Volvo V60 II Cross Country

Lata produkcji: 2018 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo V60 jest o ponad 12 cm dłuższe od modelu poprzedniej generacji. Długość nadwozia to 476,1 cm. O 10 cm zwiększony jest rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość samochodu wynosi 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm, samochód jest o 5 cm węższy i niższy modelu poprzedniej generacji. Bagażnik Volvo V60 II generacji ma pojemność 530 litrów,jest to aż o 100 litrów więcej niż w poprzedniej generacji modelu.
Nowe Volvo V60 dzieli nowoczesną płytę podłogową SPA z innymi modelami m.in. XC90 i XC60.

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Volvo V60 II Cross Country – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4761 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1499 mm
Rozstaw osi 2874 mm
Rozstaw kół - przód 1649 mm
Rozstaw kół - tył 1633 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 1038 mm
Prześwit 210 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 529 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Miałem wiele auta z segmentu premium - Mercedesy, BMW, Lexusy, Audi, Porsche, Infiniti - ale to moje pierwsze Volvo i jestem naprawdę BARDZO pozytywnie zaskoczony, samochód na pewno niczym nie odstaje jakościowo od obecnych konkurentów "wielkiej trójki", jakościowo jest bardziej zbliżony do Lexusa (nie wiem jeszcze jak z trwałością materiałów, ale spasowanie i jakość to naprawdę pierwsza klasa), ale technologicznie go z pewnością prześciga. Świetnie się prowadzi, zawieszenie jest genialne, a właściwości "terenowe" są zaskakujące. Komfort (może poza wygłuszeniem tylnych nadkoli) jest bardzo dobry. Siedzenia z początku mogą wydawać się twarde, ale po długiej trasie człowiek wychodzi z auta bez żadnych dolegliwości. Spalanie jest dosyć wysokie, jak na tak mizerne osiągi, ale co poradzić, takie czasy.. W całości auto naprawdę świetne, jeżeli ktoś wyposaży je sobie wedle własnych wymagań, to naprawdę, dla mnie ciężko o ciekawszy, bardziej uniwersalny i ładniejszy samochód w tym segmencie. Pomimo że to tylko 2 litry, niedawno ciągnąłem tym autem 2t przyczepę na dystansie prawie 1000km i byłem zaskoczony jak uniwersalny jest to samochód, prowadził się świetnie, a mocy nie brakowało. Na co dzień nie odczuwa się tak bardzo dużej masy tego auta, ale holując przyczepę staje się to jego wielką zaletą, ponieważ dzięki temu całość prowadzi się bardzo pewnie. Dodatkowo Volvo zastosowało świetne rozwiązania, których nie oferuje większość konkurencji np wodoodporny trzeci kluczyk keyless, który można zabrać gdziekolwiek (z tego co wiem to chyba tylko LR ma taki patent), dodatkowa otwierana przegroda w bagażniku, do której można przymocować całe zrobione zakupy i bez obawy mknąć po mieście - wszystko jest zawsze na miejscu i nic się nie potłucze, ZNAKOMITY interfejs - naprawdę byłem zwolennikiem przycisków, ale system obsługi praktycznie wszystkich systemów w samochodzie odbywa się poprzez centralny ekran, jednak jest on tak szybki i tak łatwy do przyswojenia do obsługi, że naprawdę można odzwyczaić się od fizycznych przycisków i przełączników (w obsłudze bardzo przypomina system Android). brakuje mi tylko np jednego programowalnego fizycznego przycisku, jak np w BMW, któremu można by przypisać aktywowanie jakiejś często używanej funkcji. Do tego wszystkiego dodam że ASO Volvo, z którymi miałem do czynienia jest zachwycające, mili, uprzejmi, pomocni ludzie, zupełnie inni niż w Mercedesie czy w Porsche.
4,5
~damn
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 T5 250KM 184kW
Mimo, że w poszczególnych kategoriach wytykam trochę niedociągnięć to i tak uważam, że ogólna ocena to 5/5. Jest ogromny przeskok między generacjami V60, mimo że poprzednia już była bardzo dobra. Na tle konkurencji w segmencie premium Volvo wypada podobnie - coś jest troszkę lepsze a coś troszkę gorsze. Dla mnie dużym plusem jest to, że V60cc jest dość wyjątkowy i rzadko spotykany na drogach - świadczy o tym choćby to, że po 2 latach od premiery moja recenzja na tym portalu jest jedyna ;) Poza tym z najbliższej konkurencji jedynie Audi ma w ofercie podobny typ nadwozia. (Passata nie liczę, bo nie) Uważam, że Cross Country, czy Allroad w przypadku Audi, to rewelacyjne rozwiązanie. W połączeniu z AWD mamy wszystkie zalety SUVa przy czym, żadnych z jego wad. Dziwię się, że jest to tak mało popularny typ nadwozia. Co do charakterystyki V60 - jest komfortowy, bezpieczny i generalnie bardzo przyjemnie się w nim spędza czas. Jest też bardzo szybki ale raczej nie sportowy - silnik nie brzmi groźnie, skrzynia trochę za wolno reaguje, nie ma łopatek do zmiany biegów. Jeśli ktoś szuka sportu to w tym segmencie lepiej się odnajdzie w Alfie Giuli czy BMW gdzie jest RWD i te sportowe emocje, które Szwedzi stawiają gdzieś na dalszym planie. Pali raczej dużo - średnia miasto/trasa to ok. 10,5l/100km
4,3
~Marcin
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW
Volvo sprawdza się doskonale przy podróżowaniu na dłuższych trasach. Samochód jest dynamiczny, posiada odpowiedni zapas mocy. Wystarczający dla rodziny 2+2. Dobrze łączy w sobie zalety SUV - prześwit jest taki sam, jak w większym XC60 i wyklucza jego wady - niższe opory, mniejsze spalanie. Lepsze parametry przyspieszenia.
Średnie spalanie dla Volvo V60 II Cross Country
8,6 – 8,7
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Po przejechaniu 55.000 km moje wnioski są następujące: Podczas jazdy autostradą z prędkością dozwoloną w Polsce auto pali ok 7,5-8 l, powyżej 140 km/h kończy się ekonomia. Na niemieckich autostradach auto spala ok 10,5l. Trasa po Polsce zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń, po prostu jadąc w miarę płynnie spokojnie można zmieścić się w 6l. Jazda po mieście na krótkich odcinkach to spalanie rzędu 9-11 l. U mnie w cyklu mieszanym, gdzie 80% przebiegu to trasa, komputer pokazuje średnio 8,5 l. Ogólnie uważam, że jeżeli nie jedzie się na wyścigi, to zasięg w okolicach 1000km jest w zupełności wystarczający, a spalanie nie należy do wysokich biorąc pod uwagę, że auto jest wyżej zawieszone i waży prawie 2000kg.
10,7
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Samochód to najoszczędniejszych nie należy , przy średniej prędkości na autostradzie 130- 140 średnie spalanie na poziomie ok. 8 l , przy zwiększeniu prędkości do ok. 160km spalanie wzrasta do ok. 10.5l , prawdziwy hardkor zaczyna się powyżej prędkości 160 ( na odcinku ok. 180km , średnią prędkością ok. 185km h średnie spalanie wyszło mi ma poziomie 16.8 l / 100km W mieście przy przepisowej jeździe i ustawionej skrzyni na poziomie komfort i troszkę bardziej dynamicznym dodawaniu gazu należy spodziewać się ok. 8 l . Najniższe spalanie osiągnąłem jadąc ok. 60 km droga krajowa z prędkością 60- 90 wtedy średnie spalanie komputer wskazywał na ok.6 l.
8,9
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
W trasie jadąc w miarę przepisowo minimalne średnie spalanie jakie miałem to 6,6l, w cyklu mieszanym samochód pali średnio 9,5l (wynik z 8500km), jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem co najmniej 10,0l / 100km. Samochód pali sporo więcej niż oczekiwałem (liczyłem na zużycie 7,0-8,5l), ale trzeba pamiętać że to kombi segmentu D waży ponad 1900kg! Prześwit też robi swoje, powyżej 150km/h - ponad 11,0l . Sam silnik nie jest zły, wbrew pozorom nie słychać go tak bardzo i moim zdaniem diesel bardziej pasuje to charakterystyki cross country. Nie jest to rakieta, ale przyspiesza wystarczająco dobrze jak na cztery cylindry, szkoda że w CC nie dało się zamówić wersji 235KM, wtedy raczej nie miałbym uwag i na spalanie można by przymknąć oko, osiągi pewnie byłyby zbliżone do nieco starszych trzylitrowych diesli.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 8
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60 II  Cross Country