Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Bucefal
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Fatalnie zawieszenie, twarde przenosi do wnętrza wszystkie wyboje. Jak ktoś ma piasek w nerkach to OK, zejdzie sam bez potrzeby spacerów czy biegania. Fatalnie się prowadzi, na drogach ekspresowych na łukach ma tendencje do przechodzenia od podsterowności do nadsterowności. Konieczna jest odpowiednia praca gazem by odciążać lub dociążać tylną oś. Auto nie ma hamulców, zamiast hamulców ma spowalniacze. Ale to dobrze, czuje się jakbym miał znów 20 lat i jeździł Polonezem Caro. Już po 60k plastiki we wnętrzu trzeszczą latem i zimą. Fatalna ergonomia. Nieregulowane zagłówki foteli gniotą mnie w plecy, wysoki jestem, a pas spada mi z ramion. Do włącznika hamulca postojowego trzeba się schylać w dziwne miejsce. Kultura pracy silnika jak w dostawczaku. Z tyłu zaskakująco mało miejsca jak na tak duże auto, stosunkowo mały bagażnik. Duże, ciężkie, niezgrabne, słabo się rozpędza, prowadzi się drętwo i kiesko hamuje. Zaleta: nie psuje się, nie rdzewieje.
3,9
~greg
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Samochodem jeździ żona, głownie po mieście, obawialiśmy się kupić diesla, ale pan sprzedawca zapewniał że wystarczy raz w miesiącu zobić dłuższą trasę i problemów z wypalaniem DPF nie będzie. Niestety pomimo tego że stosowaliśmy tą zasadę skrupulatnie to zawsze w sezonie zimowym pojawia się komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju. Oczywiście olej i filtr do wymiany bo olej jest rozrzedzony olejem napędowym, niestety po miesiącu sytuacja się powtarza. Serwis i dystrybutor zwala winę na użytkownika pomimo tego że nigdzie nie ma napisane że użytkowanie w mieście prowadzi do dodatkowych wizyt w serwisie i dodatkowych kosztów. Straciłem całą sympatię do tego pojazdu.
4,9
~aslaski
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Auto z którym nie mogę się rozstać bo... nie mam powodu! Niezawodne, niedrogie w utrzymaniu, komfortowe. Bez problemu mieści moją 4-osobową rodzinę. Pełen zbiornik paliwa starcza na 1000km, więc odwiedzam stacje benzynowe co dwa tygodnie. Przeglądy w ASO raz w roku co 30tys km, oby tak dalej
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW od 2015
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
150PS, napęd na przód, automat 8-biegowy. Średnia z 2 lat 8.18l (wyliczone przeze mnie) minimalne spalanie ponizej 5l - trasa krajowkami do 100km/h; autostrada 6.1l - do 130km/h przy spokojnej jeździe, 7.1 przy 140-150km/h; trasa Wrocław-Kolobrzeg i powrót 6.7 (4 osoby+ bagaż po dach, S-ka do Poznania bez oszczędzania, ale i bez szaleństw- max do 150km/h) miasto 8.0-8.5l - podane wyniki w sezonie letnim z klimatyzacja; w zimie +1litr- zwłaszcza po mieście, na trasie pora roku raczej nie robi różnicy (kwestia rozgrzania auta). Serwis drogi - pod 2tys za olej+ 4 filtry i update softu ( przyswoić częściach) i ponad 2 tys jeśli Volvo daje czesci (marzec 2021) - w poprzednich latach wychodziło jakoś taniej. Vw robi to samo w passacie za 50%
9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Jeżdżę tym autem nieco ponad dwa lata, aktualnie mam przejechane 95 tys. km i na tym dystansie moje średnie spalanie wyniosło 9,31 l/100 km (dane z arkusza kalkulacyjnego). Jak zobaczyłem tu średnią 5,6 dla tego auta to parsknąłem śmiechem. Kto tu wstawia takie banialuki? XC60 to ważący ponad 1,8 tony SUV, który aerodynamiką odstaje od mniejszych osobówek. 5,6 l/100 km to chyba na holu :) Owszem, nie jeżdżę przepisowo, większość z dystansu to ekspresówki i autostrady z prędkościami 160-180. A tutaj raporty chyba tylko od kierowców, co nie przekraczają 90 km/h :D Tylko ja takich nie spotykam na swojej drodze.
6,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Auto posiadam od kilku miesięcy - liczyłem na spalanie w okolicach 7l, a wyszło mi nieco ponad 6l, także miłe zaskoczenie. Jeżdżę głównie po krajówkach. Jak ktoś mocno ciśnie lub jeździ po mieście to pewnie i 9 spali...

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 9
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
Call on serwis
  • Volvo XC60 I
  • inne
  • 286 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam , po przejechaniu około godziny ciągłej jazdy na wyświetlaczu pokazuje się komunikat Call on serwis . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta gaśnie. I tak sytuacja się powtarza w nieskończoność.
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volvo XC60 I SUV Facelifting