Szukaj

Informacje o Volvo XC70 I 2.4 5D AWD 163KM 120kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).
czytaj więcej
Powagosław
Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups… ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Andrzej
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Samochód o dwóch obliczach, bardzo męski, ponad przeciętnie komfortowy, radzący sobie w lekkim terenie, z drugiej strony ciasny, niezbyt szybki i trochę toporny. Ten samochód to nie środek transportu, to jest styl życia. Jeżdżąc nim szukasz dróg polnych w które można zjechać wyznaczając mu coraz trudniejsze zadania, po czym wsiadasz i jedziesz 1000km bez zatrzymania i bólu pleców. Przyczepa kempingowa, wyciągnięcie zakopanego busa czy zaśnieżona droga polna nie są dla niego żadnym wyzwaniem, samochód robi swoje i prosi o jeszcze. Bardzo wytrzymały konstrukcyjnie.
3,7
~Archeolog
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Wrażenia z jazdy, komfort, prestiż samochodu sprawiają radość. Jak ktoś ma potrzebę zjeżdżania z asfaltu (jak ja, jako archeolog), nie potrzebuje przeprawówki 4x4, a ceni sobie komfort i bezpieczeństwo, ten będzie zadowolony. Samochód premium to również koszty utrzymania premium, niestety. Średnie spalanie powyżej 10l to norma, mimo, że to diesel. Mitem jest trwałość Volvo, sporo jest drobnych usterek, w tym elektronicznych, których usunięcie jest drogie. Część podzespołów nie ma zamienników i nie pasuje od innych modeli (np amortyzatory), w efekcie są bardzo drogie (komplet Sachs na przód bagatela 700 zł, gdy w V70 można mieć taki komplet za 300 zł). Upierdliwe i ciężkie do ogarnięcia są problemy z wnętrzem, np. szalejące liczniki, dmuchawa żyjąca własnym życiem itd. Na koniec dodam, że automaty AW55-51 to tragedia, awaryjne i niezwykle drogie w naprawie (od kilku do nawet 10 tys. zł, co często przekracza połowę wartości samochodu). Samochód dla ludzi, którzy mają pieniądze nie tylko na zakup, ale i utrzymanie takiego auta, a przy tym nie boją się nim od czasu do czasu zająć lub wydać więcej na serwis. Radość, komfort i bezpieczeństwo w zamian gwarantowane.
4,4
~Kiruna
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 5D AWD 163KM 120kW
W samochodzie czuc klase premium . Niestety ale kupujac auto ktore ma 11-13 lat i przebieg onad 350 tys km < przynajmiej oryginalny > trzeba liczyc sie z tym ,ze cos sie moze zaczac dziac z samochodem . Sa male usterki ,a to przeowd od wspomagania peknie ,a to czujnik cisnienia oleju , to poloski trzeba bylo wymienic . Nie uwazam ,ze to byly jakies straszne AWARIE bardziej czesci ktore sie poprostu zuzyly z racji wieku i przebiegu . U mnie rocznik 2003 , przebieg na dzis to 395 tys km , fotele , kierownica nie posiadaja zadnych oznak zuzycia . Jesli ktos kupuje XC70 i auto ma wytarta kierownice to musi miec porzebieg grubo powyzej 400 tys km . Oznaki zucycia w srodku to dzwignia od recznego i mieszek od dzwigni zmiany biegow - AUTOMAT - sa sparciale i odlatuja z nich kawalki skory czy czegospodobnego . Auto bardzo fajne , nastepne tez bedzie XC 70 tylko model od 2008 i napewno przebieg do max 200 tys km . Tak , mozna takie kupic tylko trzeba odpowiednio wiecej zaplacic . Wyjdzie taniej pozniej .
Volvo XC70 I