Szukaj

Informacje o Volvo XC90 II SUV 2.0 T8 TwinEngine 407KM 299kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

SUV bez silników widlastych – da się? Da się. Może to i wada, bo próżno tutaj szukać bulgotu, który jest dostępny choćby u niemieckiej u konkurencji, ale za to wszystkie jednostki napędowe są naprawdę wydajne. XC90 nie należy do najlżejszych aut, dlatego podstawowy diesel 2.0 D4 190KM zapewnia tylko przeciętne osiągi. Choć to nie znaczy, że złe - co prawda czuć w tym przypadku sporą masę, ale spokojnym kierowcom taki wariant się spodoba, tym bardziej że jest dość elastyczny, a mocy brakuje głównie przy wyższych prędkościach i podczas wyprzedzania. Niedosyt skutecznie likwiduje wersja D5 oraz 2-litrowy motor benzynowy, który w najsłabszej wersji oferuje 254KM – to optymalne propozycje, które eksploatuje się po prostu przyjemnie. Najmocniejsza wersja T8 współpracuje z jednostkę elektryczną i wyciska ponad 400KM. W sam raz dla tych, którzy szukają szybkiego SUVa w niepozornym opakowaniu.

czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 407 KM (299 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 640 Nm przy 2200-5400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje Moc układu hybrydowego 320 + 87 KM Moment układu hybrydowego 400 + 240 Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Volvo XC90 II

Liczba wpisów: 22
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Volvo XC90 II SUV