Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 388 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo XC90 D5 'Momentum', LHD

Volvo XC90 D5 'Momentum', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2040 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
100%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37 pkt | 97 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy była dobra. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była odpowiednia, ochrona pozostałych regionów ciała oceniona została jako dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, boczne kurtyny nie zadziałały poprawnie w 100%. Producent jednak zbadał przyczyny problemu i wprowadził poprawki w poszyciu pojazdu, tak aby boczne kurtyny powietrznie działały poprawnie. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście. System został nagrodzony przez Euro NCAP.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego we wszystkich testach zderzeniowych. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci. Opcjonalnie istnieje możliwość instalacji fotelika w trzecim rzędzie siedzeń. Zintegrowany fotelik jest opcją dla drugiej pozycji środkowego rzędu.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
HTS iZi Kid X3 ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
HTS iZi Kid X3 ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25.9 pkt | 72 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona zapewniona miednicy była słaba. Maska w przewarzającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego, wyjątek stanowił obszar sztywnych filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano głównie słabą ochronę. Standard-fit autonomiczny układ hamowania awaryjnego rozpoznaje pieszych i rowerzystów. Euro NCAP rozpocznie ocenę wydajności tej funkcjonalności w 2016 roku. W związku z tym system nie został obecnie nagrodzony.

Głowa
18,6 pkt
Miednica
1,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13 pkt | 100 %

Wszystkie pakiety bezpieczeństwa oceniane przez Euro NCAP są standardowym wyposażeniem modelu: elektroniczna kontrola stabilności; system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, w tym opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu; system wspomagający jazdę w pasie ruchu, który ostrzega kierowcę, gdy samochód zbacza z pasa ruchu i automatycznie, w razie potrzeby steruje łagodnie samochód. System wspomagania prędkości, wykorzystuje kamerę cyfrową i mapę, dzięki czemu wskazuje lokalne ograniczenia prędkości. Kierowca może odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości, lub system może to zrobić automatycznie. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną liczbę punktów w testach Euro NCAP dla systemów międzymiastowych. Pomaga on także uniknąć kolizji we wszystkich sytuacjach i dla wszystkich badanych prędkościach.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry