Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 2000-2003

Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 144 KM (106 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 82,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 156 I Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 2000-2003

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,3
~Robert
Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Alfa Romeo 156 I
Alfy są samochodami do sobotnio niedzielnych lansów. Jeżeli chodzi o pewność co do uzyskania celu przy jej pomocy , mam duże obawy, czy (a jestem z Krakowa..) wyjeżdżając gdzies dalej , na przykład do Białegostoku, czy dojadę... Jest bardzo wygodna, ładna , dobrze trzyma się na wszelkich zakrętach, ale to auto dla młodzieży która jeździ niewiele, a przy moim stylu życia, a jeźdżę dużo, to autko wyłącznie jako 3cie w domu, do świątecznych przejażdżek. Teraz szukam samochodu typu Subaru Forester, troche jestem zmęczony awaryjnościa tego samochodu.
4,5
~zullo
Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Alfa Romeo 156 I
Auto jakby skrojone dla mnie. Nawet po roku jazdy ciągle mam dreszczyk emocji gdy nim jeżdżę. Przepiękna linia nadwozia, styl, dobra jakość wykończenia rekompensują minusy takie jak wyższe spalanie czy ciasnawy bagażnik.
4,9
~Sylwek
Kombi 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Alfa Romeo 156 I
Bardzo ładny samochód, moim zdaniem niedoceniony. Wcale nie jest tak awaryjny jak go inni oceniają a chyba najbardziej ci co nie mieli z nim nic do czynienia. Niemieckie te po 2000 roku są tak samo awaryjne, że Niemcy sami mówią, że mogą śmiało kupować samochody włoskie.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi