Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000

Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2387 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 304 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Raporty spalania Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000

Liczba raportów: 48
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Ale mam ubaw czytając komentarze niektórych poetów drogowych ;) Kupił Alfe 156 z silnikiem 2.4 JTD i pisze ,że na trasie jeździ jeden z drugim 100km/h w porywach do 120 km/h i jest dumny ze spalania ,heheheh! Seicento 900(max) sobie kupcie kapelusze i berety ,zawali drogi seryjne!Uważajcie ,żeby nie stopić lusterek przy tej prędkości!!! P.S. Nie namawiam do brawurowej jazdy a także do wielkich prędkości ale błagam kupcie sobie buty robocze na trasę a one docisną bezwiednie pedał gazu za Was :) Miłego mulenia/mossi z Torunia
6,8
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Na trasie w 5L jest się człek w stanie zmieścić jak ma się wgraną mocniejszą mapę jadąc na sknerusa do 100km/h.W mieście koło 9L spokojnie trzeba liczyć.Przy normalnej jeździe między 6,5 a 7,5L/100km.Spalanie w normie a banan zostaje zawsze na twarzy;)
7,0
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Witam. 2.4 JTD.136 KM.Spalanie w mieście:klima,korki 8.0.Autostrada Wrocław-Katowice 180 km/h. 8.1.Trasa Katowice-Władysławowo (autostrady 160-170 km/h. pozostała część drogi w miarę możliwości 7.2).Nie jestem w stanie podać minimalnego spalania przy oszczędnej jeździe ponieważ ...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan