Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2387 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 304 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~nirage
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
za małe pieniądze możesz kupić naprawdę dobre auto. Trzeba tylko odpowiednio długo poszukać. Nie brać byle czego, a przede wszystkim jeżeli jezdziło dużo w Polsce to lepiej szykować się na zawieszenie...
4,7
~Alfisti_159
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Rewelacyjny samochód tylko już trochę stary, ale w latach swojej świetności chyba bezkonkurencyjny jeśli chodzi o sportowe auta. Do tej pory ma świeży design, za kilkanaście lat z pewnością będzie poszukiwanym klasykiem.
4,2
~LordJan
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Alfa Romeo 156 jest samochodem stworzonym do jazdy. Idealnie nadaje się na wycieczki oraz do spokojnej jazdy. Jednak gdy potrzeba lub się chce mocnej przycisnąć niczego jej nie brakuje. Kształt nowoczesny i wiecznie młody.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Ale mam ubaw czytając komentarze niektórych poetów drogowych ;) Kupił Alfe 156 z silnikiem 2.4 JTD i pisze ,że na trasie jeździ jeden z drugim 100km/h w porywach do 120 km/h i jest dumny ze spalania ,heheheh! Seicento 900(max) sobie kupcie kapelusze i berety ,zawali drogi seryjne!Uważajcie ,żeby nie stopić lusterek przy tej prędkości!!! P.S. Nie namawiam do brawurowej jazdy a także do wielkich prędkości ale błagam kupcie sobie buty robocze na trasę a one docisną bezwiednie pedał gazu za Was :) Miłego mulenia/mossi z Torunia
6,8
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Na trasie w 5L jest się człek w stanie zmieścić jak ma się wgraną mocniejszą mapę jadąc na sknerusa do 100km/h.W mieście koło 9L spokojnie trzeba liczyć.Przy normalnej jeździe między 6,5 a 7,5L/100km.Spalanie w normie a banan zostaje zawsze na twarzy;)
7,0
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Alfa Romeo 156 I
Witam. 2.4 JTD.136 KM.Spalanie w mieście:klima,korki 8.0.Autostrada Wrocław-Katowice 180 km/h. 8.1.Trasa Katowice-Władysławowo (autostrady 160-170 km/h. pozostała część drogi w miarę możliwości 7.2).Nie jestem w stanie podać minimalnego spalania przy oszczędnej jeździe ponieważ ...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan