Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW 2000-2001

Lata produkcji: 2000 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW 2000-2001

Produkowany od 2000 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2387 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 304 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW 2000-2001

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,6
~Paweł
Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW
Alfa Romeo 156 I
Od wielkiej miłości i zachwytów po nienawiść. Alfa budzi ogromne emocje. Ja szczerze kocham ten samochód, choć czasem mam ochotę zepchnąć go do Wisły. Jest jak przepiękna dziewczyna, za którą wszyscy wodzą oczami (choć potem powtarzają, że piękne kobiety są dla mężczyzn bez wyobraźni). Tak jest z alfą, ją kupuje się sercem. Są kierowcy kierujący się praktycznością i niezawodnością przy wyborze auta. Pozostając przy kobietach, to tak jakby wybrać sobie na żonę toporną Helgę, która zawsze będzie czekać na ciebie z tym samym kotletem mielonym kiedy wracasz z pracy, upierze skarpety, wymyje okna i pozmywa. Teoretycznie wszystko ok, ale gdzie tu radość, emocje, przyjemność. Piękna modelka (alfa) może Ci nie ugotuje i nie wysprząta, ba! Nawet to Ty będziesz musiał jej prać skarpetki i po niej po zmywać! Cóż z tego. To Ty będziesz miał satysfakcję z tego, że związałeś się z kimś, do kogo inni nawet bali się podejść. Będzie Cię zaskakiwać niespodziankami, ale zapewni niesamowite przeżycia, wiadomo gdzie (na drodze ;) ). Cóż będzie Cię czekać sporo wyrzeczeń i będziesz musiał mocno dbać i czuwać, by związek był udany. Taka właśnie jest alfa. Niby nierozsądna, ale kiedy ją masz, NIKOMU nie zazdrościsz i czujesz się naprawdę wyjątkowo. Wiem ile nerwów mnie ona kosztowała, ale obawiam się, że kiedy przyjdzie czas rozstania, następna znów będzie alfa... :). Jedno jest pewne, za tą będę bardzo tęsknił. :)
4,7
~aarusiek
Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW
Alfa Romeo 156 I
Nie znam nikogo komu Alfa by się nie podobała. Auto ma już 8 lat a linia nadwozia wciąż łapie za oko. Co do wykończenia to w swojej wersji mam skórę, tzw "bananową" firmy MOMO. Po osmiu latach jest w rewelacyjnym stanie, oczywiście jak się o nią dba. Proszę popatrzeć na inne marki, np. VW/Audi. Po 3-4 latach w takich samochodach taka skóra wygląda że ku..wa szkoda słów.
4,4
[email protected]
Sedan 2.4 JTD 140KM 103kW
Alfa Romeo 156 I
daję dobrze, bo każdy samochód ma jakieś wady. Ten jest super i bardzo go lubię a ocena jest może subiektywna.Powinno być trwalsze zawieszenie, materiały w środku choć dobre mogłyby być lepsze. Skóra na kierownicy łuszczy się bo jest to skóra a nie zaplastykowana skóra. Pozytywy: hamulce z klockami EBC super, osiągi bez zastrzeżeń, zużycie paliwa bardzo dobre. Daje frajdę z jazdy jak mało który samochód.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan