Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce siÄ™ to powiedzieć – kunszt technologii. KiedyÅ› Alfa bÅ‚yszczaÅ‚a produkujÄ…c nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modÄ… i z maÅ‚ych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dziÄ™ki doÅ‚adowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupeÅ‚nie wystarczy. MaÅ‚o? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż siÄ™ robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmiÄ… nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszÄ… jednostkÄ… w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzieÅ„ powinien siÄ™ spodobać. WiÄ™kszy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest Å›wietna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyÅ‚o. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Dodatkowe informacje Rozrząd: Pasek zębaty z hydraulicznymi popychaczami i systemem MultiAir
System Start&Stop Standard
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Smirnov399
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
To najlepsze auto jakie miałem, ten silnik jest genialny, wyrywa do przodu jak wściekły, świetna skrzynia biegów, precyzyjne prowadzenie, jest porostu genialnym dopracowanym samochodem. Do tego ten wygląd, jest przepiękna, Włosi jednak mają najlepszy gust na świecie. Nie rozumiem jak ktoś może kupić jakis niemiecki paskudny szmelc jak np. golfa albo audi A3. One nie mają startu nawet do tej Alfy. Naprawdę polecam, miałem różne auta, zawsze bałem się Alfy, ale naprawdę nie ma czego, nie słuchajcie opinii niby znawców wieśniaków, bo te nowe Alfy biją na głowę niemieckie złomy.
4,6
~Maciej
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Użytkuję ponad rok, przejechałem niecałe 30 tysięcy km i Giulietta nadal potrafi wywołać uśmiech na twarzy. Zwłaszcza kiedy wyjedzie się na kręte drogi, bo tam daje największą frajdę dzięki sporej mocy i przede wszystkim temu jak dobrze skręca. Polecam osobom, które świetne prowadzenie cenią wyżej niż komfort, bo przekłada się to na to, że jest dość twardo. Jeśli chodzi o wady to najbardziej przeszkadza mi brak jakiegokolwiek miejsca na np telefon, upierdliwe wibrujące plastiki, słabe wyciszenie (przy prędkościach autostradowych praktycznie nie da się słuchać muzyki) i nienajlepsza skrzynia biegów. Jednak to ile daje radości z jazdy i jak świetnie wygląda (zwłaszcza w środku) sprawia, że jestem w stanie wybaczyć te niedogodności. Do tego bardzo mało pali jak na taką moc (5-7 w trasie, około 9 w mieście) i póki co się nie psuje ;)
4,7
~michalalfa@gmail.com
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
niewiele brakuje do doskonalosci. giulietta to moje glowne auto w rodzinie, uzytkowane codziennie juz przez pelne 2 lata. ocena ogolna: silnik bardzo dobry, dlugi przebieg momentu obrotowego od 2000 do 5000 rpm, potrafi wyrwac do przodu nawet przy 120 km/h, pieknie brzmi od 3000 rpm. spalanie przyzwoite, srednie w tej klasie samochodow. zawieszenie to moj glowny zarzut, stanowczo za twarde jak na nasze drogi. z drugiej strony m.in. dzieki temu swietnie trzyma na zakretach no i bajka na autostardach i innych lepszych nawierzchniach. na minus trzeba zaliczyc tez nie za dobra widocznosc. walory estetyczne sa oczywiste. wykonczenie wnetrza bardzo porzadne, nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. kierowca ma zawsze przed soba piekny widok na deske rozdzielcza, a z zewnatrz wyroznia sie z tlumu na kazdym parkingu i trasie. mnie bardzo pasuje w kolorze czerwonym. bardzo podoba sie kobietom (jako pasazerkom). przed zakupem dlugo sprawdzalem opla astre, vw scirocco, seata leona, audi a3 i ostatecznie wybralem alfe. giulietta nie jest idealem, ale jezdzi najlepiej i w swojej klasie jest to autko najbardziej usportowione, a co najwazniejsze w cenie tradycyjnego kompaktu. ja jestem mega zadowolony. inni kierowcy giuliett, ktorych spotykam na drodze, tez sa takiego zdania. ogolnie z mojej strony polecam, nic tylko brac, jezdzic i swietnie sie bawic.
Åšrednie spalanie dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
7,6
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Autem zrobione ponad 30tys. Minimalne zrobione na trasie Polkowice- Warszawa (przez 94) prędkość 90-92 na tempomacie, zrobione typowo na rekord. Normalnie autko wozi mnie do pracy, więc miasto/ trasa 20/80 i średnio 8l wychodzi. Maks zrobiony na trasie Polkowice-Berlin ( jazda wyścigowa, na chwilę osiągnięte 245km/h reszta trasy poniżej 200). Bardzo przyjemny silnik i skrzynia przy 90km/h lekko ponad 2000obr. Silnik cichy, chyba że się go prowokuję, 170KM dziwi większość kierowców zwłaszcza w trybie dynamic.
7,0
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Mam przejechane 10 tys. km. i średnia z tego to 7.3 l/100. Opony 16" 205/55, praktycznie non stop klima. Dane jakie podaje w zakresie średnich spalań - obliczenia z dystrybutora. Minimalne spalanie - to około 320 km. odcinek przejechany baardzo spokojnie (wiecie - matkę wiozłem)dane wg. komputera. Co do spalania - jak w większości turbodoładowanych silników benzynowych, spalanie podawane przez producenta (wg. norm europejskich) raczej można włożyć między bajki. 1. Podawane dla cyklu pozamiejskiego 4,6 l/100 jest kompletną niemożliwością - jadąc odcinki przepisowo i nic nie wyprzedzając poza PKSami - możliwe pewnie jest zejść do 5,5 (to chwilowe spalanie przy 80 km/h na szóstce). Masakryczne jest, że krótkei biegi powodują, że na szóstce turbo zaczyna pracować już przy 100-110 km/h (2400 obrotów) i od tego momentu można zapomnieć o oszczędnościach. 2. Cykl mieszany podawany przez producenta to 5,8 - także bajka - moja średnia 7,3 to cykl mieszany, bo miasta w tym jest gdzieś 30% (no dobra jakby mniej łamać przepisy to może zeszłoby do tych 6,5-6,8). 3. Miasto wg. producenta 7,8. To jest możliwe do uzyskania ale pod warunkiem, że przemierza się w mieście ponad 20 minut i jednocześnie nie stanie się w żadnym korku. Ile jest w Polsce miast rozległych i niezakorkowanych? Tak do końca, nie ma co sarkać. Jakbym jeździł jak Skodziarz - to spalanie byłoby jak w Octavii. Nie jeżdżę, tym autem się nie daje. Ono chce nie chce jeździć spokojnie. Niestety ceną np. za przyjemność dwóch ostrych wyprzedzań kolumn tirów jest fakt, że tylko ta frajda potrafi zrujnować wyniki ecodrivingu z poprzednich 200 km. Turbo pije, turbo żyje.
7,4
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Daję doskonałe, może lekko na wyrost. Póki co odnieść mogę się tylko do spalania. Auto na gwarancji, do przeglądu jeszcze wiele kilometrów i masa czasu. Chociaż okresy między przeglądami są bardzo rozciągnięte, co 24 miesiące lub po 30 tys. km. Zastanawiam się czy nie pojechać wcześniej. Nie wyobrażam sobie przejechać dwóch zim na tym samym oleju. Wracając do spalania, w mieście można się zmieścić w 8 litrach, spokojna jazda w trasie nie powinna pochłonąć więcej niż 6,5 litra na 100 km, przy bardziej zdecydowanym korzystaniu z możliwości silnika i zawieszenia spokojnie wzrasta do 7,2-7,3 l na 100 km. Podane spalanie jest wyższe niż deklarował producent. Informacja katalogowa, że spalanie w trasie 5,3 jest z sufitu.
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 10
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d