Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II

Lata produkcji: 2010 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C+), pozycjonowany w prestiżowej grupie premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. Następca Alfy Romeo 147. Początkowo nowy kompakt włoskiej marki miał nosić nazwę 149, później planowano nazwać go Milano, aż ostatecznie stanęło na imieniu Giulietta, nawiązującym do słynnej serii Giulietta z lat 50-60 (oraz Giulietty Nuova z przełomu lat 70-80). Samochód powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Bravo (C-Evo). Stylistycznie spokrewniony jest z modelem 8C Competizione.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Michał
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Obiektywnie - to auto jest we wszystkim gorsze od konkurentów, a jednak aż się chce zrobić jeszcze jedno kółko w drodze do domu. Swoim dźwiękiem, zwinnością, ślicznym wnętrzem zatrzymuje kierowcę na jeszcze jeden, i jeden, i jeden kilometr. Po 159 SW szukałem małego kompaktu w benzynie. wybór padł na Giuliettę - miałem na świeżo ergonomię Alfy i poczułem się jak w domu. Sylwetka ładna, półskórzane fotele wygodne, wnętrze śliczne (oprócz kierownicy), bagażnik średni z wysokim progiem, bardzo niewygodne wsiadanie na tylną kanapę (opadający dach) twarde zawieszenie z lekko tańczącym tyłem np. przy przecinaniu szyn tramwajowych, hamulce w wersji 120 raczej słabe (po brembo w Alfie 159 wszystko jest słabe), dopiero podmiana na hamulce z 1.4 MA odczuwalnie poprawiła działanie, bardzo tanie części i łatwa naprawa, jednak ilość drobiazgów... mam wrażenie, że jakościowo po 159 to krok w tył
4,4
~LR_Bruce
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Wybór padł na Giuliettę w efekcie poszukiwań samochodu kompaktowego, który miał spełniać następujące kryteria: a) dawać przyjemność z jazdy b) nie być trapionym poważnymi usterkami c) być względnie tani w utrzymaniu d) posiadać ładną stylistykę e) przedział cenowy 60-90 tysięcy złotych Dlatego oglądałem różne auta tej klasy wielu producentów - od nowych lub prawie nowych po kilkuletnie używane i wybór Giulietty był podyktowany raczej chłodną kalkulacją niż emocjami. I muszę powiedzieć, że auto spełniło w pełni moje oczekiwania. Jasne, w stosunku do kompaktów produkowanych mniej więcej po 2015 roku ergonomia oraz jakość wykończenia wnętrza odstaje, wyciszenie przy prędkościach autostradowych mogłoby być lepsze, ale właściwości jezdne tego samochodu biją konkurencję we wskazanym przedziale cenowym na głowę. Wersja Sprint jest bardzo rozsądnym kompromisem pomiędzy osiągami i kosztami eksploatacji, jednocześnie oferując bardzo interesującą stylistykę, również względem pozostałych wersji Giulietty. Obecnie można znaleźć lepsze kompakty od Giulietty - lepiej wykończone, z lepszymi osiągami, lepszą ergonomią czy multimediami, ale za duuużo większą kasę. Dlatego uważam jego stosunek cena/jakość za naprawdę bardzo dobry. Jest to auto na przekór wszelkim stereotypom narosłym wokół tej marki - bezawaryjne, niekapryśne, solidnie zrobione. Potwierdza wyłącznie jedną "obiegową opinię" na jego temat - jeżdżenie nim to czysta przyjemność - przyjemność, za którą konkurencja każe sobie płacić znacznie więcej niż Alfa Romeo. Dlatego też Giulietta zostaje ze mną na długo, a jako drugi samochód - tym razem klasy średniej - poważnie rozważam Giulię.
4,9
~Smirnov399
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
To najlepsze auto jakie miałem, ten silnik jest genialny, wyrywa do przodu jak wściekły, świetna skrzynia biegów, precyzyjne prowadzenie, jest porostu genialnym dopracowanym samochodem. Do tego ten wygląd, jest przepiękna, Włosi jednak mają najlepszy gust na świecie. Nie rozumiem jak ktoś może kupić jakis niemiecki paskudny szmelc jak np. golfa albo audi A3. One nie mają startu nawet do tej Alfy. Naprawdę polecam, miałem różne auta, zawsze bałem się Alfy, ale naprawdę nie ma czego, nie słuchajcie opinii niby znawców wieśniaków, bo te nowe Alfy biją na głowę niemieckie złomy.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II
7,0 – 11,2
l/100 km
5,4 – 6,4
l/100 km
7,8 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Autem zrobione ponad 30tys. Minimalne zrobione na trasie Polkowice- Warszawa (przez 94) prędkość 90-92 na tempomacie, zrobione typowo na rekord. Normalnie autko wozi mnie do pracy, więc miasto/ trasa 20/80 i średnio 8l wychodzi. Maks zrobiony na trasie Polkowice-Berlin ( jazda wyścigowa, na chwilę osiągnięte 245km/h reszta trasy poniżej 200). Bardzo przyjemny silnik i skrzynia przy 90km/h lekko ponad 2000obr. Silnik cichy, chyba że się go prowokuję, 170KM dziwi większość kierowców zwłaszcza w trybie dynamic.
11,8
Hatchback 5d Facelifting 2016 1750 TBi 240KM 177kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Poprzedni właściciel miał średnią z ostatnich 60h jazdy 10l/100. Na trasie w to uwierzę, ale w miejskiej jeździe, gdzie co chwilę muszę się zatrzymać na światłach nie udało mi się uzyskać mniej niż 11.5 l/100. Mowa tutaj o bardzo delikatnej jeździe. Auto mocno zachęca do korzystania z całego zakresu obrotomierza, wtedy mamy nic innego jak wir w baku, no ale nikogo nie powinno to dziwić. Jeśli ktoś chce auto palące mało to niech wybierze słabszą jednostkę.
5,5
Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
silnik jeśli chodzi o dynamikę super, jeszcze lepiej w drybie Dynamic, który rzeczywiście daje troche wiecej frajdy. Spalanie: zima miasto 6,5; lato miasto 5.8 Trasa spokojna jazda w sobote rano ( bielsko - dąbrowa góranicza) - 4.6 Trasa troche korków i chwilowo do 160km/h przy wyprzydzenia 5.3-5.5 Silnik bardzo głośny szczególnie na zimnym , ale duzo frajdy daje.
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
5,0
Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja założona Zavoli Winner. Nie była droga, ale służy dobrze. Przejechałem na niej już prawie 80 tys.km, czyli tyle samo co na benzynie. Nie widzę żadnej różnicy jeśli chodzi o moc czy pracę silnika. Spalanie jest w miarę stałe, dużo zależy od prędkości ale to normalne. Silnik dobry pod instalację LPG.
5,0
Hatchback 5d Facelifting 2016 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: TARTARINI
przebieg: 7 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Moja instalacja to Tartarini Evo01. Montaż w ASO, bo auto na gwarancji. NIe czuć żadnej różnicy między jazdą na benzynie a jazdą na gazie. Pali równo 10 l na 100 km plus 0,48 l benzyny. JA jestem bardzo zadowolony.
5,0
Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Wbrew obiegowej opinii silnik dobrze pracuje na lpg. Instalacja zamontowana jest BRC SQ 32, montaż był 2 lata temu, roczny przebieg ok 30 tys.km. Przez ten czas wizyty w serwisie jedynie na przeglądy. Były 4 bo są przy tej instalacji co 15 tys.km. Wymiana filtrów, ustawienia itp. Wszystko pracuje bez problemów. Żadnych usterek ani błędów. Przyspieszenie i moc jest.
Alfa Romeo Giulietta Nuova II