Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Avant 2.0 90KM 66kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Avant 2.0 90KM 66kW 1991-1996

Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi 80 B4 Avant 2.0 90KM 66kW 1991-1996

Liczba ocen: 49
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Brak poważnych usterek

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~KP
Avant 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
Ten samochód jest niesamowity. Od czasu jak go posiadam znudził mi się juz kilka razy i myślę o kupnie jakiejś terenówki, ale za niezawodność i komfort prowadzenia tego auta wątpię czy go sprzedam. Używałem go bezprzerwy przez 5 lat na szybkie dojazdy do pracy po beznadziejnych drogach, wycieczki po kraju, a teraz autostradą do pracy i gdybym miał zaraz pojechać na drugi koniec Polski moją Audicą, pojechałbym bez wachania bo na pewno dojedzie i wróci bezawaryjnie. Stara dobra niemiecka robota, myślę że takich samochodów już nie robią. Polecam każdemu, kto szuka auta prostego, niezawodnego i z wielką duszą. Nie wspominając już o cenie i kosztach utrzymania, bo te są bliskie zera.
4,3
~armando
Avant 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
za 10 tysiecy samochód super ,miałem kilka 80 350 tyś km nie robi tu wrażenia , jakosc wykonczenia wysoka minimalne usterki ale czego sie spodzewac skoro juz nie jest robione od 11 lat pokażcie mi auto lepsze w tym wieku.Da sie spotkac lalke z poczatku prod.czyli 87 rok a japoncyk, zabojad, bmw ;agonia
4,3
~Maciej
Avant 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
Duże, wygodne, komfortowe auto dla ludzi lubiących przyjemność z jazdy (nawet po naszych drogach:( Daje dużo radości, mało zmartwień..przy odpowiednim traktowaniu. Mam ciemno zielonego metalica z przyciemnianymi fabrycznie szybkami (pięknie błyszczy w słońcu :D) Wygląda bardzo dostojnie. Ma jednocześnie lekko sportowe zacięcie.. i to w nim lubię :)))

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie