Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Maciej
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Dobry samochód, z niezłym wykończeniem i wyposażeniem. Awaryjność na niskim poziomie. Koszty części eksploatacyjnych na przyzwoitym poziomie. Dużo elementów takich samych jak u Golfa. Silnik jest do tego auta dobry, jeżeli wiemy po co kupujemy 100KM. Przy założonej instalacji LPG koszty dojazdów do pracy są znikome. Bez niej spalanie ok. 7l benzyny i nie wierzcie w bajki, że uda się zejść do 5l. Sam silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Trzeba go trzymać na wysokich obrotach. Przyspieszenie też nie zachwyca, ale jest to napisane powyżej: Audi A3 z tym silnikiem nadaje się na w miarę komfortowy dojazd z punktu A do B. Prowadzenie auta bardzo dobre. Świetnie wchodzi w zakręty. Układ kierowniczy precyzyjny. Zawieszenie twarde, ale dzięki temu dobrze prowadzi się na lepszej jakości drogach.
4,4
~Audimaniak
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Audi a3 8p 1,6 z instalacja sekwencyjną lpg STAG posiadam juz od 3 lat. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka. Audi posiada juz przebieg 273000 km. W ciągu trzech lat wymieniłem: Chłodnicę (500zł), układ wentylatorów(550zł), sonda lambda przy kolektorze (800zł), elektrozawór od klimatyzacji(190zł), termostat (50zł), silniczek z piórem tylnej wycieraczki (350zł), pompa paliwa ( 300zł) i oczywiście części eksploatacyjne typu(tarcze, klocki hamulcowe , rozrząd(1060zł z robocizną),świece, płyny, filtry, oleje), ale tego nie liczę. Jeśli chodzi o design karoserii i wnętrza to jest bezbłędny:) Jedynie co zaczęło mnie trochę martwić to pojawiające się purchelki rdzy u dołu w drzwiach po obu stronach reszta bez zarzutu. Wiadomo silnik 1,6 102km nie powala szybkością, ale tragedii nie ma.
3,9
~Masakracja
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Pierwsza ważna rzecz - silnik. Jeśli interesuje Cię wpakowanie LPG i niezawodność to 1.6 polecam w 100%. Jeśli lubisz jakiekolwiek przyspieszenie to ta konstrukcja NIE JEST dla Ciebie i nie daj sobie powiedzieć inaczej. Nawet nie jedź tego oglądać, rozczarujesz sie. Weź 1.8T, choćby z poprzedniej generacji, dobra rzecz. 102KM styknie na wszystkie Matizy i gabaryty, ale pod nogą za wiele nie zostaje. W środku natomiast 8P to jest to co w Audi się ceni. Druga ważna rzecz - pozycja kierowcy i komfort. Auto jest przemyślane lepiej niż modele innych (zwłaszcza tańszych) marek na kilka lat do przodu. Już nie wspomne o tym jak dobrze wygląda. Nie dziwota, że robili ten model tyle lat. Co zrobić jak nie miałeś nigdy Audi i wahasz się między np Golfem/Leonem a A3? To przejedź się chociaż tym Audi - nie będziesz chciał wysiadać. Może jestem spaczony bo mam te głębokie profilowane fotele, podgrzewane, climatronic, Audi Concerty i te wszystkie uje muje dzikie węże bajery którymi zasypują sprzedawcy, ale i bez tego różnice czuć od razu. Tak, w portfelu po wizycie u mechanika też, ale nie są to niebotyczne kwoty którymi straszą Cie hejterzy w Seicento. WAŻNA UWAGA - wersja 3d jest bajeczna dla dwóch osób, ale niepraktyczna dla pasażerów trzech i wzwyż. Nie ma problemu jeśli z tyłu siedzi ktoś drobny, ale jak masz zamiar wozić babcie albo grubasów to zapomnij o tym aucie. Za nisko i za wąsko się tam wsiada. Bagażnik jest przyzwoity, 2 tygodnie nad morze z dziewczyną obrócisz spokojnie. Trzecia ważna rzecz - ekonomia. Lubię jechać szybko, ale zawsze w miare możliwości ekonomicznie. Nikt kto lubi rajdową jazde nie czyta tej opinii, więc pozostałych zapewniam, że można tym autem osiągnąć niskie spalanie. Nie wybijam ponad 7l, trasy zwykle kilkadziesiąt km, jeśli ktoś wyprzedza to jestem to ja. Da się rekordowo zejść poniżej 6l, można siorbać powyżej 8l. Twoja decyzja. Czwarta ważna sprawa - jazda. Autko dobrze trzyma się drogi, jest osadzone stosunkowo nisko. Jeżdże na 17", czuje się wygodnie na każdym rodzaju nawierzchni. Siedzi się głęboko, jest cicho i bezpiecznie. Lepsze warunki w tej kategorii aut można dopiero dostać w klasach lux z wyższej półki. Wszystko w A3 jest na swoim miejscu i jak dla mnie w sam raz. Ma to już 13 lat i nic się nie rusza, nie skrzypi ani nie odpada. Sprawdzałem typowe alternatywy, czyli tam Astra GTC, Golf, Leon, Civic itd i w niczym nie czułem się tak dobrze jak w Audi. Polecam.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 33
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
16 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Jedna z lepszych jednostek w Audi jeśli chodzi o montaż LPG. Ja w swojej założyłem jakieś 2 lata temu BRC SQ 24. Nie ma żadnych problemów, jedyne wizyty w serwisie to przegląd i podbicie książeczki. Wymieniane jedynie elementy eksploatacyjne, nic więcej. Strojenie odbyło się raz po wyjeździe od montażysty, a od tej pory wszystko idealnie.
5,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja montowana ponad rok temu. Jak na razie zero problemów. Przejechane ma już blisko 40K km i jedyne wizyty w serwisie to na przeglądy, wymianę filtrów i regulację luzów. Spalanie o dziwo bardzo niskie (różnica m-y LPG a Pb nie przekracza 10%). Montaż już dawno się zwrócił, teraz generuje tylko oszczędności
5,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję...
Audi A3 8P Hatchback 3d