Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Avant

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Promień skrętu 5,25 m
Długość 4478 mm
Szerokość 1733 mm
Wysokość 1417 mm
Rozstaw osi 2607 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1250 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 1000 mm

Oceny Audi A4 B5 Avant

Liczba ocen: 430
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A4 B5
Auto posiadam 3 lata i jestem z niego bardzo zadowolony. Pomimo 20 lat nadal wygląda fajnie, silnik sprawuje się bez zarzutów, skrzynia biegów płynnie pracuje nic nie trzeszczy podczas zmieniania. Jeżeli chodzi o naprawy jedyne z czym się przez ten okres spotkałem to były to naprawy związane z eksploatacją auta jak klocki hamulcowe, tarcze, paski klinowe, rozrząd, elementy zawieszenia, termostat, uszczelka pokrywy silnika itp. Więc bez żadnych większych niespodzianek a każda usterka była łatwa do usunięcia. Oczywiście samochód ma już 20 lat więc trzeba się będzie liczyć że jakieś elementy gumowe, uszczelki będą wymagały wymiany. Ogólnie auto nigdy nie widziało lawety ani linki holowniczej (dwa razy z tyłu). Jedynie do czego się mogę doczepić to wyciszenie auta, ogólnie jest dobre i nie męczy się człowiek na długich trasach ale mogło by być ciut lepiej przynajmniej tak mi się wydaje.
3,5
~Michał
Avant 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Swoją przygodę z czterema kółkami jako marką zacząłem od 80 b3 1.8 benz. super autko nigdy mnie nie zawiodło , mało paliło szybko się nagrzewał nie narzekałem potem czas na b5 rok. 96 1.9 silnik afn nie do zajechania stara pompa palił wszystko i wszędzie i zawsze nawet na ponad -20C bez problemu spalanie 6 litrow na programie 140 koni 350Nm fajna zabawka choc czesto jakies pierdoly zawsze do wymiany. Model poliftowy 2001 rok ładny białe zegary dekory szczotkowane aluminium ale to wszystko co w nim fajne od poczatku mając to autko 4 lata włożyłem kwote przekraczającą wartość to rozrzad 1000 bo tu jakis samonapinacz za kilka stow a tu zawieszenie za 1000 tu dwumas za 1500 tu zaworek n75 za kilka stów a tu leci a tam leci potem wycieraczki szwankują a tu hamulce stoją z tyłu co chwila coś zawsze lubiłem audi ale to już mój ostatni egzemplarz czas na zmiany kierunek japonia.
4,7
~Adam
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A4 B5
Jeżdżę autem już 5 lat. Wcześniej miałem 80 b4 i też byłem zadowolony. Jest to sprawdzona konstrukcja. Jak wsiadam do audi to wiem do czego wsiadam, wszystko jest na swoim miejscu, nic nie trzeszczy, szumi. Zero rdzy, jak samochód nie był bity. Silnik dynamiczny i mało pali. Miałem tylko 2 mankamenty podczas 5 lat eksploatacji, raz padł mi silnik i musiałem wymienić na nowy AFN (na starym był napis na bloku silnika POLAND) byłem bardzo zdziwiony jak mechanik mi pokazywal, a druga rzecz to odklejająca się podsufitka. Następne auto zamienię na pewno też na audi. To klasa sama w sobie.

Raporty spalania Audi A4 B5 Avant

Liczba raportów: 601
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant
8,5 – 12,5
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
10,2 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Opony 205/55/16, jazda po krajówkach przez małe miejscowości normalna jazda to 7,5 litra, oszczędna to 6,5 litra. W mieście latem średnio 9 litrów, zimą to 10-11 litrów, autostrada do 120-130 km/h jest oszczednie ok 7 litrów, przy 160 robi się koło 9 litrów. Dodam, że jeżdzę cały czas z włączoną klimatyzacją głównie sam bez bagażu. Biegi zmieniam przy 2,5 tys obrotów i gdzie tylko mogę to hamuje silnikiem przy 2 tys. obrotów. Uważam, że jak na pełnowymiarowy samochód z dosyć dobrą elastycznością wynik spalania jest jak najbardziej w normie.
4,5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A4 B5
Może ktoś nie wierzyć ale moja Audi z silnikiem AFN 110KM przy zalaniu 65l do baku przejechała równo 1500KM i dopiero zgasła, lecz takie spalanie udaje się uzyskać przy wysokiej sprawności silnika itp, oraz przy zastosowaniu odpowiednich opon (ja mam 215/65R15), dodatkowo mam przerobiony układ wydechowy oraz dolot. Średnia prędkość dla uzyskania takiego spalania w trasie to 79KM/h dla skrzyni 5-biegowej. W zimie na gumach 235/50R17 wyszło 4,3/100, objechałem wtedy z Wrocławia Sopot, Szczecin i znow Wrocław bez tankowania, ba.., nawet rezerwa nie wyskoczyła. :)
10,2
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Z tym silnikiem audi jest bardzo ekonomiczne, na dłuższej trasie - autostrada+dwupasmowa krajowa (lato+opony letnie) - spalanie nawet poniżej 8 litrów. Inna sprawa to jazda w mieście, czyli ostatnia kalkulacja paliwa pokazała, że spalanie sięga prawie 12 litrów, ale były to same krótkie odcinki 3-5-7 km, czasami tak krótkie, że nie było możliwości rozgrzania silnika do 90 stopni. Jazda w zimę nie powoduje znaczącego wzrostu spalania - jest to z reguły 10-10,5 litra na 100 km - średnia, czyli liczona z trasy co najmniej 50-100 km.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 120
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 349 tys. km
użytkowana przez: 301 tys. km
Instalacje mam 11 lat i dopiero po 10 latach sławne i wadliwe valteki zostały wymienione po przebiegu blisko 300 tys. Wcześniej już dawały oznaki zużycia (~220kk) ale postanowiłem zobaczyć kiedy wysiądą całkowicie. Do samego końca dało się jeździć, czasem "świrowały" obroty falując na biegu jałowym i podszarpywały lekko. Poza tym w instalacji wymieniono raz reduktor a raz...
2,8
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Silnik bardzo źle reaguje na przełączanie się silnika zimnego (np. po postoju w nocy). Szarpie nie chce wkręcić się w obroty. Jakby się wtryski przytykały czy coś takiego. Trwa to chwile, ale potrafi narobić gęsiej skórki jak wyjeżdżam z podporządkowanej a tu auto nie chce jechać aż w końcu potrafi zgasnąć. Auto jedzie, subiektywnie czuje różnice w osiągach większą aniżeli...
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 580 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Nie mam żadnych problemów z instalacją, co więcej jest tak wystrojona, że nie czuć żadnej różnicy w stosunku do jazdy na benzynie. Spalanie jest w normie. Ten silnik świetnie znosi instalację gazową. Nie polecam jednak oszczędzać na serwisie czy montażu, inaczej możemy borykać się problemami.
Audi A4 B5 Avant