Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000

Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000

Liczba ocen: 217
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~gość
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Było to moje 3 auto. Kupiłem od zaprzyjaźnionego Niemca mojego taty z którym znał się kilkanaście lat. Jedno z fajniejszych aut jakie miałem. Obecnie mam 6 auto. Całokształt oceniam na 4+. Po zakupie zainstalowałem LPG staga. Ogólnie samochód bez awaryjny i fajny do jazdy. 95% to plusy, ale mam 2 minusy. Pierwszy to nieskładająca się tylna kanapa. Drugi to delikatna podsterowność w zakrętach (podobno to wina ułożenia silnika wzdłużnie pod 4x4). Reszta same plusy jak na ponad 20 letnie auto. Zero rdzy oprócz pojawiających się delikatnych purchli na dachu przy przedniej szybie. Obecnie użytkowane jako służbowe dla pracownika.
4,1
~edusienka
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Auto pomimo wieku jest użytkowe, jeździ na co dzień i nie generuje poważnych usterek. Silnik jest w dobrej kondycji, blacha sie trzyma tam gdzie nie było bite, tam gdzie było to są problemy. Instalacja LPG założona w 2005 (papiery lovato, jednak wydaje się że jakiś noname) przez poprzedniego właściciela po 10 latach użytkowania przeszła generalny remont - wymiana sterownika (stag), listwy wtryskowej + homologacja butli. Spalanie lpg przy ekonomicznej jeździe ok 9l, przy niezbyt eko 10-11 l. Ceny podstawowych serwisów w rozsądnych cenach, duży wybór części zamiennych. Nie polecam najtańszych elementów zawieszenia bo wytrzymują 30-40 tys km i znów do wymiany. Wnętrze przestronne, nawet z tyłu. Z problemów starości to awaria szyberdachu, odklejająca się podsufitka i boczki, schodzący klar.
4,4
~rapcio
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Auto oceniam bardzo pozytywnie, posiadam 3 lata i ani razu mnie nie zawiódł. Zrobiłem ponad 150 tyś. na gazie. Często robię trasy z rzędu 500-700 km na "szczał" i pomimo swojego wieku zawsze bez problemów dotarłem do celu. Plusy: - praktycznie bezobsługowa jednostka napędowa, jedyna rzecz co się zepsuła to przepływomierz (mankament tych jednostek) używany kupiłem za 70zł i chodzi cały czas. Problem z szarpaniem podczas jazdy i "waleniem" powietrza z kolektora, problem leżał w zawieszonym silniczku w przepustnicy (koszt czyszczenia 50zł) -bardzo tania jazda ze względu na instalację gazową Minusy: słaba jednostka napędowa, 101 km to jednak mało lecz na moje potrzeby wystarczająco -zawieszenie stosunkowo drogie, za wachacz góry z przodu płąci się około 200zł + robocizna, jednak jeżeli nie oszczędzamy to długo nam posłuży Całokształt oceniam bardzo pozytywnie pomimo swojego wieku i przebiegu jestem pewny że jeszcze z 200 tys. km mi posłuży

Raporty spalania Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000

Liczba raportów: 260
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000
8,2
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Obszar poruszania się - 3miasto, spalanie na mieście latem ok. 11 zimą ok 10. Trasa latem ok 10 zimą ok 9. Autostrada (140km/h) ok 12. Mój rekord 8,2 litra na trasie Gdańsk-Bydgoszcz-Gdańsk (ostrą zimą i podróż z prędkością 60-80km/h). Wszystko zależy od prędkości, opon i stylu jazdy. Jeżdżę spokojnie w trasie w granicy 100-110 km/h. Latem 205/55 16", zimą 195/60 15". Podane wartości dotyczą "Lepszego Powera", na benzynie nie wiem ile pali. Latem dolewka benzyny za 50zł średnio co 4 tyg, zimą średnio co ok 3 zbiorniki gazu, a jak większe mrozy to i częściej się zdarza (przy -10oC potrafię do pracy dojechać zanim na gaz się przewali). Miesięcznie robię średnio 2000km, głównie w trasie. Po mieście sporadycznie się poruszam, najczęściej jak już to poza godzinami szczytu
10,5
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Samochód mam od lipca 2015, gaz od 2010 i na nim nakręcone ok 70tkm. W tym czasie sam zrobiłem już 6tkm. Jeżdżę codziennie do pracy (ok 18 km w jedną stronę) po trójmiejskiej obwodnicy z prędkościami około 100-120km/h. Rzadziej po samym 3mieście. I co jakiś czas lokalne wypady poza miasto. Zbiornika gazu (~34 litry) wystarcza na ok. 300-320 km. W trasie najmniej udało mi się zejść do 9,5 litra przy jeździe w granicach 80-100 km/h. Na autostradzie przy ciągłej jeździe 130-150km/h wciągnął ok 12 litrów więc nie jest źle. Co do części to jest bdb dostęp używanych i ich cena też jakoś nie boli po kieszeni. Plastiki w środku czasem trzeszczą zwłaszcza przy szybszej jeździe (140+), ale jakoś to nie przeszkadza. W końcu autko ma 20 lat i nie wymagajmy by był to "salonowy" stan. Prędkość max to udało mi się moim na lpg 175km/h a na benzynie 170km/h i nie wiem czemu już więcej nie miał siły. Jednak jak bym miał polecać to wersję 1,8T bo bardziej elastyczna i żywsza.
7,0
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Na trasie na odcinku 83 km spalił mi 4,8 litra, zatankowałem do pełna i ponownie gdy dojechałem do celu w pobliskiej stacji paliw, czyli wychodzi ok 6 litrów na 100km, jechałem do 95km/h delikatnie z pedałem gazu, temperatura powietrza ok 18 stopni C. Pamiętam jak kupiłem to auto to palił 10 litrów, ale miał zepsutą SONDĘ LAMBDA która lubi się czasami zepsuć w tym aucie, auto ma przebieg 304 tyś, planowałem mu głowice, silnik został uszczelniony, kąty zapłonu ustawione, generalnie chodzi jak złoto :) i

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 120
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
4,3
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
SAMOCHÓD NA GAZIE JEST SŁABSZY DA SIE TO ZAŁUWAŻYĆ CUŻ KOSZT JAZDY DUŻO TAŃSZY ALE I SĄ MINUSY W POSTAĆI MOCY SILNIKA INSTALACJA DZIAŁ POPRAWNIE JEŚLI SIE O NIĄ ZADBA WYMIANA FILTRÓW I SPRAWDZONY CPN NIE TANKOWAĆ U CYGANÓW CO MAJĄ GAZ NIE WIADOMO Z KĄD Z DOMIESZKĄ PIERON WIE CZEGO OD CZASU DO CZASU STRZELIĆ BĘZYNE NA PRZETARCIE SILNIKĄ NIBY NI MA RÓŻNICY ALE ZALECANE JEST TO...
5,0
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
auto po wizycie jak nie jezdzilo na gazie tak nie jezdzi. podobno wymienil jakies sterowniki do wtryskow ale tam ich nie ma bo jak pozniej doczytalem komputer steruje wtryski. rachunek 800 zl i nie oddal wymienionych czesci. Przez 2 tyg nie chcial mi oddac auta bo nie zauwazyl ze wygazowal 5litrow paliwa i sciemniel ze wyjechal. Kazal przyjechac za 2 tyg znowu na wymiane...
4,8
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Po założeniu wprost wspaniale. Żadnych szarpnięć podczas przełączania, dynamika ta sama. Uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia. Po 40 tyś dwa wtryski przepuszczały i podawały za dużą dawkę gazu, samochód się dławił. Koszt dowiem się wkrótce. Poważniejszych problemów brak. Należy dobrać odpowiednie ustawienia, skalibrować itd. Temperatura powinna też być dobrana myślę w...
Audi A4 B5 Sedan