Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 2.6 150KM 110kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~N. P.
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Piękny samochód ze sportowym temperamentem na każdą w zasadzie kieszeń. Zalety: Niezawodność, Ekonomiczność, Duże poczucie bezpieczeństwa, Sportowy charakter. Wady: Twarde zawieszenie, Wentylacja żyjąca własnym życiem, Dziwny bagażnik (porażka całkowita). Nigdy przedtem nie byłem zwolennikiem AUDI zawsze miałem Mercedesa modele 116, 123. Zawsze będe uważał że Mercedes jest bardziej komfortowy i jeszcze mniej awaryjny ale za to ma zbyt klastczny kształt i jest troche przymulony. Audi wygląda bardziej nowocześnie i ma zdecydowanie większy temperament, to jest moje pierwsze, ale mogę powiedzieć że to dobre solidne autko. Szczerze polecam szczególnie dla młodych ludzi, fantastyczny samochód za niewielkie pieniądze.
4,2
~koala
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Niskie spalanie średnio 12 l. gazu. Za 100zł trzeba zalać benzynki na odpalanie - starcza na 2 miesiące. Dbać o naprawy bieżące i wymianę płynów, a na pewno do 600.000 km dotrwa :). Polecam. Miałem 5 letnie auto i awarii co trochę. W przyszłości na pewno nie będę patrzył na rocznik tylko na stan auta.
4,5
~Mariusz
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Nie wiem dlaczego wszyscy mowia o slabym zawieszenia tych aut to juz moja druga a4 i jesli chodzi o zawieszenie to tylko koncowki drążka musialem wymieniac a tak jak jezdze na przeglady to % amortyzatorow praktycznie nie spada. a dziur akurat jest dosyc sporo... a jezdze codziennie
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 2.6 150KM 110kW 1995-1997
11,1
l/100 km
13,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Po 2 latach uzytkowania moge powiedziec, ze auto jest bardzo dynamiczne i oszczedne jak na swoje mozliwosci. Silnik V6 to poezja dzwieku- mozna jezdzic bez wlaczonego radia. Spalanie na trasie (600km predkosc 100-160km/h) 8l/100km . Miasto zalezy jakie to miasto ale ok 12l/100. Jesli duze miasto i bez korkow to spokojnie 10l/100 Silnik jest rewelacyjnie elastyczny. Moge w miescie jechac 40-50km/h na 5 biegu i auto normalnie przyspiesza, lekko i cicho sobie radzi z takim obciazeniem. Oczywiscie ciezko o zadbany egzemplarz i "stare graty" napewno ni jak nie maja sie do tego komentarza. A trafic "rodzynka" jest ciezko gdyz produkowano je tylko pare lat
8,8
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Posiadam Audi 2.6 ABC i spalanie jak na taką masę i pojemność nie jest najgorsze.Jeżeli ktoś narzeka niech pojeździ BMW z silnikeim 2.5 V6 to dopiero zobaczy jak duże może być spalanie. Trzeba po prostu nauczyć się jeździć a nie jak wspomniał kolega, że dojeżdża do skrzyżowania na luzie. To nie jest oszczędne. Należy hamować silnikiem i jak najmniej używać hamulca. Jeśli ktoś się zastanawia to gorąco polecam audi z takim silnikiem. W porównaniu do 1.8T spalanie jest mniejsze i silnik mniej wyżyłowany
9,2
Sedan 2.6 150KM 110kW
Audi A4 B5
Moje drugie auto z silnikiem V6 2.6. Pierwsza była Mazda Mx-6 2.5 V6 162 KM która była troszkę oszczędniejsza (myślę że sprawa wagi auta). Audi troszkę więcej potrzebuje paliwka ale rekompensuje komfortem jazdy i co najważniejsze dynamiką. Nigdy więcej "zwykłej" rzędówki, może w przyszłości jakieś v6 Tdi. Nie liczę paliwa co do kropli i nie jeżdż oszczędnie , tak jak niektórzy piszą że dojeżdżają na luzie do świateł. Normalna jazda - średnie zużycie 10l / 100km! P.s. - ostatni wyjazd z laweta przy średniej prędkości 140km/h - 12l /100km

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 121
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan