Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1995-2000

Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1995-2000

Liczba ocen: 17
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Koszty utrzymania + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Rodger16
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
Pełne zadowolenie z auta, przede wszystkim tani w eksploatacji i można na nim mimo wieku polegać i ruszać w trasę. Opinię psuję jedynie rewelacyjne ale drogie w utrzymaniu zawieszenie przednie i mała ilość miejsca na tylnej kanapie.
4,8
~bestboy
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
auto jest drozsze w zakupie od innych marek z tego rocznika, no ale to audi i jak ktos ceni sobie wygode, doskonala jakosc wykonczenia, ergonomie i chce zapomniec o czyms takim jak rdza to polecam audi, przed zakupem uzywanego trzeba zwrocic szczegolna uwage czy auto nie bylo bite i sprawdzic stan zawieszenia
4,4
~Zawial
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
Auto ma prawie 10 lat i zdarzaja sie drobne roboty, odpoadaja listwy z drzwi, padaja przyciski na desce rozdzielczej ( przerywnik kierunkowskazow ) no i czesci nie sa tanie Zawieszenie jest do kitu, wahacze wymienia sie co jakies 15 - 20 tys a jest ich po 4 na kazdym kole. Wymiana kompletu ok 1700 zł

Raporty spalania Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1995-2000

Liczba raportów: 15
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1995-2000
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
Autostrada przy 140 dojdzie do 7L i przy tej prędkości ma pow 3,5 tys obrotów więc proszę nie wierzyć w brednie 170km/h i spalanie X litrów :D auto seryjnie ma 150 i 160 max leci to obrotomierz się kończy.Z auta jestem bardzo zadowolony pod względem spalania i elastyczności na 5 biegu lecz dynamiki mimo krótszej skrzyni niz 90KM zero zerooo
5,4
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
spalanie muszę pochwalić;) trasa 5l/100km, miasto 6-6.5/100km. a co do części to są drogie nawet lepszej klasy zamienniki. W szczególności przednie zawieszenie to koszt około 1000zł + mechanik. No ale cóż jaki chce jeździć Audi to trzeba się z tym liczyć.
5,1
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Audi A4 B5
Auto bardzo oszczędne maksymalnie 5.99 l/100km w zimie. Posiadam to auto od 4 miesięcy. Przejechałem jedynie 11 000 km. Jeżdżę co dziennie do pracy z prędkością na jaką pozwalają mi warunki drogowe czyli do 90km/h, staram się w miarę możliwości dużo hamować silnikiem i staram się, aby silnik pracował zawsze w okolicy 2000 obr/min. Minimalne spalanie jakie uzyskałem to 4.52 l/100km. Ostatnio zmieniłem oponki na letnie i mam nadzieję, że jeszcze da się ten wynik podciągnąć w dół.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 121
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan