Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant 3.0 V6 220KM 162kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2976 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant 3.0 V6 220KM 162kW 2001-2004
10,9
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Audi A4 B6
Avant 3.0 V6 220KM 162kW
Spalanie w mieście (dojazd do pracy około 10km) przy normalnej jeździe jest w granichach 17-18L, przy czym miej pali kiedy biegi zmieniamy około 3-3,5k obrotów niżeli 2-2,5k . Jak chcemy poszaleć to spokojnie powyżej 20L (koło 22L kiedy napotykamy częste światła). Na trasie moje naniższy spalanie to 12L - 400km bez autostrad. Z autostradami i jeździe około 150km/h wychodzi mi około 14L (zależnie od tego czy jedziemy z wiatrem czy pod wiatr dochodzi do 15L) . Przy aktualnej cenie gazu (1,9zł/1l) trasa Bydgoszcz -> Praga -> Szpindrowy Młyn (warunki górskie zimowe) -> Bydgoszcz (około 1200km) wyszła mnie około 350zł.
12,1
Audi A4 B6
Avant 3.0 V6 220KM 162kW
Przy płynnej jeździe 90-110km/h zszedłem na trasie do 7.4l/100km natomiast w mieście bardzo ciężko zejść poniżej 15l/100km. Przyjemność z jazdy bardzo duża natomiast naprawy do najtańszych nie należą.
11,7
Audi A4 B6
Avant 3.0 V6 220KM 162kW
Jak sie chce, to mozna zejsc do 9-10l/100km jadac ok. 100km/h. nie oszczedzajac i jezdzac tak zeby mie z tego przyjemnosc srednio spala ok. 13-14l lpg wiec mysle ze jak na taka moc, automatyczna skrzynia i quattro to nie jest duzo. jestem bardzo zadowolony.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 91
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B6 Avant