Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4544 mm
Szerokość 1766 mm
Wysokość 1428 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 106 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 976 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 956 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1357 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1184 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 442 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1025 mm
Drzwi tylne - szerokość 1008 mm

Oceny Audi A4 B6 Avant

Liczba ocen: 255
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
Audi A4 B6
Bardzo lubię ten samochód pomimo dużego spalania (poprzednio 1.9 tdi) i małych gabarytów. Jest bardzo dobrze wykonany (solidny), ma piękną linię i cieszę się gdy do niego wsiadam. Ludzie którzy do niego wsiadają nie wierzą, że auto ma już 16 lat. Ważne aby kupić zadbany, dobrze wyposażony egzemplarz i samemu dbać. Sprawdza się zasada płacisz mało = płacisz dwa razy. To auto jest kompromisem pomiędzy funduszami i dostępnością aut na rynku a moimi oczekiwaniami: wygodnie siedzą 4 osoby z 190 cm wzrostu, benzyna 4 cylindry, stały 4x4 i automat - tylko Legacy 5 w pełni to spełnia...
4,6
~Tomek
Avant 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B6
Auto kupione z dobrej ręki odwdzięczy się z nawiązką! Kupiłem je jako 10latek za 28tys z niskim przebiegiem 180 tys. Może i drogo ale teraz nie żałuję. Musicie uwierzyć na słowo że przebieg jest realny, nie chce opisywać dlaczego :) Ogolnie autko dla mnie, młodego chłopaka super! Moc zadowalająca, wyprzedzam wszystko, osiągniecie 200kmh na zwyklej drodze to chwila, choć nie ukrywam że przydałaby się wersja 190 KM BEX. Spalanie średnie 8,5L, zużycie oleju praktycznie zerowe jeśli nie kręcimy silnika powyżej 5tys obr. Silnik bardzo cichy ale ma też bardzo ładne brzmienie przy agresywnej jeździe, oczywiscie jak na 4 cylindry. Auto nie jest duże, max 4 osoby na podróż, bardziej mu do kompakta ale to akurat mi bardzo pasuje, jest zwinne. Tarcze 312mm z przodu hamują świetnie z dużych prędkości ale ogolnie hamulce nie są ostre jak w nowszych autach, mimo że cały układ jest firmy ATE. Felgi 18" to mus aby auto miało odpowiedni pazur, ja jeżdżę na 17 co jest kompromisem miedzy osiągami a wyglądem. Światła xenonowe są OK, chociaż mogłyby być lepsze. Po włączeniu świateł drogowych wszystko sie zmienia, są fenomenalne! Mam zawieszenie najbardziej sportowe z możliwych seryjnie i troche skacze auto na nierównościach i też przez tą całą sztywność plastiki w bagażniku czasami leciutko skrzypią. Wygłuszenie jest dobre chociaż powyżej 140 robi się głośniej. Jeszcze audio. Mam zestaw audio Audi Concert 10 glosników, po podłączeniu telefonu, naglosnienie jest genialne! Ogolnie przy aucie wszystko robie sam, dostęp do poszczególnych miejsc w aucie jest intuicyjny i po przeczytaniu kilku postów na forum sam jestem w stanie wszystko naprawić. Po 13 latach czasami lubi coś się ułamać, np zawias schowka, nadłamana tylna wycieraczka, jakiś wężyk czy coś - materiały już mają dość ale to tylko drobnostki. Zawieszenie po 234000km, nadal oryginalne, sprawne, nie potrzeba nic wymieniać! Niestety to chyba ostatnie dobre auto ze stajni Audi, kolejne będzie raczej bmw, bo A4 B7 to praktycznie żadna zmiana a B8 lipne silniki.
4,3
~Kuki
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Ponad czasowy wygląd, silnik któty nawet po 13 latach nie zostaje w tyle za uwczesnymi autami pod wzglendem osiągow, spalania i komfortu jazdy . Jeśli chodzi o awaryjnśc, to jedne z ostatnich audi które mogą jeżdzić wiecznie. Prosta mechanika ułatwia codzienną ekspluatacje. Irytować mogą niekture elementy wnętrza : mięka, gumowana farba na przyciskach klimatronika, klawiszacz otwierania szyb, uchwytu na kubek,wizytownika pokrętła włącznika świateł. Łatwo ją uszkodzić na przykład paznokciem i w ogule szybko się wyciera pogarszając wygląd kokpitu. Wyłamujący się zawias schowka pasażera z powodu za dużego oporu powodowanego przez siłowniczek.
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant
8,3 – 12,5
l/100 km
5,4 – 9,4
l/100 km
8,5 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Avant 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B6
Jestem bardzo milo zaskoczony spalaniem tego auta. Srednio wychodzi mi jakies 8.5 - 9l przy normalnej jezdzie w cyklu mieszanym. Jezdze raczej spokojnie aczkolwiek lubie czasem przycisnac i wtedy spalanie w miescie moze oscylowac w granicach 12-13l ale spokojnie jadac mozna uzyskac sppkojnie te 10l. Dodam ze nie mieszkam w duzym miescie (80k mieszkancow) wiec nie ma jakichs mega korkow itp. Na trasie takiej do powiedzmy 100km/h mozna zejsc ponizej 7 przy spokojnej jezdzie, na autostradzie 140km/h na tempomacie to bedzie z 9l/100km. Tak wiec uwazam ze jak na swoja moc to dobre wyniki. Podobne spalanie w autach tej klasy mamy w silnikach o mocy nizszej nawet o kilkadziesiat KM wiec watro jak ktos chce miec troche frajdy z jazdy a nie tylko sie przemieszczac z punktu a do punktu b.
10,3
Avant 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Spalanie przy kołach 225\50\17 praktycznie stałe od 11 do 12l gazu czy to miasto czy trasa ok. 120 km\h. Przy prędkościach powyżej 130 zaczyna palić więcej. Multitronik jest super tylko zapomnijcie o butowaniu bo skrzynia tego nie lubi. Wymieniać olej co 60 tyś, zregenerować druciki w sterowniku skrzyni i można spokojnie jeździć. Co do serwisu skrzyni to nie jest tak drogo, w porównaniu to tiptronica lub ZF-a. Wymiana oleju + regeneracja sterownika 1300 zł gdzie w ZF-ie ok 2 tyś trzeba zapłacić za samą wymianę oleju.
9,2
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
ZALETA: najważniejszą zaletą tego silnika to niskie koszty za przejechanie 100km na LPG (najczęściej średnio wychodzi mi spalanie LPG 8,7 litra, a niekiedy wychodzi ok 9,3 litra - jazda w umiarkowanym tempie 70% trasa, 30% miasto). Zbiornik gazu zamontowany w miejscu koła zapasowego o wielkości nominalnej 72 litry, a fizycznie wchodzi 64 litry LPG - zasięg auta na pełnym zbiorniku LPG ponad 700 km. Przed przerobieniem auta na LPG spalanie wychodziło 6,4 litra benzyny na 100 km podczas ekonomicznej jazdy w trasie do prędkości 100km/h. WADY: silnik ma mało mocy, przyspieszanie słabe, pierwsze biegi są krótkie jak w dieslu. Prędkość na trasie dla tego silnika to ok 130km/h, powyżej tej prędkości silnik już ciężej pracuje. UWAGI TECHNICZNE DO SILNIKA: rozmieszczenie podzespołów silnika w bardzo niewygodnych miejscach, utrudniony dostęp do świec zapłonowych, cewka zapłonowa wymaga częstej wymiany (ok 100tyś km) i też jest zlokalizowana w małodostępnym miejscu, przepływomierz wymaga regularnego czyszczenia ale to wada wszystkich silników które ponownie przepalają część swoich spalin. Auto przerobione na LPG przy przebiegu 155tyś km, w tym czasie padła cewka zapłonowa, silnik brał małą ilość oleju silnikowego ok 1 litr na 15tyś km. Auto przy przebiegu 220tyś km miało wymieniane uszczelniacze zaworów bo na jednym zaworze uszkodził się uszczelniacz i silnik nie miał mocy i wyrzucał ok 5 litrów oleju silnikowego na 15tyś km. Po wymianie wszystkich uszczelniaczy zaworowych silnik ponownie nie bierze oleju silnikowego. Zawieszenie przednie wielowahaczowe wymienione przy przebiegu około 220tyś km, zawieszenie wygodne nieporównywalnie komfortowe do tradycyjnych zawieszeń stosowanych np. w skodach octawiach młodszych o ok 10 lat. Auto dobrze prowadzi się w zakrętach (w porównaniu z konkurentami) - może to zasługa tego że nisko się siedzi w aucie i na długich dystansach jazdy (powyżej 3 godzin jazdy) jest się bardziej zmęczonym od innych siedzień w autach gdzie wysoko się siedziało. Auto jest małe i ma mały bagażnik. Silnik i auto dla osób które chcą tanio jeździć, a nie wymagają dynamicznej jazdy od auta. Auto niepopularne wśród złodziei - można zostawiać w różnych miejscach (nie to co użytkownicy toyot), auta nie szkoda o porysowania bo już ma swoje miejskie rysy.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 79
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
2 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B6 Avant