Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4544 mm
Szerokość 1766 mm
Wysokość 1428 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 106 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 976 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 956 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1357 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1184 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 442 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1025 mm
Drzwi tylne - szerokość 1008 mm

Oceny Audi A4 B6 Avant

Liczba ocen: 249
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
Audi A4 B6
Bardzo lubię ten samochód pomimo dużego spalania (poprzednio 1.9 tdi) i małych gabarytów. Jest bardzo dobrze wykonany (solidny), ma piękną linię i cieszę się gdy do niego wsiadam. Ludzie którzy do niego wsiadają nie wierzą, że auto ma już 16 lat. Ważne aby kupić zadbany, dobrze wyposażony egzemplarz i samemu dbać. Sprawdza się zasada płacisz mało = płacisz dwa razy. To auto jest kompromisem pomiędzy funduszami i dostępnością aut na rynku a moimi oczekiwaniami: wygodnie siedzą 4 osoby z 190 cm wzrostu, benzyna 4 cylindry, stały 4x4 i automat - tylko Legacy 5 w pełni to spełnia...
4,6
~Tomek
Avant 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B6
Auto kupione z dobrej ręki odwdzięczy się z nawiązką! Kupiłem je jako 10latek za 28tys z niskim przebiegiem 180 tys. Może i drogo ale teraz nie żałuję. Musicie uwierzyć na słowo że przebieg jest realny, nie chce opisywać dlaczego :) Ogolnie autko dla mnie, młodego chłopaka super! Moc zadowalająca, wyprzedzam wszystko, osiągniecie 200kmh na zwyklej drodze to chwila, choć nie ukrywam że przydałaby się wersja 190 KM BEX. Spalanie średnie 8,5L, zużycie oleju praktycznie zerowe jeśli nie kręcimy silnika powyżej 5tys obr. Silnik bardzo cichy ale ma też bardzo ładne brzmienie przy agresywnej jeździe, oczywiscie jak na 4 cylindry. Auto nie jest duże, max 4 osoby na podróż, bardziej mu do kompakta ale to akurat mi bardzo pasuje, jest zwinne. Tarcze 312mm z przodu hamują świetnie z dużych prędkości ale ogolnie hamulce nie są ostre jak w nowszych autach, mimo że cały układ jest firmy ATE. Felgi 18" to mus aby auto miało odpowiedni pazur, ja jeżdżę na 17 co jest kompromisem miedzy osiągami a wyglądem. Światła xenonowe są OK, chociaż mogłyby być lepsze. Po włączeniu świateł drogowych wszystko sie zmienia, są fenomenalne! Mam zawieszenie najbardziej sportowe z możliwych seryjnie i troche skacze auto na nierównościach i też przez tą całą sztywność plastiki w bagażniku czasami leciutko skrzypią. Wygłuszenie jest dobre chociaż powyżej 140 robi się głośniej. Jeszcze audio. Mam zestaw audio Audi Concert 10 glosników, po podłączeniu telefonu, naglosnienie jest genialne! Ogolnie przy aucie wszystko robie sam, dostęp do poszczególnych miejsc w aucie jest intuicyjny i po przeczytaniu kilku postów na forum sam jestem w stanie wszystko naprawić. Po 13 latach czasami lubi coś się ułamać, np zawias schowka, nadłamana tylna wycieraczka, jakiś wężyk czy coś - materiały już mają dość ale to tylko drobnostki. Zawieszenie po 234000km, nadal oryginalne, sprawne, nie potrzeba nic wymieniać! Niestety to chyba ostatnie dobre auto ze stajni Audi, kolejne będzie raczej bmw, bo A4 B7 to praktycznie żadna zmiana a B8 lipne silniki.
4,3
~Kuki
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Ponad czasowy wygląd, silnik któty nawet po 13 latach nie zostaje w tyle za uwczesnymi autami pod wzglendem osiągow, spalania i komfortu jazdy . Jeśli chodzi o awaryjnśc, to jedne z ostatnich audi które mogą jeżdzić wiecznie. Prosta mechanika ułatwia codzienną ekspluatacje. Irytować mogą niekture elementy wnętrza : mięka, gumowana farba na przyciskach klimatronika, klawiszacz otwierania szyb, uchwytu na kubek,wizytownika pokrętła włącznika świateł. Łatwo ją uszkodzić na przykład paznokciem i w ogule szybko się wyciera pogarszając wygląd kokpitu. Wyłamujący się zawias schowka pasażera z powodu za dużego oporu powodowanego przez siłowniczek.
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant
7,3 – 12,2
l/100 km
5,4 – 9,2
l/100 km
8,2 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Audi A4 B6
Ani nie pałuję silnika, ani nie jeżdżę jakoś specjalnie oszczędnie. Powiedziałbym, że normalnie z tendencją do spokojnej jazdy (może nawet zbyt spokojnej). Nie robiłem trasy, w której celowo schodziłbym jak najniżej, ale jestem przekonany, że bez problemu dałoby się zejść poniżej 8 litrów jadąc do celu omijając korki/miasta. Średnio w trasach pali mi między 8,3 a 9,6 (gdzie ta druga to już włączając przejazd przez zakorkowane miasto na końcu trasy). Maksymalne odnotowałem 16,4 jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście - przeważnie w korkach i na krótkich odcinkach. Nie są to pomiary komputera, a wyliczone na podstawie tankowania do odbicia za każdym razem (około 5k km od zakupu auta, wszystkie tankowania mam odnotowane).
5,9
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Posiadam samochód w wersji Avant, skrzynia manualna 6-biegowa, silnik AVF). Samochód testowany na trasie do Niemcowni 1000 km (920 km na autostradzie). Spalanie podczas tej podróży 6.5l/100km, średnia prędkość wskazana przez komputer 105km/h. Po drodze 2 większe korki i parę remontów (ograniczenia do 80 60 km/h). Przez kilkadziesiąt minut prędkości powyżej 200. po tej trasie komputer wskazywał jeszcze 30 km zasięgu na baku, który zatankowałem przed wyjazdem, na trasie obyło się bez tankowania. Na codzień do pracy spalanie kształtuje się w granicach 5.7-6 l/100km, jest to w cylku pozamiejskim, ale nie trasa. W mieście raczej poniżej 7 l/100km nie ma co liczyć.
9,8
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Audi A4 B6
Wersja S-line, modelowo rocznik 2003, felgi 18 cali i opony 215 z profilem 45. Spalanie bardzo zależne od stylu jazdy. Minimalne na odcinku 120 km autostrady przy jeździe za TIR-ami z prędkością stałą 90-110km/h to 7.4 litra. Na odcinku 650 km (75% autostrady, 25% miasto) to 8.18 litra. W Warszawie minimalne to 10.6 litra. Z kolei na autostradzie przy prędkościach stałych 190-220 km/h (pedał w podłodze cały czas) to na odcinku 410 km spalił średnio 15.2 litra (przy 220 km/h komputer pokazuje spalanie chwilowe 23 litry...). Ładnie przyspiesza, świetnie trzyma się drogi przy każdej prędkości i jest bardzo cichy w środku, co bardzo się docenia w dłuższej trasie). Polecam ten silnik, świetnie nadaje się do LPG.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 78
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A4 B6 Avant