Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław
Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo. ~Powagosław
Luzacjusz
Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004

Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5

Oceny Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004

Liczba ocen: 122
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Kuki
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Ponad czasowy wygląd, silnik któty nawet po 13 latach nie zostaje w tyle za uwczesnymi autami pod wzglendem osiągow, spalania i komfortu jazdy . Jeśli chodzi o awaryjnśc, to jedne z ostatnich audi które mogą jeżdzić wiecznie. Prosta mechanika ułatwia codzienną ekspluatacje. Irytować mogą niekture elementy wnętrza : mięka, gumowana farba na przyciskach klimatronika, klawiszacz otwierania szyb, uchwytu na kubek,wizytownika pokrętła włącznika świateł. Łatwo ją uszkodzić na przykład paznokciem i w ogule szybko się wyciera pogarszając wygląd kokpitu. Wyłamujący się zawias schowka pasażera z powodu za dużego oporu powodowanego przez siłowniczek.
4,5
~Łukasz
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Auto bardzo dobre, warte swojej ceny. Posiadam od roku, przejeździłem 25tyś. Wyprodukowane listopad 2004, także końcówka serii, czarny metalik wizualnie bez zarzutów. Przesiadając się z klasy niższej/kompaktowej przez pierwszy miesiąc jazdy masz wrażenie że siadasz do limuzyny, gdzie wszystko jest idealnie ułożone, wszystko lśni i błyszczy i przykuwa wzrok innych kierowców - miłe uczucie ;) Z czasem jak przyzwyczaisz się do wszystkich wygód to wnętrza innych samochodów wydają się.. jakieś takie plastikowe i bez jakości. Auto dobrze się zbiera, nie czuć w nim prędkości, jazda przy 180-200km/h to wręcz przyjemność, za sprawą dobrego wytłumienia. Jedyne co mi przeszkadza to częste wymiany żarówek, które pomimo dobrego napięcia w obwodzie palą się wyjątkowo często oraz przednia szyba mogła by pokazywać trochę więcej. Auto bardzo dobre szczególnie dla ludzi dojeżdzających spoza miasta, mi na trasie mieszanej typu wycieczka za miasto czy w góry pali około 6.2-6.5L (rzeczywiste spalanie), po mieście (Kraków) bez korków 7-7.5, standardowo 8, w godzinach szczytu 9-10.
4,3
~Marek
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Mocne strony to karoseria (zero rdzy), silnik TDI (można jeździć oszczędnie, można i pobawić się momentem obrotowym). Świetnie wygląda i pewnie długo jeszcze będzie - prosta, ascetyczna, a jednocześnie elegancka, mocna linia nadwozia bez zbędnych ozdobników. Jedno z najładniejszych kombi "ever". Bardzo ładne, dobrze zaprojektowane wnętrze. Dobre nagłośnienie, porządne wyciszenie (diesla będzie jednak słychać). Wady to mało wytrzymałe przednie zawieszenie, farba na panelach zamiast barwienia w masie, problemy z układem kierowniczym, szczególnie wspomaganiem (ciągle coś skrzypi, wibruje). Wszystko to jednak rekompensuje bezawaryjny silnik i przyjemność jazdy (ostrożnie na dziurawych drogach, krótkie cięcie paznokci ;) )

Raporty spalania Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004

Liczba raportów: 194
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Posiadam samochód w wersji Avant, skrzynia manualna 6-biegowa, silnik AVF). Samochód testowany na trasie do Niemcowni 1000 km (920 km na autostradzie). Spalanie podczas tej podróży 6.5l/100km, średnia prędkość wskazana przez komputer 105km/h. Po drodze 2 większe korki i parę remontów (ograniczenia do 80 60 km/h). Przez kilkadziesiąt minut prędkości powyżej 200. po tej trasie komputer wskazywał jeszcze 30 km zasięgu na baku, który zatankowałem przed wyjazdem, na trasie obyło się bez tankowania. Na codzień do pracy spalanie kształtuje się w granicach 5.7-6 l/100km, jest to w cylku pozamiejskim, ale nie trasa. W mieście raczej poniżej 7 l/100km nie ma co liczyć.
5,6
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Audi z jedynym słusznym silnikiem 1.9 TDI 131 koni to naprawdę auto, które przy swoich możliwościach i masie pali naprawdę niewiele. Skrzynia 6 biegowa świetnie spisuje się w trasie. Spalanie zostało mierzone na oponach letnich o rozmiarze 235/45/17. Najmniejszą wartość udało mi się uzyskać wykorzystując zasady eko jazdy. Zbiornik do pełna trasa 140 km w tym około 20 przez miasto i z powrotem tankowanie wchodzi 6.5 l. Łatwy rachunek, że spalił około 4.5 l. na 100 kilometrów. Uważam to za rewelacyjny wynik. (Klima nie była włączona). Jednak jazda na klimie na trasie niewiele podnosi wynik. Średnie spalanie od czasu wymiany na opony letnie o wspomnianym wyżej rozmiarze wynosi 5.8. (Jeżdżę też sporo po mieście). Zauważyłem jedną ważną rzecz zaraz po uruchomieniu auta jeżeli pojadę drogę w miarę prostą gdzie nie ma dużego ruchu to średnie spalanie momentalnie spada, natomiast jak od razu wjedzie się w korek to spalanie bardzo szybko rośnie. Dlatego lepiej jest nieraz nadłożyć drogi i jechać mniej obleganą trasą. Na krótkich odcinkach potrafi spalić nawet około 8 do 9 litrów na 100 kilometrów (ale to każde auto tak ma). W zimę średnia wychodziła około 6,1, więc też nie jakoś dużo - wiadomo dłuższe nagrzewanie silnika. Ważne żeby od czasu do czasu dać popracować turbosprężarce i "przegonić" go gdyż lubią się przypiekać kierownice na turbosprężarce. Aha i jeszcze jedno spalanie 6 litrów w mieście to można potraktować jako bajki, chyba, że ktoś za miasto uznaje prostą drogę i ma mało postojów:)
5,7
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Hej może ja wypowiem się trochę jak to jest naprawdę. Czytając opinie ludzi, którym spalanie ciągle wynosi w okolicach 4-5 litrów nie raz odechciewa się tych bredni czytać. Auto jest super oszczędne w paliwo - to racja ! - ale nie przesadzajmy. Jeżdżę głównie w mieście, 2x w miesiącu wypad na studia na trasie. Nie lubię jazdy w stylu "nie dodam gazu bo mi szkoda paliwa". Jeżdżę tak jak lubię, czyli but w miarę często wykorzystując mocno turbinkę, ale z rozwagą w mieście. Spalanko przy takiej jeździe w mieście może podskoczyć nawet do 8l, ale to takie bardziej ekstremalne korki plus klima i bucik. Najczęściej po przejechaniu całego zbiornika w mieście spalanie oscyluje w granicach 7.1-7.3l/100km. Znowuż, gdy jeżdżę jak już wspomniałem na studia (400km razem) to spalanie na całym zbiorniku zmniejsza się do około 6.1-6.2l. Na trasie przeważnie jeżdżę szybko i dynamicznie, czasem lubię przepalić mojego kaszloka po męczeniu go w mieście i np 30km jadę 2 stówki. Przeważnie trasa oscyluje w granicach 150-180km/h. Właśnie przy takiej jeździe plus cykl miejski spalanko tak jak napisałem jest koło 6l. Raz w życiu postanowiłem pojechać FULL EKO - czyli 110-120km/h cała trasa + odcinki pozamiejskie. Po przejechanych 400km zatankowałem znowu pod korek - spalanko 4.6l/100km. A no i zapomniałem dodać jednej niesamowicie ważnej rzeczy - w moje trasy zawsze zabieram 3 kolegów, średnia wagi to 85kg więc autko dociążone. Tak więc jeśli chodzi o spalanie silnik 1.9tdi 130konny to ulga dla portfela.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 76
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Akumulator
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 101KM 74kW 2001-2004
  • inne
Witam. Mam następujący problem: autko pięknie chodziło do dnia, kiedy 1 dzień stało w garażu i na 2 dzień już nie chciało odpalić ;/. Ładowałam aku od rana do wieczora, następnie rano znowu nie chciało odpalić. Zaznaczam przy tym, że auto odpaliło, gdy aku było w prądzie. Czy to wina aku, rozrusznika czy może jeszcze czegoś innego? Do tego wszystkiego zapaliła się kontrolka ESP, ale podejrzewam, że nie ma to nic wspólnego z aku..;/. Jeśli muszę kupić nowe aku to jakie będzie najlepsze do podanego modelu? Proszę o pomoc;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A4 B6 Avant