Szukaj

Informacje o Audi A4 B8

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8

Liczba ocen: 197
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Jacek
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Jakkolwiek auto ma pewne wady, niewątpliwie jest najlepszą furą, jaką dotąd jeździłem. Zwłaszcza właściwości trakcyjne: napęd quattro robi jednak różnicę. Przy dynamicznej jeździe nawet początkowo podejrzewałem, że układy wspomagające kontrolę trakcji mogą nie funkcjonować. Tam, gdzie w przednionapędowej tojotce dawno ingerowałaby elektronika, informując o tym kontrolkami, tudzież alarmowym piszczeniem, audik radził sobie bezgłośnie i bezproblemowo. Dopiero z nadejściem zimy przekonałem się, że i on potrafi poświecić kontrolkami od ESP. Oceniłbym na 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości, zaokrąglam więc do 5.
4,4
~mkrex
Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW
Audi A4 B8
Auto kupione od 1 właściciela, który kupił auto w Pl. Przebieg przy zakupie 118k km, obecnie 150k km. W tej wersji silnikowej nie polecam. Górkę na A4 za Krakowem w stronę Katowic zaraz za bramkami zacząłem od 137 km/h i skończyłem na 137 mimo wciśniętego pedału gazu do oporu. Na szczęście auto kupione od razu z zamiarem modyfikacji, wersja silnikowa 2.0 TDI najtańsza a znacznie prosto i tanio modyfikowalna niedrogą seryjną turbiną z wersji 177 KM i chipem (niestety do modyfikacji dochodzi sprzęgło albo wzmacniane albo z sachs performance ponieważ seryjne ślizga się po zabiegu). Reszta o silniku opisana poniżej. Zero awarii. Generalnie jeżeli chodzi o wersję silnikową to polecam S4 B8 (3.0 Tfsi prosto i tanio modyfikowalne na 440-460 KM :) Niesamowicie modyfikowalne auto. Można dołożyć wszystko od elektroniki po quattro w cenach o wiele niższych niż np. BMW. Mimo znacznego upgrade'u mocy zero problemów.
4,3
~LuckyLuke
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Audi A4 B8
To moja druga ocena wystawiona dla tego auta. Posiadam je od nowości - jeden właściciel, jeden użytkownik, pełen serwis. Przede wszystkim - kompletna bezawaryjność - 107 tysięcy kilometrów to może nie gigantyczny przebieg, ale daje już dość szansę na obiektywną ocenę, pozbawioną nieznanej historii i niewiadomego serwisowania. Po drugie bardzo udany kompromis pomiędzy osiągami, bezpieczeństwem, wygodą użytkowania i jakością wykonania. Lekko zwiększony prześwit, napęd quattro i super jakości skóra, która bez przesady pod 5 latach wygląda lepiej niż ta, którą oglądałem w nowym Tiguanie w wersji "full wypas". Co do minusów - opisałem w poszczególnych kategoriach.

Raporty spalania Audi A4 B8

Liczba raportów: 318
Średnie spalanie dla Audi A4 B8
7,2 – 20,7
l/100 km
5,7 – 10,8
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Audi A4 B8
Jestem posiadaczem A4 B8 Avant z silnikiem 3.0TDI od przeszło 4 lat. Po +/- 2 latach eksploatacji postanowiłem zrobić mapę silnika, o tym później. Pierwsze dwa lata użytkowania występowały następująco: -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,8l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 6,5/7,0l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 8l/100km -50miasto/50trasa - ok. 8l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 10l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h poniżej 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Po dwóch latach została zrobiona mapa + kilka modyfikacji. Ponad 300km. Zmienił się "charakter", reakcja na gaz, a także spalanie ... : -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,6/6,0l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 7,0/7,5l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 9l/100km -50miasto/50trasa - ok. 9l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 11l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h około 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Koszty utrzymania samochodu nie są ani niskie, ani wysokie. Przykładowo: -termostat 400zł + robocizna (trzeba ściągnąć zderzak, chłodnicę) -oleju wchodzi około 6L -wahacze przód 1200zł -łożysko koła 210zł Samochód godny polecenia, nie zawiódł ani razu.
9,0
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Jak czytam poprzednie raporty, to aż się za głowę łapię, jak wszyscy tu osiągają te 5,5-6,5 litra ? Autem jeżdżę od 3 lat i minimalne spalanie licząc po tankowaniu raz i tylko z ciekawości w lecie udało mi się osiągnąć na poziomie 7,5 litra w mieście jeżdżąc jak emeryt po godzinach bez korków. Ogólne spalanie z ostatnich kilkunastu tankowań mam w granicach 9-10 litrów, gdzie 40% to jazda po mieście dynamiczna (ale bez ruszania z piskiem opon), pozostałe to odcinki kilkadziesiąt km po autostradzie z prędkością 160km/h. W trasie przy 140km/h pali około 7,5l, przy 180km/h pali powyżej 10 l, im więcej na liczniku, tym oczywiście mniej w zbiorniku. Wszystkie wartości po tankowaniu, na komputer nawet nie spoglądam, bo średnie mi pokazuje 7,5, więc wszyscy tu wrzucający raporty to owieczki zapatrzone w optymistyczne wersje spalania podawane przez komputer :) Auto w miarę komfortowe i wyciszone (przy vmax 225km/h jedzie się całkiem znośnie) , silnik jednak już za słaby (rozglądam się za 3.0TDI), koszty utrzymania lekko wysokie (nie warto oddawać do podrzędnego serwisu, bo mogą więcej szkód narobić), jednak dla mnie akceptowalne i za nic nie przesiadłbym się na niższą klasę typu astra czy insignia, przez trzy lata i 60k zrobione oprócz eksploatacji z usterek to padła sprężarka klimatyzacji i rozsypał się wentylator chłodnicy, nic więcej, jednak szukałem auta ponad pół roku i kupiłem od osoby prywatnej zadbaną sztukę, handlarzy i ich stany igła omijałem szerokim łukiem. W tej chwili 243k na liczniku, powoli dwumas, sprzęgło i pewnie turbo mnie będzie czekało, oczywiście przygotowany jestem na te wydatki.
10,4
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Wszystko zależy od prawej stopy. Auto waży 1610 kg, do tego zrobiony program 280ps 400nm. Średnie spalanie z ostatnich 5000 km to 10,7. Przy płynnej jeździe na trasie do 100 km/h spokojnie można osiągnąć 8l a nawet mniej. Szybka jazda autostradą to 12-13l, natomiast w mieście przy częstym deptaniu spokojnie 15l/100km.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 19
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A4 B8