Szukaj

Informacje o Audi A4 B8

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8

Liczba ocen: 216
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Miki
Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Audi A4 b8 Allroad , 2.0 TDI 143 km , 2010rok, dobre, solidne autko, czarny metalik, prezentuje się niebanalnie , ogólnie nigdy nie podobały mi się audi w kombi, ale w wersji ,,allroad,, to całkiem inne autko....., napęd quattro to po prostu rewelacja, szczególnie na mokre i zaśnieżone drogi możliwością włączenia trybu offroad w terenie . Spalanie w przedziale od 6 do 8 l/100km, w zależności od stylu i charakteru jazdy. Wnętrze pojazdu jak na rocznik po prostu nie do zdarcia, wygląda prawie jak nowe, przestrzeń w sam raz na cztery osoby, w trakcie normalnej jazdy wewnątrz jest cicho, jednak przy szybszej jeździe na autostradzie powyżej 130 km robi się głośniej, no ale to jednak kombi, gdzie bagażnik nie do końca jest dobrze wyciszony, ale pojemny. Pod podłoga bagażnika znajduje się pompowane składane oryginalne koło zapasowe wraz ze sprężarką, nigdy wcześniej w innych autach nie widziałem takiego wynalazku ale to na pewno dużo lepsze niż jakiś wsiowy zestaw naprawczy. Silnik jak na diesla cicho chodzi, jego moc wystarczająca na normalne użytkowanie autka, jednak jak ktoś chce lepszej dynamiki, to można podnieść bezpiecznie moc do 170 km , konsultowałem to ze specjalistą, i niebawem tak też uczynię, 6-biegowa manualna skrzynia biegów działa bez zarzutu, lekko, elastycznie i sprawnie.
4,3
~Jacek
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Audi A4 B8
Ode mnie 4. Jak każde A4 - idealne dla 1 - 2 osób, reszta pasażerów będzie gniotła się z tyłu. Zawieszenie i przeniesienie napędu to bajka, quattro to cudo i nie raz mnie pozytywnie zaskoczyło. Udało mi się np. bez większych problemów przejechać przez zaśnieżony las na letnich oponach (do którego zresztą zaprowadziła mnie "cudowna" nawigacja z Audi), z czego tylko raz postawiło mnie bokiem, ale nie miałem problemów żeby się z tego wykaraskać. Auto to nie terenówka jednak w terenie radzi sobie zaskakująco dobrze, a te parę centymetrów wyżej faktycznie robi robotę. Przy 190KM można odczuwać brak mocy, 223km/h to maksymalna prędkość fabryczna i wyżej się nie podskoczy dlatego to nie jest auto na wyścigi ani dla maniaków prędkości. Auto prowadzi się bardzo wygodnie i pewnie, jest je łatwo kontrolować przy dużych prędkościach - czuć, że ma ponad 1700kg choć nie wygląda.
4,8
~Krzyś
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Świetny samochód, na chwilę obecną nie wyobrażam sobie nic lepszego ani z wyglądu, ani wyposażenia. Wyciszenie jest wyśmienite a serwisowanie niejednokrotnie tańsze niż punto czy focus. Komfort jazdy jest nieporównywalny z samochodami niższych klas. Póki co a4 b8 wyszło mnie taniej niż kupno nowego fiata tipo, który jest ładny tylko z zewnątrz. Polecam, warto się przyjrzeć przy kupnie bo niektóre modele już przejechały pół miliona jak nie więcej, szczególnie diesle. Niemniej zadbany silnik będzie pracował bardzo długo.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 21
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8