Szukaj

Informacje o Audi A4 B8

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8

Liczba ocen: 180
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Damian
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Audi kupilem, jako poleasingowe u Krotoskiego w Poznaniu. Utrzymane było perfekcyjnie (autem jeździła Pani Prezes dużej firmy handlującej mięsem na terenach Skandynawii). Przez okres 4 lat, zrobiłem ponad 50 tyś. Km (przeciętny przebieg Kowalskiego). Ale do rzeczy - auto idealne na dalekie trasy, najlepiej 2 dorosłych, ewentualnie dwójka dzieci. Demonem obszernosci we wnętrzu nie jest. Auto w moim przekonaniu jest egoistyczne - to kierowca czuje się tu najlepiej. Co do kwestii bezawaryjnosci - niestety to mit, auto psuje się jak każde inne. Odpukac - nigdy nie było tak, że stanąłem na drodze. Ogólnie polecam, bo pomimo 10 lat od nowości nadal cieszy oko i prezentuje się zacnie.
4,1
~Damian
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Audi kupilem, jako poleasingowe u Krotoskiego w Poznaniu. Utrzymane było perfekcyjnie (autem jeździła Pani Prezes dużej firmy handlującej mięsem na terenach Skandynawii). Przez okres 4 lat, zrobiłem ponad 50 tyś. Km (przeciętny przebieg Kowalskiego). Ale do rzeczy - auto idealne na dalekie trasy, najlepiej 2 dorosłych, ewentualnie dwójka dzieci. Demonem obszernosci we wnętrzu nie jest. Auto w moim przekonaniu jest egoistyczne - to kierowca czuje się tu najlepiej. Co do kwestii bezawaryjnosci - niestety to mit, auto psuje się jak każde inne. Odpukac - nigdy nie było tak, że stanąłem na drodze. Ogólnie polecam, bo pomimo 10 lat od nowości nadal cieszy oko i prezentuje się zacnie.
4,8
~Kuba
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A4 B8
Samochód idealny na nasze polskie, dziurawe drogi. Żadne tory tramwajowe itd. nie robią na nim wrażenia. Silnik 2.0 TFSI o mocy 211 KM w wersji poliftowej nie ma już problemów z poborem oleju. W trasach śmiało można tym autem podróżować 160+ km/h przy zachowanym komforcie. Spalanie w cyklu mieszanym około 11 L. S-Tronic w trybie 'D' mocno ospały, najchętniej ciągle wrzucałby 7 bieg. W trybie 'S' jest zdecydowanie lepiej, redukuje z międzygazem. Z tyłu miejsca stosunkowo mało, bagażnik średniej wielkości, ale wystarczający dla rodziny 2+2.

Raporty spalania Audi A4 B8

Liczba raportów: 285
Średnie spalanie dla Audi A4 B8
7,2 – 14,3
l/100 km
5,7 – 23,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Jak czytam poprzednie raporty, to aż się za głowę łapię, jak wszyscy tu osiągają te 5,5-6,5 litra ? Autem jeżdżę od 3 lat i minimalne spalanie licząc po tankowaniu raz i tylko z ciekawości w lecie udało mi się osiągnąć na poziomie 7,5 litra w mieście jeżdżąc jak emeryt po godzinach bez korków. Ogólne spalanie z ostatnich kilkunastu tankowań mam w granicach 9-10 litrów, gdzie 40% to jazda po mieście dynamiczna (ale bez ruszania z piskiem opon), pozostałe to odcinki kilkadziesiąt km po autostradzie z prędkością 160km/h. W trasie przy 140km/h pali około 7,5l, przy 180km/h pali powyżej 10 l, im więcej na liczniku, tym oczywiście mniej w zbiorniku. Wszystkie wartości po tankowaniu, na komputer nawet nie spoglądam, bo średnie mi pokazuje 7,5, więc wszyscy tu wrzucający raporty to owieczki zapatrzone w optymistyczne wersje spalania podawane przez komputer :) Auto w miarę komfortowe i wyciszone (przy vmax 225km/h jedzie się całkiem znośnie) , silnik jednak już za słaby (rozglądam się za 3.0TDI), koszty utrzymania lekko wysokie (nie warto oddawać do podrzędnego serwisu, bo mogą więcej szkód narobić), jednak dla mnie akceptowalne i za nic nie przesiadłbym się na niższą klasę typu astra czy insignia, przez trzy lata i 60k zrobione oprócz eksploatacji z usterek to padła sprężarka klimatyzacji i rozsypał się wentylator chłodnicy, nic więcej, jednak szukałem auta ponad pół roku i kupiłem od osoby prywatnej zadbaną sztukę, handlarzy i ich stany igła omijałem szerokim łukiem. W tej chwili 243k na liczniku, powoli dwumas, sprzęgło i pewnie turbo mnie będzie czekało, oczywiście przygotowany jestem na te wydatki.
6,0
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Jeżdżę tym autem od roku, wersja S-line, także ciut niżej zawieszona od podstawowej, opony 225/50/17. Przy bardzo spokojnej nie szarpanej jeździe na trasie, taki trochę eco-driving (drogi krajowe) można zejść do 5,3 (zdarzało się 5,0 choć rzadko). Kiedy dodać do tego spokojną jazdę na krótkich odcinkach do 10km, średnia z baku wychodzi 6,0-6,2. Autostrada przy 140km/h 6,2-6,7 ..i t u może być nawet z 4 osobami i bagażnikiem walizek, wynik różni się niewiele. Przy ostrzejszej jeździe spokojnie można osiągnąć 7,0l/100km. Auto z tym silnikiem prowadzi się naprawdę bardzo dobrze. Zero problemów, polecam.
7,2
Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW
Audi A4 B8
Osobiście jestem zszokowany opiniami na temat spalania tego silnika i w ogóle spalaniu 2.0 TDI na tym portalu. Jest to najmniej oszczędny diesel jakim jeździłem. Porównując między 1,9 TDI 110 KM (Skoda Octavia) przepaść gdzie spalanie 5,5 l/100 km a moja żona potrafi zejść do 4,5 l/100 km. W Volvo S60 2,4 TDI D5 185 KM 400 NM spalanie średnie 7.0/100 km a przepaść między osiągami. Nawet różnica w masie tego nie tłumaczy: Skoda 1300 kg, Volvo 1500 kg, Audi 1540 kg. Obecnie auto po wymianie turbo z silnika 2,0 TDI 177 KM i chipie na 207 KM i 440 NM spala 0,5 litra mniej na 100/km.... Wszystko na tych samych trasach, przy tym samym stylu jazdy (70% miasto 100 tysięczne). Generalnie opinie na różnych forach audi podzielają moją opinię co do spalania więc dziwią mnie pozostałe opinie tutaj.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 19
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8