Szukaj

Informacje o Audi A4 B8

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8

Liczba ocen: 209
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Krzyś
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Świetny samochód, na chwilę obecną nie wyobrażam sobie nic lepszego ani z wyglądu, ani wyposażenia. Wyciszenie jest wyśmienite a serwisowanie niejednokrotnie tańsze niż punto czy focus. Komfort jazdy jest nieporównywalny z samochodami niższych klas. Póki co a4 b8 wyszło mnie taniej niż kupno nowego fiata tipo, który jest ładny tylko z zewnątrz. Polecam, warto się przyjrzeć przy kupnie bo niektóre modele już przejechały pół miliona jak nie więcej, szczególnie diesle. Niemniej zadbany silnik będzie pracował bardzo długo.
4,3
~Bartek
Allroad quattro 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Fajne autko, największą zaletą jest moim zdaniem wygląd. Dobre szczególnie na trasę, w mieście też się źle nie jeździ. Wygodne, zwarte i dość dynamiczne jak na 2.0. Typowe CR, z DPF i EGR, dwumasa więc eksploatacja może kosztować jak w innych nowych dieselach. Poza tym rozrząd na pasku (komplet z pompą 500 zł), reszta części w niczym nie odbiega od aut np japońskich. Chociaż tutaj jest więcej rzeczy które mogą się popsuć, z prostego względu że po prostu są. Nie jeździłem 3.0 tdi ale bez wątpienia jedzie się dużo lepiej. Niestety tam już osprzęt silnika kosztuje inne pieniądze. Jeśli jesteś świadomy że mogą być takie koszty to polecam :P
4,2
~Jacek
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Jakkolwiek auto ma pewne wady, niewątpliwie jest najlepszą furą, jaką dotąd jeździłem. Zwłaszcza właściwości trakcyjne: napęd quattro robi jednak różnicę. Przy dynamicznej jeździe nawet początkowo podejrzewałem, że układy wspomagające kontrolę trakcji mogą nie funkcjonować. Tam, gdzie w przednionapędowej tojotce dawno ingerowałaby elektronika, informując o tym kontrolkami, tudzież alarmowym piszczeniem, audik radził sobie bezgłośnie i bezproblemowo. Dopiero z nadejściem zimy przekonałem się, że i on potrafi poświecić kontrolkami od ESP. Oceniłbym na 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości, zaokrąglam więc do 5.

Raporty spalania Audi A4 B8

Liczba raportów: 340
Średnie spalanie dla Audi A4 B8
7,2 – 20,7
l/100 km
4,2 – 10,8
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Audi A4 B8
Jestem posiadaczem A4 B8 Avant z silnikiem 3.0TDI od przeszło 4 lat. Po +/- 2 latach eksploatacji postanowiłem zrobić mapę silnika, o tym później. Pierwsze dwa lata użytkowania występowały następująco: -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,8l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 6,5/7,0l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 8l/100km -50miasto/50trasa - ok. 8l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 10l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h poniżej 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Po dwóch latach została zrobiona mapa + kilka modyfikacji. Ponad 300km. Zmienił się "charakter", reakcja na gaz, a także spalanie ... : -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,6/6,0l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 7,0/7,5l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 9l/100km -50miasto/50trasa - ok. 9l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 11l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h około 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Koszty utrzymania samochodu nie są ani niskie, ani wysokie. Przykładowo: -termostat 400zł + robocizna (trzeba ściągnąć zderzak, chłodnicę) -oleju wchodzi około 6L -wahacze przód 1200zł -łożysko koła 210zł Samochód godny polecenia, nie zawiódł ani razu.
7,2
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Audi A4 B8
Na razie zrobione ok 10 tyś km średnio po tankowaniu miedzy 7.0 a 7.5 jesienią i zimą raczej normalna jazda trasy dużej jeszcze nie robiłem w porównaniu z avantem b8 143 km manualna ok 0.7 więcej pali ale tez na większych kołach tam 17 a tu 18
8,8
Avant Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Audi A4 B8
Witam, głównie poruszam się po dużym mieście. B8 potrzebuje około 20 km do pełnego rozgrzania. Niestety dojeżdżając w zimie (-2 stopnie) do pracy (około 10 km) temperatura dochodzi ledwo do 70 stopni (nowy termostat). Zapewne z tego powodu moje B8 w automacie w zimę pali około 12,5 l na 100 km. Nie polecam tego auta na krótkie odcinki (pomimo, że jest bardzo komfortowe).

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 20
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8