Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4699 mm
Szerokość 1826 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 1029 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1463 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1442 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 773 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1027 mm
Wysokość progu załadowczego 631 mm
Drzwi tylne - szerokość 1007 mm
Drzwi tylne - wysokość 668 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Audi prowadzi się jak po szynach mimo FWD, najbardziej lubie mmi pod ręką przed podłokietnikiem i sportową kierownice. Kompletny rozrząd z pompą wody i wszystkim z wymianą oleju i filtrów i robocizną kosztował mnie 2700zł jeżdzę ponad 40tys na rok, Może ciekawa informacja: Auto kupilem po akcji AUDI związanej z diesel gate a więc oprogramowanie zostało zmienione na "prawidłowo działające". Audi przy jezdzie na tempomacie 125kmh pali 5.0l/100km DPF w najlepszym porządku, 215km/h max, przyśpieszenie super, po 40tys żadnych problemów. Zima 205/60/16 Nokian WRD4, Lato 225/55/16 Good Year Efficient Grip Silnik 143 konie bez piezoelektryki (czyli nie ma drogich napraw) skrzynia manualna to najlepszy wybór kombi to zawsze kombi (jak ktoś miał to wie o co chodzi ) Polecam wszystkim bo jest to jeden z najlepszych modeli Audi w tej cenie, którym tak komfortowo się jeździ.
4,6
~spinaker99
Avant Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Audi A4 B8
Najlepsze auto jakie miałem,miałem BMW 3 F31,jeżdziłem C klasą,Mondeo 10 lat itd.Wykonanie,komfort a przede wszystkim prowadzenie dyskredytuje inne marki.Po jeżdżeniu innymi samochodami stawiałem sobie pytanie:czego chcesz?komfortu,prowadzenia,wyciszenia i super foteli czy miejsce,taniości ?Wybrałem prowadzenie,wyciszenie,trzymanie się drogi i fotele czyli to co dla mnie nazywa się komfort.Nie rozumiem jak komfort może być zwiazany z miękkim zawieszeniem i bujaniem całej budy,no ale niektórzy to tak kojarzą.Ludzie pojedźcie czymś innym a potem oceniajcie.Niektorzy zrobili jazdę prśbną,kupili i piszą głupoty.Dopiero jazda innymi modelami przekona was co jest dobre.Najbardziej osłabiają oceny ujemne samochodu bo warsztat się z czymś nie spisał,taka ocena mija się z celem,trzeba oceniać auto a nie mechanika czy warsztat
4,1
~OskarB
Avant Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A4 B8
Samochód generalnie nie najgorszy, ale ma kilka denerwujących wad. Chyba najgorsza z nich to zawieszenie, auto jest twarde. W zakrętach super, jak ktoś lubi poszaleć, to nie jeden zostanie daleko za nim, ale podczas normalnej jazdy po nierównej drodze może człowieka trafić. Najgorsze są poprzeczne nierówności. Druga wada to trzeszczące plastiki. Może nie całkiem trzeszczące, jeżeli jedziemy cały czas po dziurach, to nie trzeszczą, ale zjeżdżając z równej drogi na dziury, zawsze zatrzeszczą, to są bardziej pojedyncze trzaski. Sam nie wiem może przesadzam. I żeby nie było, auto nie bite, poprzednie też A4, przedliftowe, 136km, plastiki takie same. Tym zrobiłem 25 tysięcy, a tamtym 70 tysięcy, więc coś o tych samochodach wiem. W obydwu plastiki zachowywały się identycznie. Tamta była jeszcze twardsza i dlatego ją sprzedałem, no i trochę mocy brakowało. Poza tym ok. Silnik daje radę, można bezpiecznie wyprzedzać. Żadnych większych usterek ani w jednej ani w drugiej.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant Facelifting
8,2 – 10,3
l/100 km
6,2 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW
Audi A4 B8
Osobiście jestem zszokowany opiniami na temat spalania tego silnika i w ogóle spalaniu 2.0 TDI na tym portalu. Jest to najmniej oszczędny diesel jakim jeździłem. Porównując między 1,9 TDI 110 KM (Skoda Octavia) przepaść gdzie spalanie 5,5 l/100 km a moja żona potrafi zejść do 4,5 l/100 km. W Volvo S60 2,4 TDI D5 185 KM 400 NM spalanie średnie 7.0/100 km a przepaść między osiągami. Nawet różnica w masie tego nie tłumaczy: Skoda 1300 kg, Volvo 1500 kg, Audi 1540 kg. Obecnie auto po wymianie turbo z silnika 2,0 TDI 177 KM i chipie na 207 KM i 440 NM spala 0,5 litra mniej na 100/km.... Wszystko na tych samych trasach, przy tym samym stylu jazdy (70% miasto 100 tysięczne). Generalnie opinie na różnych forach audi podzielają moją opinię co do spalania więc dziwią mnie pozostałe opinie tutaj.
6,5
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
jeżdżę głównie w trasie, na trasach krajowych, przy normalnej jeździe (z dość częstymi wyprzedzeniami) pali około 6,5 l, przy oszczędnej, spokojnej jeździe jak mi się nigdzie nie spieszy, zejście poniżej 5,5 litra jest jak najbardziej możliwe, na trasach szybkiego ruchu około 7,4 litra przy tempomacie na 130km/h jakieś 7,7-7,8 litra przy 150km/h przy 160-170km/h to już bliżej 8 litrów. Po mięscie poruszam się raczej sporadycznie więc spalania w cyklu miejskim nie podam, z resztąnie do tego jest diesel z DPF ;) Auto mam od roku, póki co żadnego, najmniejszego nawet problemu więc w kwestii napraw i usterek też się nie wypowiem niestety. Obecny przebieg 190k
6,1
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Samochodem przejechałem 10000km , na trasie około 40 km jadać w miarę przepisowo max do 100 km/h uzyskuje wynik 4,5 L ON . Jadać bardziej dynamicznie z wyprzedaniem wartość wzrasta do 5,5 . Cieżko ogólnie samochodem gdzie nie podróżuję po autostradach , uzyskać wynik powyżej 6.0 L Oczywiscie sytuacja zmienia sie w mieście , tutaj przy zimnym silniku jadac z dzieckiem do szkoły i pózniej pracy około 10 km komuter wylicza srednio 8 L ON . Po 10 tys km komputer wskazuje srednie spalanie 5,6 L ON . Uważam więc że spalanie jest naprawde bardzo dobre , Corsa D żony 1,3 CDTI pali więcej :)

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 19
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Avant Facelifting