Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B8 Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje System sterowania zaworami Audi valvelift, w pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7

Oceny Audi A4 B8 Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW 2008-2011

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Sebastian
Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW
Audi A4 B8
Po pierwsze uwaga - auto jest z USA, więc skrzynia biegów to 6 biegowy Tiptronic. Poza tym mimo upływu lat cały czas pozytywnie zaskakuje wyglądem zewnętrznym oraz brakiem zużycia wnętrza. Lakier trzyma się bardzo dobrze a skóra wewnątrz wygląda jak nowa - poza fotelem kierowcy, który jest najbardziej narażony na zużycie. Silnik TFSI po akcji serwisowej więc zużycie oleju bez uwag (około 300-500 ml na 10 000 km). Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, spalanie paliwa akceptowalne. Mógłby być trochę przestronniejszy w środku ale dla czteroosobowej rodziny z dzieciakami do wieku nastoletniego nie ma problemu. Czwórka dorosłych ma ciasno (chyba, że wszyscy mają poniżej 180 cm). Generalnie opinia jest bardzo pozytywna ale wynika to z mojego spojrzenia na samochody - po prostu lubię takie typy. W dwóch słowach - dynamiczna klasyka.
4,6
~mj0979
Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW
Audi A4 B8
Swietne auto do prowadzenia, mocny i dynamiczny silnik 2.0. Dobrze zaprojektowane wnetrze. Sporo przestrzeni. Wszystko pieknie ale fatalny defekt konstrukcyjny aut z kodem silnika CDNC. Spalanie oleju bardzo wysokie, dwukrotnie wiecej niz podaje producent do 1l na 800-1000km. W wyniku tego pojawia sie osad na swiecach i ponadnormantywne wymiany sa konieczne. Kilku mechanikow, ktorzy specjalizuja sie w Audi rozklada rece i mowi ze roczniki TFSI 2.0 211KM 2008-2011 po prostu tak maja i nic nie pomoze. Takze na pewno juz nie kupie tego modelu z tych lat.
4,5
~LK
Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW
Audi A4 B8
Auto z napędem na cztery koła i automatem sprawuje się wyśmienicie. Proszę się nie bać wysokiego spalania. Z mojego doświadczenia wynika, iż jest wyższe od manuala z napędem na przód o mniej niż 1l. Na pochwałę zasługuje także świetny system audio \"Symphony\".

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 17
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Limousine