Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4703 mm
Szerokość 1826 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1427 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 866 mm
Zwis tylny 1029 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1015 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1067 mm
Wysokość progu załadowczego 673 mm
Drzwi tylne - szerokość 977 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Sebastian
Limousine 2.0 TFSi 211KM 155kW
Audi A4 B8
Po pierwsze uwaga - auto jest z USA, więc skrzynia biegów to 6 biegowy Tiptronic. Poza tym mimo upływu lat cały czas pozytywnie zaskakuje wyglądem zewnętrznym oraz brakiem zużycia wnętrza. Lakier trzyma się bardzo dobrze a skóra wewnątrz wygląda jak nowa - poza fotelem kierowcy, który jest najbardziej narażony na zużycie. Silnik TFSI po akcji serwisowej więc zużycie oleju bez uwag (około 300-500 ml na 10 000 km). Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, spalanie paliwa akceptowalne. Mógłby być trochę przestronniejszy w środku ale dla czteroosobowej rodziny z dzieciakami do wieku nastoletniego nie ma problemu. Czwórka dorosłych ma ciasno (chyba, że wszyscy mają poniżej 180 cm). Generalnie opinia jest bardzo pozytywna ale wynika to z mojego spojrzenia na samochody - po prostu lubię takie typy. W dwóch słowach - dynamiczna klasyka.
4,9
~Artur
Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia się biorąc pod uwagę konkurencję. Karoseria odporna na korozje, skrzynia bez problemów. Zawieszenie wielowahaczowe daje przyjemność z jazdy oraz duży komfort. Dla wyjaśnienia opinia niżej miała być na tak ale odruchowo źle zaznaczyłem :)
4,5
~Artur
Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia się biorąc pod uwagę konkurencję. Karoseria odporna na korozje, skrzynia bez problemów. Zawieszenie wielowahaczowe daje przyjemność z jazdy oraz duży komfort.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Limousine
8,0 – 12,0
l/100 km
5,7 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW
Audi A4 B8
Jak na samochód z 3 litrowym silnikiem to wg mnie pali bardzo mało. Więcej paliły chyba diesle 2.5 tdi z b6. Samochodem jeźdzę dość dynamicznie w mieście przy ciągłych "piskach" spod świateł i butowaniu to potrafi spalić w granicach 17l/100km, ale to jest frajda raz na kiedyś. Normalne użytkowanie w mieście to od 9l/100km latem do 12l/100km zimą. Na trasie poniżej 7l/100km raczej się nie zejdzie no chyba, że jeździsz na emeryta cały czas katujesz biedną widlastą 6´tkę prędkościami rzędu 80km/h, ale powiem, że nie da się tyle jeździć. Rozsądnymi prędkościami dla tego samochodu i jakości naszych dróg to 140-160 km/h, a pedał gazu sam zachęca do wduszania. Ogólnie Polecam moje Audi przejechało 160 000 km.
13,8
Limousine 3.2 FSI 265KM 195kW
Audi A4 B8
Dodaje komentarz w związku z spalaniem deklarowanym przez producenta, trochę śmieszne to jest :) . Średnie spalanie przy cyklu mieszanym miasto autostrada gdzie się nie szaleje to jest jakieś 15l/100km, przy większej wyobraźni można spokojnie dojść do spalania 20l, fakt przy na prawdę oszczędnej jeździe można osiągnąć poniżej 10l ale to nie w mieście, nie wiem kto takie spalania osiąga w tym silniku niech się podzieli tajemnicą :).
9,4
Limousine 2.0 TFSI 180KM 132kW
Audi A4 B8
Przeważnie na co dzień tankuję od rezerwy do pełna 54 litry co wystarcza na około 550 kilometrów tak więc realne spalanie wynosi około 10 litrów w cyklu mieszanym. Nie jeżdżę wybitnie brutalnie, staram się jeździć płynnie korzystając z momentu obrotowego. Paradoksalnie im dłuższa trasa tym lepiej - w Niemczech przy całej trasie robionej 200 km/h na nielimitowamych odcinka, bak wystarcza na prawie 600 km, co jest zdecydowanie lepszym wynikiem niż 12 które jest normą przy jeździe miejskiej.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 19
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Limousine