Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 - 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

Powagosław
Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo. ~Powagosław
Luzacjusz
Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć. ~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143 KM 105 kW

Ogólna ocena
4,48
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(81%) NIE(19%)
ZALETY + Silnik + Układ jezdny + Ergonomia
WADY - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

Artur
Audi A4 B8 Limousine
2.0 TDI 143KM 105kW (2008-2011) 4,92
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia...
dodano 5 miesięcy temu przez Artur
Maryjan
Audi A4 B8 Limousine
2.0 TDI 143KM 105kW (2008-2011) 3,69
Dla porównania przejrzyjcie moją wcześniejszą opinię pod pseudonimem "Maryjan", którą zamieściłem 12/08/2008. Gdyby podejście ludzi pracujących w audi byłoby właściwe, moja ocena zapewne byłaby wyższa, ale to przez kontakt z pracownikami danej marki, klient ocenia jakość marki (a o jakości marki świadczy również obsługa posprzedażna, jakość sewisu itp.). W audi klient jest ważny na etapie zakupu auta, później robi się wszystko, by firma audi...
dodano 7 lat temu przez Maryjan
Artur
Audi A4 B8 Limousine
2.0 TDI 143KM 105kW (2008-2011) 4,46
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia...
dodano 5 miesięcy temu przez Artur

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 7
Koszt ogólny 42,84 PLN
ON28.85 PLN
Wydatki serwisowe 0,00 PLN Pozostałe wydatki 0,14 PLN

Autodiagnoza Audi A4 B8

Liczba wpisów: 155
Podświetlenie nóg i lampki na drzwiach
dodał: maronmd, 3 lata temu
Witam wszystkich, pewnego dnia z niewiadomych mi przyczyn wysiadło podświetlenie stóp i lampek na drzwiach. Nigdzie nie grzebałem więc to nie stało się z mojej winy. Wiecie co z tym zrobić, jaka jest przyczyna i jak rozwiązać ten problem? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i pomoc.
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
dodał: ~Dawid, 2 lata temu
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów...
Brak mocy
dodał: MANIEK-AUDI_86, 3 lata temu
Witam, od jakiegoś czasu w mojej Audi brakuje mocy powyżej 2000 obr/min, niekiedy nawet po przekroczeniu 120 km/h całkowicie odcinało mi turbinę. Nie wiem czy to turbina siada czy może coś innego. Po podpięciu pod komputer wyskakuje, że turbina jest przeładowana ale mechanik stwierdził, że turbo jest ok tylko do wymiany jest zawór N75 sterujący właśnie turbem. Jeżeli miał ktoś taki problem proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Pozdrawiam

Dane techniczne Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011

Podstawowe parametry Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, ośmiootworowe dysze wtryskowe, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny i chłodnicą powietrza doładowującego, sterownik Bosch EDC 17.
Przeniesienie napędu Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny

Publikacje o Audi A4

Newsy o Audi A4

Audi A4 B8 Limousine