Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, ośmiootworowe dysze wtryskowe, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny i chłodnicą powietrza doładowującego, obrotowe i styczne kanały dolotowe, sterowany kanał obrotowy, sterownik Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,5
~looke
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Tragiczny samochód. Bardzo ładny, elegancki - marzenie każdego Polaka ... ale tak awaryjnego samochodu nie miałem nigdy i mam nadzieję mieć nie będę! ASO potrafi wymienić olej w silniku, ale poważne naprawy tego sprzętu niestety ich przerastają - samochód spędził w serwisie wiele miesięcy :( To się w praktyce nazywa "przewaga dzięki technice". Bezawaryjność, wysoka jakość i niska utrata wartości Audi to mit. Naprawdę długo walczyłem, dbałem o niego, ale ostatecznie straciłem cierpliwość dla tego samochodu.
3,4
~kozik
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Auto absolutnie nie jest złe, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny jest świetne, można by powiedzieć że najładniejsze w klasie, ale ogólnie nie wypada najlepiej, ma swoje wady, samochód ma nie tylko wyglądać!! Jeżdżę już od wielu lat i miałem bardzo dużo osobówek i mogę coś na temat samochodu powiedzieć.
4,2
~Wojti
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Fajny samochód chociaż jak dla mnie zawieszenie trochę za twarde ale za to w zakrętach jedzie jak po szynach coś za coś. Super xenony skrętne fajny gadżet i co najważniejsze genialne hamulce po prostu samochód staje jak wryty. Z minusów to jak dla mnie za dużo jest elektroniki np: nie ma bagnetu oleju stan sprawdza się w komputerze! poza tym samochód jest nisko zawieszony i trzeba uważać na przedni zderzak który jest bardzo ładny ale łatwo porysowaćjego jego wystającą dolną część.

Raporty spalania Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Liczba raportów: 11
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Drożyzna w ASO Audi. Uwaga na ceny - w jednym mieście za te same czynności (zwykły przegląd z wymianą oleju) zdarzyło mi się przepłacić niemal dwukrotność ceny! Koszt cennikowych napraw ASO poraża, ale nie to jest najgorsze - najgorsza była totalna niekompetencja ASO - każda wykonana naprawa pociągała za sobą konieczność kolejnych. Zgodnie z powiedzeniem: "ruszysz g***o, zacznie śmierdzieć" :(
6,3
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Średnie spalanie przez ostatnie 6 miesięcy w ciągu których przejechałem ok. 20.000 km wyniosło 6,1 l/100 km. Większa część to droga ****smowa ale o znacznym nasileniu ruchu. Są to wskazania komputera do których należy dołożyć ok 0,3 - 0,4 l/100 km i mamy spalanie rzeczywiste.
7,0
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Jak na te osiągi i napęd to uważam że mistrzostwo świata udało mi się nawet przy spokojnej jeździe w trasie przy prędkości około 110-120 km/h zejść do 5,8 l/100. Normalnie w trasie spala około 6,5 l/100 w mieście przy agresywnej jeżdzie najwyższy wynik to 9,5 l/100 a normalna jazda w mieście to 8 l/100. Ogólnie uważam że to bardzo ekonomiczny samochód.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 17
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Limousine