Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Wtryskiwacze piezoelektryczne, sterowniki Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2011
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Audi A4 B8
Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW
Jak na samochód z 3 litrowym silnikiem to wg mnie pali bardzo mało. Więcej paliły chyba diesle 2.5 tdi z b6. Samochodem jeźdzę dość dynamicznie w mieście przy ciągłych "piskach" spod świateł i butowaniu to potrafi spalić w granicach 17l/100km, ale to jest frajda raz na kiedyś. Normalne użytkowanie w mieście to od 9l/100km latem do 12l/100km zimą. Na trasie poniżej 7l/100km raczej się nie zejdzie no chyba, że jeździsz na emeryta cały czas katujesz biedną widlastą 6´tkę prędkościami rzędu 80km/h, ale powiem, że nie da się tyle jeździć. Rozsądnymi prędkościami dla tego samochodu i jakości naszych dróg to 140-160 km/h, a pedał gazu sam zachęca do wduszania. Ogólnie Polecam moje Audi przejechało 160 000 km.
9,3
Audi A4 B8
Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW
w wersji fabrycznej silnik był niezbyt chętny do wyczynów... udałem się więc do zaprzyjaźnionego tunera (Staszewski), który po kilku godzinach walki "uruchomił" mi prawdziwy silnik. zatem już od dwóch lat mam blisko 300KM i niższe zużycie paliwa "na codzień". W warszawie, jesli nie "fruwam" powyżej 150km/h pali od 9,5 do 11 l/100km. i jeszcze - podałem minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe takie jak "średnie minimalne" ... bo system wymusił wpisanie czegoś... ale ja nigdy nie jeżdżę z myślą o oszczędności.
8,3
Audi A4 B8
Limousine 3.0 TDI 240KM 177kW
W trasie bez dynamicznej jazdy do 120 km/h potrafi zejść nawet do 6.3 l/100 km, tylko ten samochód aż prosi się o wkręcanie na obroty :) Cykl miejski bez korków ruszanie co jakiś czas to około 8.5 l/100. Największe spalanie to wiadomo albo korki w mieście albo sportowa jazda. Ogólnie spalanie, biorąc pod uwagę 240 koni i quattro jest wg mnie bardzo rozsądne.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 25
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Limousine