Szukaj

Informacje o Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI 140KM 103kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja A6 oznaczona symbolem C4 debiutowała w roku 1994. Samochód był praktycznie zmodernizowaną wersją swojego popularnego poprzednika, Audi 100. Niemiecka marka zmieniła jednak nazwę swojego modelu zgodnie z nową symboliką obowiązującą w całej ofercie (litera A plus cyfra). A6 i 100 różniły się przede wszystkim kształtami nadwozia. Model A6 zyskał nowocześniejszą, bardziej zaokrągloną sylwetkę. Jego produkcja zakończyła się w 1997 roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI 140KM 103kW 1994-1997

Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI 140KM 103kW 1994-1997

Liczba ocen: 49
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~kulfon78
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
Ubolewam że takich aut się już nie produkuje, oraz że na rynku wtórnym zadbanych egzemplarzy jest jak na lekarstwo. Zapłaciłem za ten samochód 4 lata temu sporo jak na takiego staruszka ale to była super inwestycja. Śmiać mi się chce jak słucham o awaryjnych nowoczesnych dieslach sypiących się po przebiegach 100.000km, o rdzewiejejących mercedesach anomaliach elektroniki, tandetnych wnętrzach popsikanych srebrnym sprajem imitujących aluminium. Ja w swoim mam wszystko co potrzeba grzane siedzenia, klima, oszczędny nieśmiertelny silnik, nawigację sobie dokupiłem, radio mp3, czego chcieć więcej. Może nie jest to zbyt urodziwy samochód ale potrafi się odwdzięczyć. Silnik szczególnie AEL 140KM z 6 biegową skrzynią biegów czyni mistrzem osiągów, spalania i mocy. Ocynkowana buda sprawia że mnie rdza nie dotyczy. Zamierzam jeździć tym samochodem jeszcze wiele, wiele kilometrów i podziwiać niektóre nowoczesne samochody mknące na lawetach do serwisu.
4,9
~konrad_kacper
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
Powiem tak - najlepsze auto, jakie kiedykolwiek miałem, a miałem już baaardzo dużo samochodów: niemieckich, japońskich, koreańskich, francuskich. Teraz myślę nad ponownym zakupem A6, gdyż tą opisywaną musiałem niestety sprzedać. I tu się pojawia dylemat - najmłodsze roczniki mają po 14 lat i być może czas niedługo zacznie robić swoje. Jednakże nigdy nie czułem takiej pewności, jak za czasów gdy jeździłem wspomnianą A6-tką. Miałem już C5-kę i był mocny stres za każdym razem, jak miałem się gdzieś wybrać, szczególnie za granicę. Poza tym we wszystkich nowszych Audi wydaje się fortunę na niefortunne wielowahaczowe zawieszenie, którego tu na szczęście nie ma. Powiem tak, coraz ciężej jest znaleźc ładny, zadbany, bezwypadkowy egzemplarz (gwarancja braku korozji, gdyż karoseria z ocynku), ale myślę, że warto szukać.
4,7
~quattros
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
Auto godne polecenia dla rodzin na wyjazdy pierwszorzędne miałem wcześniej Audi 80 Avant Tdi trochę za małe jak na 4 osobową rodzinkę, AUDI 80 Quarto 2,3 B rewelacja przyjemność z jazdy polecam każde Quatro.

Raporty spalania Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI 140KM 103kW 1994-1997

Liczba raportów: 70
Średnie spalanie dla Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI 140KM 103kW 1994-1997
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
czy wy niezabardzo fantazujecie tu 4,4 L to chyba ze z giewontu byscie zjeżdzali poco takie brednie do komputera doliczajcie spokojnie 1L a pozatym średnio i mi i znajomym pali 10-12 w zime czasem na małych kawałkach do 16 ale trzeba ie i postarać wiezę że do 7 uda sie zejsc na trasie ale poco ma sie udawać i katowac ten silnik poto jest duzy aby spalał i dawał jakis efekt inaczej bedzie sie psuł wolne obroty na 6 biegu go niszczą niemiec mi mówił ze pali mu 9-10 ale to w niemczech oni maja drogi i normalnie daje sie jeżdzic po kraju nie jak unas
6,7
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to zastanówmy się co jest dla nas priorytetem. Jeśli masz jeździć 90% po mieście, to nie jest samochód dla Ciebie! Nie ma co kupować diesla i to jeszcze 6-biegowego. Ja samochodu używałem głownie na trasach i bardzo często na autostradach. Dla mnie wyniki spalania są rewelacyjne, bo które inne tak dużo auto będzie paliło 6l/100km przy jeździe 140-150km/h? Ceny napraw bardzo tanie, bo po prostu nic się nie psuje. Jak już coś potrzebujesz wymienić, to ceny części w bardzo umiarkowanych cenach...
7,2
Avant 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
WITAM WSZYSTKICH !!! SAMOCHÓD JAK NA SWÓJ WIEK - WYPRZEDZA CZAS O 10 LAT ( BIORĘ POD UWAGĘ 6-CIO BIEGOWĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW,ORAZ JEDNOSTKĘ NAPEDOWĄ A CO ZA TYM IDZIE MAŁE SPALANIE/A REWELACYJNE PRZYSPIESZENIE , TRZYMANIE SIE W ZAKRETACH JAK NA SWOJĄ WAGĘ TO SZOK, KOMFORT JAZDY POMIMO MAŁO AWARYJNEGO ZAWIESZENIA TO TEŻ REWELACJA JAK NA POLSKIE DZIURAWE DROGI,MAM FOTELE Z WYSÓWANYMI LĘDŻWIAMI I MOŻNA BEZ ZMĘCZENIA JECHAĆ W NICH KILKANASCIE GODZIN BEZ BOLU PLECÓW -A MOŻE NAWET WIĘCEJ-BO NIE PRÓBOWAŁEM - NO A MIEJSCE W AUCIE-MOŻNA SIĘ W NIM GONIĆ I NAJWAŻNIEJSZA RZECZ W TYCH AUDI I INNYCH MODELACH - TO OCZYWISCIE OCYNKOWANA KAROSERIA - NO I TĄ ISTONĄ KWESTIĘ ZOSTAWIAM BEZ KOMENTARZA!!! JEDYNA SŁABA ŻECZ-ALE BEZ PRZESADY-TO HAMULCE-NO ALE PRZY NASTEPNEJ WYMIANIE KLOCKÓW HAMULCOWYCH-BĘDĘ ZMUSZONY I DO WYMIANY FABRYCZNYCH PRZEDNICH TARCZ HAMULCOWYCH-WYMIENIE JE NA SPORTOWE TARCZE-"Z NACINANYMI ROWKAMI" BO JUZ Z DOŚWIADCZENIA WIEM,ŻE RÓŻNICA PIORUNUJĄCA!!! NO A TERAZ RZECZ NAJWAŻNIEJSZA,A MIANOWICIE SPALANIE: JAK JUŻ WSPOMIANIAŁ MÓJ PRZEDMÓWCA ARKADIUSZ:"JEŻELI MAMY SPRAWNĄ TURBINĘ+WTYSKIWACZE+PALIWO+UKŁAD DOLOTOWY I WYLOTOWY+ NO I PODSTAWA:FILTR POWIETRZA I PALIWA DROŻNY = TO TYLKO WTEDY MOŻEMY ROZMAWIAĆ O PRAWDZIWYM SPALANIUN KTÓRE Z MOICH WYLICZEŃ WYGLADA NASTEPUJĄCE: WYNIK 6,6 LITRA=JEST TO ŚREDNIE SPALANIE UZYSKANE NA TRASIE A WLAŚCIWIE AUTOSTRADZIE-PRZEJECHANE PONAD 2000KM Z PRĘDKOŚCIOM 100-160KM/H .WYNIK 8 LITRÓW TO W PRZEWADZE MIASTO I JAZDA NIEEKONOMICZNA-BO ZAPEWNIAM-MOŻNA Z TYM AUTEM POSZALEĆ-PODOBNY WYNIK UZYSKAMY JADĄC AUTOSTRADĄ Z PREDKOŚCIAMI 160-200KM/H -NO A JEŻDŻĄC ŻWAWO PÓŁ NA PÓŁ MIASTO/TRASA =WYNIK OKOŁO 7 LITRÓW-JA UZYSKUJE PRZEWAZNIE. PODSUMOWUJĄĆ APETYT NA PALIWO TEGO AUTA Z TĄ JEDNOSTKĄ NAPĘDOWĄ = NA 80-CIO LITROWYM ZBIORNIKU PALIWA MUSIMY W OBU PRZYPADKACH NIEŻLE "POSTARAĆ SIĘ" BY PRZEJECHAĆ NA NIM 1000KM ALBO BY ZROBIĆ NA NIM AŻ 1500KM -BO TO TEZ JEST MOŻLIWE-A BYĆ MOŻE NAWET WIĘCEJ?