Szukaj

Informacje o Audi A6 C4 S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja A6 oznaczona symbolem C4 debiutowała w roku 1994. Samochód był praktycznie zmodernizowaną wersją swojego popularnego poprzednika, Audi 100. Niemiecka marka zmieniła jednak nazwę swojego modelu zgodnie z nową symboliką obowiązującą w całej ofercie (litera A plus cyfra). A6 i 100 różniły się przede wszystkim kształtami nadwozia. Model A6 zyskał nowocześniejszą, bardziej zaokrągloną sylwetkę. Jego produkcja zakończyła się w 1997 roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2226 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Bartek
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
auto uciążliwe na codzień w korkach tragedia, zatłoczone miasto z parkingami jak dla wózka golfowego jest jej wrogiem. Wieczorem i nocą super krążownik gdzie daje wiele przyjemności z jazdy no chyba że wjedzie się na dziurawą nawierzchnię to czar szybko pryska
4,3
~kamillo-gubin
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
Super auto dla ludzi którzy dużo jeżdzą, a nudzi ich klekot diesla i lubią się szybko przemieszczać. Auto zdecydowanie wymaga zasobnego portfela tzn. przy normlanej eksploatacji na poziomie 30 000km rocznie na eksploatacje nie wliczając kosztów paliwa potrzebujemy około 3500zł.
4,9
[email protected]
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
bardzo polecam ten samochod, auto jest niezawodne i wbrew opinii dosc tanie w eksploatacji (posiada sekwencyjna instalacje gazowa) co w niczym nie przeszkadza i nie zmniejsza jego osiagów, wnetrze nawet dzisiaj robi wrazenie, naprawde nietypowy i robiacy wrazenie samochod za niewielkie pieniadze
Średnie spalanie dla Audi A6 C4 S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW 1994-1997
15,0
l/100 km
15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,6
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
Auto jak widac nie jest nowe, stan techniczny oceniam na bdb przy czym silnik powinien byc nieco odmlodzony (szklanki, popychacze itp ogolnie cala gora) po kapitalnym remoncie S6 mojemu znajomemu pali po miescie 14 ale jest to toczenie sie a nie jazda. Moj spala od 17-20 a przy zamykaniu obrotomierza nawet 22 i to jest norma. Ktos kto nie jest przygotowany na takie spalanie i tylko 98 ( 95= spalanie stukowe ) powninien przemyslec zakup a LPG daje rade, instalacja jak do TIRa i od tego momentu silnik z czasem oslabnie. Turbo max moment od 3000 a nie od 2500 jak na 98 i niestety falowanie obrotow, czesto na zimnym gasnie.
16,7
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
mam już turbo do wymiany gdyż są luzy wzdłużne i przez to bierze olej. Pali przy spokojnej jeździe w dużym mieście ok 17l na trasie jakieś 13. Kiedyś spalił mi 9 na odcinku 500 km w drodze powrotnej z Węgier
12,6
S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW
Audi A6 C4
Auto jest stosunkowo drogie w eksploatacji. Koszty paliwa jak na moc, mase auto itd. kształtuja sie na wiecej niz przyzwoitym poziomie, natomiast eksploatacja silnika i podzespołów może przyspozyć sporych wydatków.