Szukaj

Informacje o Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja A6 oznaczona symbolem C4 debiutowała w roku 1994. Samochód był praktycznie zmodernizowaną wersją swojego popularnego poprzednika, Audi 100. Niemiecka marka zmieniła jednak nazwę swojego modelu zgodnie z nową symboliką obowiązującą w całej ofercie (litera A plus cyfra). A6 i 100 różniły się przede wszystkim kształtami nadwozia. Model A6 zyskał nowocześniejszą, bardziej zaokrągloną sylwetkę. Jego produkcja zakończyła się w 1997 roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1994-1997

Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1994-1997

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,2
~Didi z Aachen ([email protected])
Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi A6 C4
Po przerobce na gaz, koszty uzytkowania spadly do 1/3.Pompe paliwa musialem mimo wszystko wymienic (prawie 100 euro!), bo na gaz silnika sie nie da zapalic.Z dwoma bakami zasieg auta ogromny: 1500-1600km.Dzieki klimatyzacji automatycznej nawet slonce na Gibraltarze to pestka!Zima spisuje sie wspaniale w Austrii.Do tego polecalbym Quattro.Wtedy lancuchy moga lezec na dnie bagaznika.To juz trzeci Audi.Poprzednie to "100" 2 litrowym 5 cylindrowym silnikiem, drugi byl C4 2.3 tez 5 cylindrowy ale pijany Niemiec w Nowy Rok zjechal na nasz pas i trzasnal z przodu.Auto zlom a my cali.Policja powiedziala, ze jakby byl to mniejszy samochod to po nas.Przeciwnik jechal tzw "Bulli" , VW busik, z przodu jak czolg! Nastepne auto napewno tez Audi A6 i to ten nowy.Nie wiem jeszcze tylko, czy benzyniak, czy diesel.Zeby tylko cena jego byla troche przystepniejsza...
4,7
~Dziki
Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi A6 C4
Miałem dużo aut różnych ale każde miało jakąś wadę, aż wkońcu po latach eksperymentów udało się trafić na A6 C4 Q Duże wygodne tanie w utrzymaniu, z prostym silnikiem i zawieszeniem auto na dodatek ocynk i nie gnije no co chcieć więcej, następne też będzie C4 ale w automacie.
4,6
~Dziki
Sedan 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi A6 C4
Doskonały samochód w pancernej technologii takich aut już nie ma. Duży wygodny rodzinny i bezpieczny samochód. Ma w sobie coś i mimo 20 lat wygląda dobrze. Zadbany egzemplarz warty jest nawet 15 tyś i więcej bo to jest auto na lata przeżyje nie jedno nowe za 50tyś.