Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 1.8 T 150KM 110kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 1.8 T 150KM 110kW 1998-2003
10,3
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Audi A6 C5
Avant 1.8 T 150KM 110kW
A6 c5 2000r 1.8T ANB, manual, napęd na przód. Wyłączając klimę, samemu na trasie można uzyskać spalanie LPG poniżej 9L, FIS pokazywał mi 7,5L/100 i faktycznie benzyny mógłby tyle spalić, gazu 15% więcej. W normalnym cyklu jazdy z klimą, dziećmi i zakupami tzw. "koło komina" spalanie mieści się w 11L LPG co jest wynikiem bardzo dobrym jak na tą masę i moc. Na trasie przy prędkościach 170-220 ciężko się zmieścić w 16L. Instalacja lpgtech, wtryski hana, wystrojona na AFR, silnik w 100% zdrowy, moc podniesiona do 185 koni mechanicznym i 280Nm.
15,3
Audi A6 C5
Avant 1.8 T 150KM 110kW
Witam od razu zaznaczam ze auto jezdzi na taksówce i ma skrzynie automatyczna co jest bardzo istatną rzeczą. 90% jazdy jest w cyklu miejskim. Jeżdżę autem prawie rok i mimo tego ze duzo pali gazu nie sprzedałbym go za żadne skarby, po prostu audi to marka sama w sobie(kto ma ten wie o co chodzi). Od samego poczatku wydawało mi sie ze troche za duzo pali dlatego wiec odwiedziłem kilku speców od gazu i jedno głosnie stwierdzili ze auto musi tyle palic i tyle gdyż skalibrowany jest idealnie. Generalnie chodzi o to że auto jest cieżkie, jezdzi duzo po miescie i ma automatyczna skrzynie biegów. To sa 3 główne powody dla których to auto musi duzo palic. Podkreslam równiez ze to jest jazda po miescie i bucik nieprzekraczający 3tys obrotów także bardzo ekonomiczna jazda. Jeśli chodzi o trase równiez ekonomiczna to min 10-11litrów. tak czy inaczej polecam bardzo serdecznie
12,2
Audi A6 C5
Avant 1.8 T 150KM 110kW
Spalanie w trasie prędkość średnia 100-120km h wyszło 9l. Myślę że tragedii nie ma. W mieście niestety już swoje wypija.. Z uszkodzonym termostatem (temperatura na wskaźniku ciągle Max 70 stopni) czyli silnik niedogrzany, wychodziło 20l/100km. Teraz jeszcze nie sprawdzałem jak wychodzi po naprawie ale podejrzewam że jakieś 13l/100

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant