Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 170KM 125kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 170KM 125kW 2001-2005
12,1
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Audi A6 C5
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Spalanie 12.4L / 100 km to wynik jazdy wyłącznie po mieście zimą na krótszych odcinkach, przy temperaturach ponad 20 stopni na plusie spalanie spada do około 10 L / 100 km w mieście. W trasie 150 km z włączoną klimatyzacją spalanie nie schodzi poniżej 8.2 L / 100 km, drugie 150 km w drodze powrotnej pokonane bez klimatyzacji to już wynik 7.4 L / 100 km. Najmniejsze spalanie odnotowałem jadąc 80-90 kmh z tempomatem bez żadnego zwalniania lub rozpędzania (trasa ekspresowa), wtedy to zimą spalanie wyniosło 6.7 L / 100 km. Na koniec dodam, że wszystkie wartości były zmierzone przy spokojnym stylu jazdy (w trasie max 90 kmh, delikatne rozpędzanie, unikanie wysokich obrotów, hamowanie silnikiem, generalnie jazda z głową bez szaleństw). (Karoseria)
10,6
Audi A6 C5
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 avant 2,4 170km 2001rok auto zadziwiajace rewelacyjne na autostrade i nie tak wcale jak to wszyscy mówią od stacji do stacji bęzynowej juz dwa razy pokonałem trase Anglia Polska w jedną strone ok 1600km i nie spaliło mi wiecej niż 8,0/100km a wiemy wszyscy jak sie jezdzi na niemieckich autostradach w miesci pali mi ok 13/100km przy czym poruszam sie po miescie gdzie od swiateł do swiateł jest czasmi 50m w cuklu mieszany jakies zakupy niedzielna wycieczka i w ciagu tygodnia do pracy nie wiecej niz 10/100km maksymalny wynik osiagnołem tym autem 18/100km ale byla to wariacka jazda po miescie noca !! A i servisowanie nie jest tak drogie jak piszą i mówia przykładowo klocki na tył + tarcze cały komplet sprowadzany z niemiec + przesyłka 150 zł kompletne przednie zawieszenie bez amortyzatorów 450zł Pozdrawiam wszystkich . pm-98 (Karoseria)
13,6
Audi A6 C5
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Przy tej wadze i silniki v6 musi swoje spalic. Przed montażem instalacji palił 11.5l Pb więc gazu musi lyknać odpowiednio więcej. Przy cenie LPG 2.05 a cenie Pb 4.78 oszczędności widać jak na dłoni. Współpraca v6 ze stagiem wzorowa. (Karoseria)

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant