Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2671 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW 1997-2001
12,5
l/100 km
14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Audi A6 C5
Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW
Na spalanie wpływa wiele czynników. Od dobrze skalibrowanego gazu do opon. Podczas oszczędnej jazdy spalanie gazu 12l nie jest zly, jazda spokojna ciągiem za samochodami jadącymi za tirami na letnich 205/16, 13.5l na zimowych 225/17. Na 17stkach jazda dynamiczna 16l, na 16stkach 14. Max spalanie w granicach 200 km/h wyszło mi 19l więc nie jest źle. Auto wymaga zadbania, ma drogie części jak np 2x droższe amortyzatory z tyłu gdyż jest tam mcpearson ale jazda bokiem zimą, 90 po ośnieżonej drodze gdzie inni jadą 40 albo po leśnym błocie daje frajdę. Po katowaniu auta dajcie mu odpocząć na niskich obrotach to turbiny będą wieczne. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
11,2
Audi A6 C5
Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW
Więc tak. Przed kupnem Audi zerkałem ostro na tą stronkę by poczytać co i jak ze spalaniem 2,7 BiT. Nie było źle więc ją kupiłem. Teraz już tu nigdy nie będę zaglądał bo tu ludzie piszą GŁUPOTY!!! Autem jeszcze przed założeniem Gazu, tarsę Gorzów WLKP-Warszawa do 2tys obrotów czyli jakieś 120km/h wyszło mi UWAGA 8,9 Benzyny !!! Po założeniu gazu audi średnio pali mi 11 litrów LPG przy włączonej klime!!! Maks wyszedł mi 17L trasa Gorzów Wlkp-Szczecin, ale to na drodze s3 poniżej 200km/h nie schodziło !!! Auto dodatkowo jest po tunigu mechanicznym i ma ok. 320 koni. Wiem ile pali bo zawsze kasuję licznik tankując do pełna. Dojezdzam nim do pracy 50km dziennie. Jak by paliła więcej nie było by mnie na nią stać. Ludzie to durnoty wypisują. Znajomy ma też 2,7 BiT ale w sedanie i w benzynie i maks powiedział że mu 15 litrów wyszło!!! Dodam tylko że mam manualną skrzynię biegów i napęd na jedną oś Ojciec ma BMW 735 tak samo niby według tej strony pali srednio 17 benzyny. A jemu jakoś dziwnie 14 a 3 litry więcej benzyny to dość sporo. Ps: miałem kiedyś Hondę Civic 1,3 w benzynie i 100km przejechane hondą dosłownie = 100km przejechanym Audi a6 2,7 Bit (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
14,0
Audi A6 C5
Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW
cudowne auto. im dłużej jeżdżę tym bardziej mi sie podoba. dynamika i komfort auta 9/10. jeżeli chodzi o spalanie uważam że jest podobne jak w 2.8 ale osiągi o niebo lepsze. jeżeli ktoś pisze ze 2.7 to zły silnik - powinien się leczyć. instalacja gazowa (4000zł) zwraca sie po nie całym roku. polecam polecam polecam (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant