Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~moto_fan
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Reasumując: Bardzo długo szukałem Audi S6 C5 z manualną skrzynią biegów, jednak po obejrzeniu około 15 egzemplarzy zwyczajnie sobie odpuściłem. Okazało się, że fundusze były niewystarczające na zakup auta idealnego więc zdecydowałem się na zakup \"zwykłej\" 4.2 V8 w stanie absolutnie idealnym. Noszę się z zamiarem sprzedaży auta, z jakiego powodu? Nie jest to auto dla mnie, o czym przekonałem się po kilku miesiącach, co nie znaczy , że oceniam go źle, wręcz przeciwnie. Jest to auto dla ludzi chcących mieć coś więcej niż zwykłe Audi A6, basowy ryk, piękna sylwetka, świetne wyposażenie, fantastyczny napęd 4x4, b.dobre osiągi, ekonomiczność w stosunku do osiągów(przy założeniu instalacji LPG) to z pewnością duże zalety. Ja poszukuję jednak auta o odrobinę bardziej sportowych właściwościach, przy zachowaniu przyzwoitego komfortu jazdy. Dozbierałem fundusze i stać byłoby mnie na zakup w równie idealnym stanie Audi S6 C5, lecz przyszła pora na zmianę marki, wybór padł na BMW E90 335D.
4,2
~Janek
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Auto ponadczasowe, w moim odczuciu bardzo ładne, wygodne i szybkie. Niestety koszt utrzymania jest ponadprzeciętny, ale w końcu to audi. Bardzo pakowne w nadwoziu Avant. Na drodze robi przeciąg :)
4,2
~Bober
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Kupiłbym drugi raz! tylko nie wiem czy nie zdecydowałbym się na prawdziwą S6tke, niby tylko 40km roznicy ale jednak S to S:) Bo RS jest póki co poza moim zasięgiem finansowym

Raporty spalania Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Liczba raportów: 7
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005
17,9
l/100 km
19,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,7
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Na odcinku 500km, główne drogi krajowe, kawałek autostrady, z prędkościami około 120-140km/h, na autostradzie do 160km/h, kilka dynamicznych wyprzedzań z kickodownem - spalanie zamyka się w okolicach 13l. Można spokojnie zejść poniżej 12l, jak ktoś potrafi się opanować. Przy jeździe całkowicie przepisowej myślę że okolice 10l w trasie osiągalne. Mowa o Pb98. Niestety, na miasto to auto się nie nadaje - spalanie przy umiarkowanych korkach bez szaleństw dobija do 20l. Jak się trafi w mega korek, to... "sky is the limit". Mój rekord z 15km po Warszawie to 31,6l/100km. Wkrótce zakładam LPG :)
22,0
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Srednie spalanie wacha mi sie okolo 20 Litro LPG na 100km. Nie wiem skad tutaj spalania rzedu 15l itp Chyba nie w 4,2 tylko w jakis mniejszych jednostkach. Po co sie oszukiwac... pali okolo 20 L LPG na 100 (cykl mieszany - dojazd okolo 15 km do Krakowa siodemka, troche po Krakowie i powrot). Wcale bez szalenstw. jak zaszalejsz albo postoisz w korkach 28 litrow to zaden wynik Serwis oczywisnie nie w Audi ASO (ceny kosmos) ale i tak utrzymanie takiego motoru kosztuje bardzo duzo, jednym slowem jak chce sie miec 300KM i 4,2 trzeba sie liczyc z kosztami utrzymanie trzy razy wiekszymi niz standardowego kompakta. Normalna sprawa cos za cos. LPG sekwencja, w zimie bardzo dlugo sie grzeje zenim sie przelaczy na lpg, wtedy benzyna znika z baku jak oszalala. Bez LPG czy na krotkich odcinkach to samochod dla konesera. Bogatego konesera.
16,7
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Audi A6 C5
Ciężko mówić o ekonomiczności w przypadku auta o takich gabarytach z silnikiem V8, napędem QUATTRO, masie 1900kg z automatyczną skrzynią biegów...Jednak reasumując (PB98): miasto: b.dynamiczna jazda lub korki: 22-25, spokojna: 18-20, trasa: b.dynamiczna: 14-16, spokojna: 12-14. Ciężko mi to skomentować, wielu ludzi zakłada gaz do tego auta i wcale się nie dziwię, ja do ekonomicznej jazdy posiadam inne auto. Jestem miłośnikiem motoryzacji i ze względu poprzedniego właściciela (jeszcze większego fanatyka, któremu chylę czoła ile włożył w auto serca i pieniędzy) i stan mojego auta nie zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Avant