Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004

Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Marek Satwicki (marek_stawicki(at)poczta(dot)onet(dot)pl_nospam_
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
Ogólnie z auta jestem bardziej niż zadowolony. To jest moje 8e auto w karierze kierowcy. Ze wszystkich poprzednich najlepsze, najlepiej dopracowane, najwszechstronniejsze, najprzyjemniejsze w prowadzeniu na codzień (z pominieciem WRC na OSach). Jedyne niedostatki widzę w ciut za wolnej skrzyni biegów i kilku problemach jakie miałem na przesrzeni niespełna 200kkm. Jednak używając auta średnio raz na 1-2 miesiące na torze trzea sie liczyć z szybszym zużyciem niektóych części. Z drugiej strony moje oczekiwania są byc moze wyższe niż przecienego użytkownika, który chce szybko, bezpiecznie i komforotowo przemieszczać sie z A do B...?
4,5
~Adam
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
Nie ma ideałów, szczególnie auta pasującego każdemu. Chciałem kupić funkcjonalne kombi z silnikiem V8, które przyspiesza do 100 w poniżej 6 sekund, do tego jego utrzymanie nie będzie kosztować fortuny. To auto jest dla mnie optymalne.
4,3
~Sylwek
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
Najlepsze z moich dotychczasowych samochodów. Wchodząc do wnętrza uśmiech sam pojawia się na twarzy a będąc w domu szukasz wymówki by znów gdzieś pojechać. :)

Raporty spalania Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004

Liczba raportów: 12
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004
16,7
l/100 km
17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

21,3
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
Auto waży około 1900kg + kierowca i płyny, stały napęd quattro, silnik V8 + automatyczna skrzynia sprawia, że auto musi dużo palić, więc nie wierzę, że komuś to auto maksymalnie w mieście pali 18-20L/100km. A jeżeli tak to nie przy ostrej jeździe w trybie miejskim tylko przy spokojnej jeździe. Jeżdżąc ostro w trybie miejskim pali od 25L/100km wzwyż, mi osobiście jak dotychczas najwięcej wyszło 31L/100km. Liczone po baku czyli po litrach i zrobionych kilometrach, a nie po tym co wskazuje komputer. Po co się oszukiwać i innych wprowadzać w błąd zaniżając spalanie. Jeżeli komuś przy ostrej jeździe w trybie miejskim pali w granicach 20L/100km, to chyba nie potrafi wykorzystać potencjału tego auta w stu procentach.
17,0
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
S6 Avant Tiptronic, koła 235/35/19 średnie spalanie PB 15-18L, LPG 17-20L. Przy jeździe w trasie ok 100km/h spalanie LPG wyszło mi kiedyś 11L. W mieście nie ma mowy o spalaniu mniej niż 20 oczywiście przy normalnej jeździe, bo przy dziadkowaniu może się uda. Moje średnie spalanie to trasa ok 30km do miasta, trochę po większym mieście i ok 30km do domu. Styl jazdy odpowiadający temu co pod maską. Gdyby ktoś bardzo chciał to może przy takim cylku zejść do 15 LPG tylko po co.... Zimą na odcinkach do pracy 2,5km to szkoda gadać. Przy -15 mi z dwóch tygodni wyszło 58,5/100..... Generalnie fajne auto, tylko trochę za ciężkie. Niestety skrzynia automat, plus stały napęd na wszystkie buty nie pozwoli jeździć za darmo.... Ale V8 ma palić. Koszty na LPG porównywalne z 3.0d BMW, więc bardzo sympatycznie
12,8
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Audi A6 C5
Kilka sów wyjaśnienia. Moje aut ma założoną instalacje gazwoą. Kiedy toczę sie do pracy, a zwłaszcza kiedy stoję w korku, albo kiedy po prostu jadę - LPG, kiedy zależy mi na osiągach przełaczam na Pb, a w baku mam zawsze WYŁĄCZNIE V-Power Racing Shella, stąd moje wyniki poniżej są zaskakujące, ale takie wlaśnie są. Mam nawet kilka zdjęć z komputerea :) Dodatkowo NIGDY nie używałem trybu D, zawsze jeźdżę w trybie manualnym i wykorzystuję hamowanie silnikiem (na torze - wiadomo po co :) poza torem dla oszczędności paliwa) Miasto minimalnie 12,3 średnio 15-18 max 18,9 Trasa minimalnie 11,2 (raz udao się 9,72: autostrada, temp 5-8C, prędkość średnia 99,8kmph, max 133, dystans 346km. - pomiary wg GPS) średnio 15,5 max 16,8 Mieszany minimalnie 13,4 średnio 15-16 max 17,2 Tor średnio w zależności od toru i pory roku od 32,8 do 47,8 (plus opony, klocki i tarcze :) )

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 S6 Avant