Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001

Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Silnik - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~Robert
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Opinie o tym ze 1.8 jest za słaby do tego auta są błędne. Wiadomo jak ktoś jeździ 4.2 i 320KM i sie przeciądzie na 1.8 125KM to jest słabo. Ja sie przesiadłem z bmw 320d i z przyspieszenia w audi 1.8 jestem bardziej zadowolony. 11s do setki mimo dużej masy auta i tak wygrywa z większością silników TDI.
4,5
~Adam bee
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Bardzo atrakcyjny wygląd, dbałość o szczegóły to właśnie wyróżnia audi...
3,8
~Audi
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Audi A6 to super limuzyna klasy wyższej o wspaniałęj sylwetce. Moja jednostka napędowa 1,8 125KM absolutnie nie pasuje do tego modelu, dlatego teraz zamieniam na V6 2,4 lub 2,8

Raporty spalania Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001

Liczba raportów: 9
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001
10,5
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Ogromna przestrzeń, niesamowity komfort, trochę słabo wyciszony, nie jeździłem A6 z większymi motorami więc nie mam porównania, ale w mojej opinii trochę głośny. Spalanie trasa (styl dziadkowy do 100km/h) - PB 8,5l/100km - LPG 9,8 Spalanie miasto (Warszawa - styl dziadkowy do 70km/h) - PB 11,5l/100km - LPG do 13/100km Spalanie mieszane w w/w stylu - 10,5l/100km Ogólnie do normalnej jazdy wystarczy, marzy mi się jednak kombi 4,2
12,7
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Witam, a6 w automacie, średnio spala 13-14L LPG w większości po mieście co jest bardzo dobrym wynikiem, 100% miasto 15L LPG, trasa 8-10L LPG, jazda dynamiczna jeśli można tak powiedzieć o tym silniku, auto raczej do normalnej jazdy, kto lubi naprawdę dynamiczna jazdę powinien wybrac 2.8L TIPTRONIC i dopłacać średnio 3-4L LPG/100km, ciekawie też czyli lepiej od 1.8, ale nie jak 2.8 jeździ 1.9 TDI, które w manualu pali średnio 6,5L/ON, wiem bo w domu mamy 3 takie A6 C5...
8,8
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
niewątpliwym plusem jest koszt rozrządu !! w ASO nowy 580zł !! :) spalanie minimalne jakie udało mi sie osiągnąć na ciepłym silniku na trasie 200km jadąc na tempomacie 100km/h to 6.8l :)) w mieście ok 9-11 l, w extramalnych korkach max 13l

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan