Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 1.8 125KM 92kW 1997-2001
10,4
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Ogromna przestrzeń, niesamowity komfort, trochę słabo wyciszony, nie jeździłem A6 z większymi motorami więc nie mam porównania, ale w mojej opinii trochę głośny. Spalanie trasa (styl dziadkowy do 100km/h) - PB 8,5l/100km - LPG 9,8 Spalanie miasto (Warszawa - styl dziadkowy do 70km/h) - PB 11,5l/100km - LPG do 13/100km Spalanie mieszane w w/w stylu - 10,5l/100km Ogólnie do normalnej jazdy wystarczy, marzy mi się jednak kombi 4,2
12,7
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
Witam, a6 w automacie, średnio spala 13-14L LPG w większości po mieście co jest bardzo dobrym wynikiem, 100% miasto 15L LPG, trasa 8-10L LPG, jazda dynamiczna jeśli można tak powiedzieć o tym silniku, auto raczej do normalnej jazdy, kto lubi naprawdę dynamiczna jazdę powinien wybrac 2.8L TIPTRONIC i dopłacać średnio 3-4L LPG/100km, ciekawie też czyli lepiej od 1.8, ale nie jak 2.8 jeździ 1.9 TDI, które w manualu pali średnio 6,5L/ON, wiem bo w domu mamy 3 takie A6 C5...
8,8
Sedan 1.8 125KM 92kW
Audi A6 C5
niewątpliwym plusem jest koszt rozrządu !! w ASO nowy 580zł !! :) spalanie minimalne jakie udało mi sie osiągnąć na ciepłym silniku na trasie 200km jadąc na tempomacie 100km/h to 6.8l :)) w mieście ok 9-11 l, w extramalnych korkach max 13l

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 67
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
2 komentarze
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan