Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Rysiek
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
W swoich latach 2.5 TDI w C5 był topowym dieslem. Kupowali go ludzie dla których 12L/100km nie sprawiało bólu podczas tankowania. Auto bardzo dużo potrafi znieść- ale przebiegi ponad 400 tys dają o sobie znać. Większość C5 znajdujących się w PL ma już najlepsze lata za sobą. =Moja ma w tej chwili rzeczywiste 147 000 km i auto jest jak nowe. Nic sie nie zepsuło, silnik i skrzynia pracują wzorowo. Auto jest idealne utrzymane co daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Jeżeli trafisz zadbany i nie pół milionowy egzemplarz to będziesz zadowolony. Ciężko znaleść coś lepszego w tym przedziale cenowym. Polecam!
4,8
~Adam K.
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
Samochód bardzo przestronny i komfortowy. Posiadam go już od 8 lat i ciężko mi się z nim rozstać. Ja osobiście nie odczułem problemów z magicznym 2.5 tdi, może dlatego, że kupiłem go jak miał 3 lata i znikomy przebieg a nie jak większość zadbane 10 letnie auto z 200kkm na liczniku. Spalanie nie małe fakt ale nikt nie powiedział, że będzie palił 6 litrów. przedział 8-10 litrów przy masie 1707 kg napędzie quattro uważam za wynik bardzo akceptowalny. Koszty utrzymania jak na tą klasę auta są zadowalające, myślę, że proporcjonalne klasy i komfortu.
4,4
~shary
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
Witam wszystkich zainteresowanych Audi A6, zrobiłem tym autem 100 000km i oprócz wymiany oleju i rozrządu nie było nic do robienia. Gdy ją kupowałem jakieś 3 lata miałem obawy przed silnikiem 2.5 tdi jednak okazały się bezpodstawne. Jedynym minusem jest turbo dziura, ale do tego trzeba się przyzwyczaić. Na dużą pchwałę zasługuje natomiast skrzynia i rewelacyjny napęd quattro.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2004
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
1. Jadąc spokojnie eksperówką 100km/h na spokojnie można zejść pomiędzy 6-7litra. 2. Jazda autostradą 120-130km/h spalanie 7,5-8,8 litra. 3. Korek w mieście.. nawet i 12 litrów 4. Jadąc płynnie miastem pomiędzy 65-70km/H uzyskuje spalanie 5,2-6,4 Litra. (Oczywiście jak jest fajna prosta droga i w miarę umiemy wykorzystać zakręty, ładnie dojeżdżamy pod czerwone by nie ruszać od 0km/h... 5. Ponoć korzystając z tiptonica na trybie manualny da się nawet o 0,2litra zejść mniej ale to już chyba sknerostwo do potęgi. 6. WOLNA JAZDA NIE OZNACZA JAZDY EKONIMICZNEJ.. WIEC JAK JEDZIESZ CO NIEDZIELE PO 30KM/H TO WEZ STARUSZKU ZWIŃ SIE NA AUTOBUS LUB WEJDŹ DO ROWU, BO INNI CHCĄ DOTRZEC DO CELU BEZ STRATY CZASU I PALIWA. Pozdrawiam Piotr
9,6
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
2.5 TDI 180KM Quattro + Automat, głównie na krótkich przejazdach w trybie mieszanym z przejazdem przez miasto średnio pali od 9,5 do 10,3 (średnia z komputera w zegarach), na trasie Kraków-Zakopane-Kraków spalanie wyszło 7.9L/100, ogólnie jak na 4X4 i automat nie jest źle, nie wiem czemu niektórym manual z przednim napędem pali więcej... naprawcie swoje samochody :) Tankuje zawsze lepsze paliwa z zaufanych stacji. Nigdy nie miałem spalania większego niż 11L z 100KM, (bo nie mówię tu o zresetowaniu licznika w korku i po jego wyjechaniu pokazuje nawet 30L... ale przecież autem nie stoi się cały czas w korku więc taka średnia jest nikomu nie potrzebna, bo zaraz i tak wyjedzie się na zwykły odcinek i spalanie będzie stopniowo spadać do normalnego poziomu). Na dłuższych trasach w oszczędną prędkością uda się osiągnąć średnią 6.5L, tylko sam nie potrafię tak jechać :) Wiadomo 1.9TDI oszczędniejszy, ale jak się wsiądzie do 2.5TDI 180KM to widać różnicę, a największa różnica jest przy prędkości 150KM/h jak depnie się 2.5TDI to rwie się do przodu, a 1.9TDI będzie się opierał "Panie może juz dość męczarni?". Jak się dba o 2.5TDI to się jeździ bez problemów. Pozdrawiam!
11,5
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
Fakt że audi ktore miałem to był 2,5TDI automat i do tego quattro, ale to go nie tlumaczy z potwornego spalania. Diesel niby oszczędny silnik ale przy jezdzie normalnej-dynamicznej srednie spalanie nie schodziło poniżej 12 l. Fakt ze na trasie szło zbic tak że komputer wykazywał 6-7 l przy prędkości 100-120 km\h. W trasie nad morze około 250 km auto spaliło 9 litrów/100 przy oszczędnej jezdzie. W miescie jak chciałes jedzić mocno dynamicznie ale umiarkowanie spokojnie trzeba liczyc 13-14l. Trzeba miec chyba własny dystrybutor. Co nie zmienia faktu ze komfort jazdy jest fantastyczny. Elegancja, komfort i dynamika. Ale kosztem spalanie sredniego 12-13l/100km !

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 66
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
1 komentarz
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan