Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2008

Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A6 C6 Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2008

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~zadowolony
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Jeździłem bardzo wieloma samochodami różnych marek, zawsze raczej dużymi i komfortowymi. Ciekawość i pasja motoryzacyjna powodowały, że dosyć często je zmieniałem, średnio co roku. Zazwyczaj mam 2-3 auta naraz. Audi A6 C6 Avant jeżdżę już 3 lata i wcale nie mam ochoty się z nim (nią?) rozstawać. Samochód jest zadbany i pomimo wieku jest naprawdę bezawaryjny, nie nosi też najmniejszych śladów zużycia wewnątrz. Jest bardzo komfortowy zarówno w mieście jak i na długich trasach wakacyjnych. Nie jedzie a po prostu "płynie". Moja rodzinka go uwielbia. Miałem okazję niedawno dłużej pojeździć nowiutką Insignią w dobrej wersji i z ogromną przyjemnoscią przesiadłem się z powrotem do mojego "starego" Audi :-)
4,6
~Varp
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Przesiadłem się do tego auta z golfa IV 1.6, więc siłą rzeczy wszystko w audi wypada fenomenalnie bazując na moich poprzednich doświadczeniach. Czuję się w A6 jakbym wykonał skok w przyszłość pod każdym względem - komfortu jazdy przede wszystkim. Uwielbiam patrzeć na ten samochód, jest wciąż piękny i nie chce mi się znudzić, a w środku mógłbym siedzieć i siedzieć. Wspaniały żwawy silnik, niskie spalanie (jak na taką limuzynę) w moim przypadku między 8-9 litrów i nieprzeciętna jakość wykonania. Kupując to auto jako spodziewający się dziecka przyszły tata, potrzebowałem przede wszystkim bezpiecznej, godnej zaufania, dużej limuzyny kombi. Dostałem wszystko to co chciałem i jeszcze trochę. Mogę powiedzieć ze swojego doświadczenia, że opłaca się wydać nieco więcej i cieszyć się z tego auta, bo naprawdę jest wart swojej ceny.
3,2
~Marcin
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
W mojej subiektywnej ocenie gdyby nie silnik, to wystawił bym o wiele wyższą ocenę. Dla mnie to komputer na kołach. Wymiana czujników nie ma końca. Zawory n80, przewody odmy, odma, cewki, wtryski ... cały czas coś się nadawało do wymiany.Do tego inne incydentalne błędy zależne chyba od wilgotności powietrza. Jedyny plus to, że auto samodzielnie dojeżdżało do mechanika i nie było potrzeby wzywania lawety. Do tego konsumpcja oleju w ilości 1 litra na 5000 km.

Raporty spalania Audi A6 C6 Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2008

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2008
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Jazda po mieście to 10l, ale przy tej masie i z automatem to wynik do przyjęcia. Na trasie można zejść do 8L, ale osobiście preferuję szybszą jazdę i wtedy spalanie jest na poziomie 9-9,5L. Autko przy prędkości 160-180km/h płynie i warto ;-)) POLECAM!
9,3
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Nie jest źle. Jeżdżę raczej baaardzo ekonomicznie i spokojnie i jak na taką masę, którą ten 2-litrowy silnik musi pociągnąć to jest bardzo dobry wynik. Właściwie zawsze schodzę poniżej 10 litrów. Dla mnie standard to spalanie w okolicach 8-9 litrów. Nie jeżdżę właściwie w ogóle po mieście, więc nie wiem jakby się kształtowało spalanie w takich warunkach, ale w trasie (90 - 110km/h) spalenie 8 litróe, a już na pewno 9 litrów nie sprawia żadnych kłopotów.
7,9
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Na trasie przy prędkości pomiędzy 90 a 100km/h miałem wynik 6,6l/100km przy czym w aucie było trzech dorosłych plus niemowle, auto załadowane po dach.Przy prędkościach wyższych w granicach 120km/h ok 7,4l/100km przy w/w obciążeniu.Przy jeździe w mieście mieszczę się w granicach 9,3l/100km w porze letniej.Opony jakie posiadam to 245/40/18 czyli szerokie kapcie, przy węższych wynik pewnie byłby lepszy.Osiągi jakie uzyskałem możliwe są przy płynnej jeżdzie bez kręcenia silnika ;-)

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant