Szukaj

Informacje o Audi A6 C6

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Oceny Audi A6 C6

Liczba ocen: 280
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof2137
Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6
3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB). Motor dynamiczny, podatny na zwiększenie mocy i całkiem oszczędny. Do tego V6 przyjemnie brzmi, czasem można nawet zapomnieć, że to nadal diesel. Po lekkiej modyfikacji (lub usunięciu) tylnych tłumików otrzymujemy V6 brzmiące jak... benzyna. Nie żartuję. Przy tym wszystkim silnik ten jest naprawdę cichy. Skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną A6 C6. Tiptronic jest dosyć powolny, szczególnie odczuwalne jest to w połączeniu z mocniejszymi jednostkami. Po latach skrzynia zaczyna szarpać i najczęściej wymiana oleju niewiele daje. U mnie wręcz szarpanie nasiliło się po wymianie oleju (statycznej). Posiadam A6 z zawieszeniem pneumatycznym i uważam, że jest świetne. W trybie komfort płynie po drodze, zaś w trybie dynamic auto robi się twardsze i sztywniejsze, przy czym oczywiście obniża się. Wcześniej miałem zwykłe zawieszenie w A6 przed liftingiem i zdecydowanie polecam szukać auta z pneumatycznym zawieszeniem. Kosztowo nie jest źle, sam miech można kupić za 400zł, regeneracja całego amortyzatora to około 1000zł, regeneracja kompresora też ok 1000zł. Jeżeli chodzi o ergonomię, to w A6 wszystko jest na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką. Ogromny plus za to. Posiadam webasto oraz panel solarny w szyberdachu, dzięki czemu mam funkcję przewietrzania. Jest to bardzo przydatne w upalne drzwi, bo samochód stara się wymieniać powietrze wewnątrz. W efekcie tego wewnątrz zawsze jest przyjemnie i nie wali żarem. Zimą zaś można włączyć sobie ogrzewanie postojowe i cieszyć się ciepełkiem. Do tego podgrzewana kierownica i można poczuć się jak w domu. W moim egzemplarzu są szyby akustyczne, więc w środku jest naprawdę cicho. Podczas jazdy z prędkością autostradową w zasadzie najbardziej słychać szum opon, a jego głośność jest już zależna od ich jakości. Zakładając, że mamy opony premium, to ten samochód w trasie pozwala się odprężyć i zapomnieć o świecie zewnętrznym. Niby Audi, niby ocynk, niby niemiecka technologia... Mimo wszystko A6 C6 niestety gnije. Mam już drugi egzemplarz i ogniska korozji pojawiają się w tych samych miejscach: na tylnych błotnikach, progach oraz wokół przedniej szyby. Co ciekawe - tylko z prawej strony.
4,5
~hubi_beerb
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
Super auto dla tych którzy czerpią radość z jazdy samochodem. Świetne prowadzenie dziki napędowi quattro i doskonały silnik sprzężony z fajnym automatem to recepta na uśmiech podczas jazdy. Wysoka jakość wykonania i cała masa bajerów uprzyjemniających podróż, a także przestronne, dobrze urządzone wnętrze korzystnie wpływa na komfort jazdy. Kto liczy przede wszystkim na komfort jazdy, może czuć się zawiedziony nieco twardszym zawieszeniem i gangiem silnika dobywającym się spod maski. Zawiedzeni z pewnością nie będą Ci, którzy lubią dobrze czuć drogę i dla których liczy się precyzja prowadzenia przy akompaniamencie basowo brzmiącej V6tki, lubiącej również wysokie obroty. Wystarczy tylko wdepnąć pedał w podłogę, aby poczuć się jak w samochodzie sportowym. Osobiście baaardzo przypadł mi do gustu ten samochód, aż pójdę się chyba przejechać ;)
3,2
~Marcin
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
Audi A6 C6
W mojej subiektywnej ocenie gdyby nie silnik, to wystawił bym o wiele wyższą ocenę. Dla mnie to komputer na kołach. Wymiana czujników nie ma końca. Zawory n80, przewody odmy, odma, cewki, wtryski ... cały czas coś się nadawało do wymiany.Do tego inne incydentalne błędy zależne chyba od wilgotności powietrza. Jedyny plus to, że auto samodzielnie dojeżdżało do mechanika i nie było potrzeby wzywania lawety. Do tego konsumpcja oleju w ilości 1 litra na 5000 km.

Raporty spalania Audi A6 C6

Liczba raportów: 429
Średnie spalanie dla Audi A6 C6
8,9 – 20,6
l/100 km
6,5 – 9,7
l/100 km
11,9 – 18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

26,3
RS6 5.0 V10 TFSI (Avant) 580KM 427kW
Audi A6 C6
Witam. Spalanie to temat rzeka. Zacznijmy , że to co pokazuje komputer to zaniża o około 10% . W trasie jadąc 100km/h wyjdzie około 10l , 140km/h 13l, 200km/h 22l , 300km/h ponad 30. Jechałem nim 341km/h i to jeszcze nie był koniec możliwości. Jazda po mieście to spalanie od 16l zawsze pierwszy ze świateł lekko wciskając gaz ;) , ale wartość z miasta może dochodzić do 60litrów na100km. Komputer pokazuje spalanie do 40l/100km powyżej już nie pokazuje. Ale jak pojadę ogniem z 15km po mieście i obwodnicy, a wracam spokojenie tak do 140 to po przejechaniu 45km komputer mi pokazuje 37litrów/100km. Dodm , że jest dłubnięte na 748KM więc pali trochę mniej niż było serią
10,1
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Silnik sam w sobie ma stosunkowo wysoka kulturę pracy jak na 4 cylindrowego diesla lecz patrząc na spalanie najmniej ile udało mi się uzyskać to 7 litrów jadąc około 70-80 km/h a jadąc przez cała Polskę nie przekraczając 110-120km/h spalanie wyniosło przy trasie 600km 7,3l i niżej nie ma szans. Jadąc 140 km/h tą samą trasę spalanie wynosi już 9,5l wiec spalanie na dramatycznym poziomie. W mieście jeszcze gorzej 10-11l przy bardzo ekonomicznej jeździe. Żałuje ze nie wziąłem 3.0 tdi ze względu na niewiele wyższe spalanie lub nawet bardzo porównywalne.
11,2
Limousine 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW
Audi A6 C6
Spalanie na poziomie dobrego wolno-ssaka. Jak na taką moc spalanie jest naprawdę dobre. Byłem mocno zaskoczony po pierwszej trasie - średnia prędkość 170 km/h na odcinku 500 km - spalanie 11,4 l/100. Polecam każdemu fanatykowi mocy oraz marki :)

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6