Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 - 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW 2008-2011

Podstawowe parametry Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 290 KM (213 kW) przy 4850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 2500-4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 89 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6

Autorentgen Audi A6 C6

Liczba wpisów: 45

Trzecie światło stop.

dodał: ~shogun, 7 lat temu
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci

Pompa paliwowa.

dodał: ~2,5 TDI 150 KM ( V6), 8 lat temu
Mam Audi A6 z rocznika 98`. Problemy z pompą zaczęły się niedługo po kupnie. Masę pieniędzy wpakowałem w niego, żeby jeździł tak jak powinien. Ogólnie dowiadując się te modele z silnikami 2,5 tdi mają problem z pompami (nie wiem jak te po FL, które mają 180 km ). Trzeba je regenerować, choć nie raz jest to wina osprzętu. Regeneracja i naprawy to koszt. Trzeba również dokładnie ustawiać pompę. PS. Znakiem rozpoznawczym zużycia pompy jest słabe odpalanie, dymienie oraz mała moc przy przyspieszaniu (duszenie, spadek mocy itp). Zdarza się również, że auto po prostu stanie i nie odpali.

Wałki rozrządu nie wytrzymują 250 tys. km.

dodał: ~Paweł, 8 lat temu
Nagminne usterki rozrządu w silnikach 2,5Tdi-179km. Słabe smarowanie wałków powoduje nadmierne zużycie. Uważać trzeba na wałki niefirmowe bo wytrzymują 15-20 tys. kilometrów.

Publikacje o Audi A6

Newsy o Audi A6

Audi A6 C6 Avant