Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Tomek
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Super auto za cene 50000zł. za 2008rok,ale tylko 3.0 tdi tiptronic i koniecznie z zawieszeniem pneaumatycznym.moim zdaniem każde A6 powinno mieć to w seri.Róznica między standardowym zawieszeniem a pneaumatycznym,to jak lot na marsa-POLECAM.jeśli auto serwisuje się według standartów audi, to zawieszenie bez problemu wytrzymuje przebieg 300000-400000 tyś.km.
4,6
~foxracer
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Auto pod kazdym wzgledem genialne. Koniecznie z zawieszeniem pneumatycznym, ktore zamienia to auto raz w sportowy bolid a innym razem w jezdzaca kanape. Pakiet oswietlenia dodaje smaczku wnetrzu, a drewniane dodatki to prawdziwe drewno a nie jakis bubel. szczerze polecam samochod pod kazdym wzgledem. Zdecydowany faworyt w swojej klasie!
4,4
~Dawid Masiak
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Otwieranie z pilota drzwi pasażera - do wymiany zamek. Głośne tyrkanie przy otwieraniu klapy bagażnika - do wymiany zamek. Przycisk zamykania automatycznego klapy bagażnika - do wymiany przycisk. (Bezawaryjność (drobiazgi))
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2006-2008
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Avant pneumat i automat co tu mówić koszt utrzymania jest duży awarie czujników ale to norma przy tak dużej elektronice koszt zawieszenia spory za jedna szt oraz serwis rozrządu masakra koszt to 3.500 do nawet 5000 w zależności od jakości części i wymiany bo jest od strony środkowej auta w skrócie auto super jedzie zwłaszcza z tym zawieszeniem ale trzeba liczyć się z dużymi kosztami utrzymania (Bezawaryjność (drobiazgi))
8,8
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Drogi Servis . Ale rzadko się coś psuje . Miałem usterkę wzmacniacz bose Servis oczywiście zaproponował wymienę za 4500 zł a zaprzyjaźniony elektronik naprawił za 150 gra do dziś Ja nie miałem innych usterek po gwarancji a na gwarancji wymieniali pompę podającą poliwo ze zbiornika , kosztu nie znam. (Bezawaryjność (drobiazgi))
10,0
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A6 C6
Biorąc pod uwagę ogólne parametry auta. Przyśpieszenie, prędkość max., relatywnie niskie spalanie paliwa, komfort jazdy, stabilność na drodze, przestrzeń bagażową - absolutna rewelacja. Wiadomo że nie ma czegoś takiego jak ideał. Ale Audi A6 Avant quatrro automat, właśnie z silnikiem 3,0TDI jest bardzo jemu bliskie. (Bezawaryjność (drobiazgi))

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 35
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant