Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 335 KM (246 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW 2004-2006
14,1
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Audi A6 C6
Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Miasto od ok 18l w górę. Jeśli zaczniemy bawić się prawym pedałem, to bez mała możemy podwoić ten wynik. Najgorzej jest po zimnym rozruchu i jeździe po mieście - od 25l do nawet 30l. Trasa - nie wiele tras póki co ją robiłem, ale przy stałej prędkości 100-120km/h i okazyjnym wyprzedzaniu 12-12,5l. Jednym słowem smoc okropny. Ale nie ma co się dziwić. Silnik potężny, auto ciężkie, quattro... Jedzie to w każdym bądź razie bardzo fajnie. Moc godna, skrzynia fajnie pracuje, auto zbiera się już od dołu, quattro...i z miejsca raczej mało kto podskoczy ;) Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Auto potrafi dać emocje. Do tego dźwięk V8... Bajka, która rekompensuje częste wizyty przy dystrybutorze.
14,7
Audi A6 C6
Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Spalanie w mieście zaczyna się od ok 16 L w emeryckim trybie jazdy , mnie przy średnio dynamicznej jeździe wychodzi koło 19-20 L ,oczywiście jak się chce poszaleć to 25 + to nie problem , trasa nie przekraczając 100 km/h około 11 , ale najczęściej jeżdżę 120-140 km/h klima , tempomat i zawsze wychodzi mi około 13 L Instalacja LPG Tech z dwoma reduktorami - rewelacja 0 problemów checków itd. strojona na hamowni ulotniło się 18 KM ale i tak zostało 307 KM więc nie czuć różnicy w dynamice , na benzynie auto paliło około 11 L trasa i 15 -18 L miasto więc naprawdę warto zainwestować ok 6 tys. Zbiornik w kole wchodzi 48 L
18,7
Audi A6 C6
Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW
jak na razie powoli nie jeździłem. Poza tym instalacja jak się okazało była nie do końca dobrana, więc spalanie może się zmniejszyć na nowej instalacji ;) zobaczymy. Natomiast jestem tego zdania, że miasto na gazie daje popalić bo dużo świateł ale zawsze pierwszy :P Trasa? Mega zaskoczenie. 1700km do Anglii 4 osoby i na fula załadowany i średnio 14,5l/100km no ale nie szalałem po 200 :P

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine