Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2008

Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2698 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1400-3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2008

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~JARO
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
Myślę, że auto jest super i zadowoli najwybredniejszych. Silnik wystarczający, a przy tym duuużżżooo oszczędniejszy od 3.0 TDI (sprawdzone). Bardzo polecam skrzynię multitronik i nie należy się jej bać, jazda bajka. Miałem poprzednio takie same Audi z tym samym silnikiem i kupiłem takie jeszcze raz. Szczerze polecam tym, którzy zastanawiają się nad innym motorem w tym aucie. Jeżeli ktoś doradza wam silnik 3.0 TDI to zastanówcie się bo ekonomiczność tam nie istnieje, a przy okazji zobaczcie ile jest A6 C6 z silnikami 3.0 a ile z 2.7 oczywiście TDI.
4,0
~marcin850117
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
Tylko 3 dla tego, że koszty utrzymania są naprawdę nie małe. Niby rozrząd na łańcuchu ale co z tego jak napinacze po 250-300tyś padają i wówczas najlepiej wymienić wszystko (komplet samych części po rabacie to 2400zł a gdzie robocizna? Do tego należy od razu wymienić olej z filtrem i robi nam się w najlepszym wypadku 4 tyś zł
4,4
~Damian
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
Jestem Mile zaskoczony tym samochodem. Pomimo wieku i dość sporego przebiegu w aucie praktycznie nie psuło się nic. Był mały kłopot z DPF - po "wycięciu" na nic innego nie mogłem narzekać. Polecam

Raporty spalania Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2008

Liczba raportów: 33
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2008
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
No tu to mógłbym litanie wystrugać. Nie chodzi o spalanie bo przy tej masie auta trzeba się liczyć z tym, że trochę potrzebuje tego łykać. Miasto przy normalnej jeździe bez jakiś większych korków oczywiście to 10 litrów, trasa za to do 7 litrów załadowany na maxa i prędkość do 160 km/h. A z kosztami utrzymania to zależy jak się trafi. Jeżeli myślisz, że kupisz to auto z tym silnikiem za 30 tyś. zł w super stanie i nic nie będziesz musiał robić to tak jak byś trafił 6-tkę w totka. Najdroższe co jest do roboty to rozrząd i tutaj rozpiszę się trochę bardziej w dziale "Poważne usterki" :)
7,7
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
Autko ma już rok zrobiłem 50 000km a średnie spalanie z całości 8.8l\km podkreślę ze to spalanie autostradowe w 80% a jazda od 160km\h i więcej silnik ok kultura niezła choć odczuwam niedostatek mocy przydało by się ze 40KM więcej ale nie narzekam kumpel ma 3.0tdi qattro automat i w mieście pali 4l więcej trasa 2l. więcej wiec jak coś to sobie zafunduje chipa ale wracając jazda autostrada 1000km nocą w 6h średnie spalanie z trasy 9.4l\100km a jazda 70-90km\h to spalanie 5.2-5.5l\100km w gruncie od mojego passata 2.0tdi 178KM po chipie pali 1.5-2.0l\100km więcej dużym plusem jest łańcuszek jeśli nie padnie he he ale nie narzekam jazda git autko stworzone na autostradowe jazdy.A w zimie długo się nagrzewała przez co spalanie było podniesione na dystansach (15-25km) o 3l sprawdzałem wsio jest ok widocznie wada fabryczna.
7,7
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
Autko ma już rok zrobiłem 50 000km a średnie spalanie z całości 8.8l\km podkreślę ze to spalanie autostradowe w 80% a jazda od 160km\h i więcej silnik ok kultura niezła choć odczuwam niedostatek mocy przydało by się ze 40KM więcej ale nie narzekam kumpel ma 3.0tdi qattro automat i w mieście pali 4l więcej trasa 2l. więcej wiec jak coś to sobie zafunduje chipa ale wracając jazda autostrada 1000km nocą w 6h średnie spalanie z trasy 9.4l\100km a jazda 70-90km\h to spalanie 5.2-5.5l\100km w gruncie od mojego passata 2.0tdi 178KM po chipie pali 1.5-2.0l\100km więcej dużym plusem jest łańcuszek jeśli nie padnie he he ale nie narzekam jazda git autko stworzone na autostradowe jazdy.A w zimie długo się nagrzewała przez co spalanie było podniesione na dystansach (15-25km) o 3l sprawdzałem wsio jest ok widocznie wada fabryczna.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine