Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Bartek
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
Auto pomimo iż jest prawie pełnoletnie cały czas robi dobre wrażenie, zarówno w kwestii wyglądu jak i wyposażenia. Silnik zapewnia więcej niż wystarczające osiągi (porównywalne z dzisiejszymi dieslami o mocy ok 200KM), zużycie paliwa, jak na tą pojemność jest akceptowalne (16l. miasto/ 12l. trasa) - brzmi fantastycznie (w cieplejsze dni, pierwszą rzeczą jaką robię zanim uruchomię silnik jest opuszczenie szyby :-) )Ma wszystko, czego potrzeba - dwustrefowa klimatyzacja, fotele z pamięcią ustawień, czujniki parkowania (ważne przy tych gabarytach), fotochromatyczne lusterka (wszystkie trzy), co czyni jazdę nim bardzo przyjemną i komfortową. Nadwozie dobrze znosi próbę czasu, jest aluminiowe, więc nie rdzewieje. Gdzieniegdzie widać pęcherzyki utlenionego aluminium, ale na ogół jest to spowodowane jakimiś drobnymi uszkodzeniami powłoki, bądź niefachowymi naprawami. Ilość miejsca więcej niż wystarczająca, bagażnik pojemny. Minusem jest brak składania tylnej kanapy, ale jest to spowodowane faktem iż tylna kanapa też posiada regulację - w końcu to limuzyna a nie dostawczak.
4,7
~karwafak
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
Mówi się wiele że drogo itp. Ja wiem że nie jest aż tak tragicznie, aczkolwiek za dużo doświadczenia z tym nie miałem. Zacznę od rozrządu bo od tego trzeba zawsze zacząć. Części kosztowały mnie około 1200 PLN, mam tu na myśli cały kpl. rozrząd czyli wszystkie rolki, pompa wody, pasek, termostat i robocizna w zaprzyjaźnionym serwisie 400 PLN. Dla porównania przykładowa wymiana w 1,9 tdi rozrządu plus rolka u alternatora to u zaprzyjaźnionego mechanika koszt 1000 PLN. Następnie był olej w silniku czyli 8 litrów za 220 PLN, filtr powietrza 50 PLN i oleju około 40 PLN, może nawet mniej. Olej w skrzyni biegów wraz z olejami we wszystkich mostach, torsen czy haldex, itp to koszt około 900 PLN, a trochę roboty z tym jest. Chcesz jeździć to trzeba najpierw zapłacić. ;-). Poza tym to tylko LPG i Pb, cały koszt eksploatacji. Mam nadzieje że pomogłem w obaleniu mitu jakie to A8 jest drogie.
4,5
~JaroKat76
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
Posiadam ten samochód od roku czasu, wiec myślę iż coś mogę już o nim powiedzieć. Auto ma już powoli klasyczne kształty, przyciąga jednak cały czas pomimo wieku spojrzenia przechodniów. Uważam że jakość wykonania samochodu jest na bardzo wysokim poziomie, w środku pomimo wieku nic nie piszczy, ani nie trzeszczy. Jazda tym autem po prostu daje satysfakcję, a przyspieszenie pozwala zostawić w tyle 80% współczesnych aut. Mam ciężką nogę i raczej poruszam się lewym pasem

Raporty spalania Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Liczba raportów: 21
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
14,4
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej zgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto.
13,7
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
Trasa od 9 do11 litrów, miasto od 13 do 17. Tragedi nie ma, ale w ciągu tygodnia dwa tysiące na paliwo wydać to nie problem :) Tak się wydaje że nie dużo ale jednak czasem wychodzi tyle ta wygoda. Auto ogólnie super, mega wygodne, duże, mocne, mimo lat jeśli masz zadbaną sztukę nadal zwraca uwagę przechodniów. Polecam. Marynarz.
14,3
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
W tej chwili ceny części zamiennych nie odbiegają od cen części aut klasy średniej, autko ma już swoje lata nie jest drogie w utrzymaniu. Jedynie fakt że V8 wtedy ilość cylindrów podnosi koszt wymiany np. 8 świec zapłonowych, cewek itd. 8 litrów oleju w silniku do wymiany. Filtry w cenie jak do innych aut.

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan