Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 - 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Oceny Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310 KM 228 kW

Ogólna ocena
4,60
Średnia dla segmentu 4,37
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Silnik + Całokształt + Układ jezdny
WADY - Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 144
Koszt ogólny 42,96 PLN
LPG35 PLN
Wydatki serwisowe 30,53 PLN Pozostałe wydatki 139,88 PLN

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002

Podstawowe parametry Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Audi A8

Newsy o Audi A8

Audi A8 D2 Sedan