Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998

Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~ajaxdg
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
Audi A8 D2 - LIMUZYNA. Auto produkowane "dla pana prezesa". Niesamowicie komfortowe! W środku delikatny pomruk V8-ki to najlepsza stacja radiowa której słuchamy :) za nią pozostaje muzyka płynąca z nagłośnienia BOSE.. coś wspaniałego. Auto dynamiczne, (dla mnie szybkie!) z uwagi na fakt, że śmigałem 90km dieslem hdi. W trasie cóż, bajka! Polskie prędkości autostradowe to fraszka - w środku cisza! Jazda po autobahnie w Niemczech... jeśli jest mały ruch to spokojna jazda 180-190 km/h i w środku nadal cicho :) Niesamowite auto do kupienia za niewielkie pieniądze...zadbany egzemplarz około 20 tysięcy zł. Nie zmienia to faktu, że auto trzeba dopieścić, coś przy nim porobić. A to przeguby, a to visco, tu nie działa webasto, podłokietnik się łamie. Trzeba zrobić kompletny rozrząd, chcesz mieć ekonomicznie - załóż lpg - 4300 zł.. więc sumka uzbiera się konkretna. Odpukać, skrzynia jak na razie pracuje aksamitnie, płynnie. Jazda tym autem to czysta przyjemność! Ale trzeba uważać na wydatki
3,5
~benek
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
Samochód może się cały czas podobać, ma dość klasyczne i ponad czasowe kształty. Mi się cały czas podoba szczególnie z tyłu bo przód niestety wygląda jak popularne A4/A6. Może zwrócić uwagę szczególnie za ułamek ceny nowego samochodu możemy kupić używany samochód i jeżdżący. Niestety jak jeżdżący to jest już loteria. A naprawy w tej bryczce niestety potrafią w ciągu roku kosztować nawet dwa razy więcej niż kosztuje sam samochód - jest to praktycznie jedyna ale bardzo ciężka wada szczególnie dla portfela wada. Samochód do specjalnie psujących się nie należy (jeśli chodzi o główne podzespoły) ale że ma dużo osprzętu i elektroniki psuje się coś cały czas i to wszystko kosztuje niemałe pieniądze. No i skrzynie automatyczne które padają tak miałem u siebie wtedy koszt jak się dobrze poszuka może sie zamknąć w okolicach 7tys zł. Tak że przyjemność jazdy spora ale przygotuj się możesz w ciągu roku wydać na naprawy 20tys zł i nie są to wcale odosobnione przypadki.
4,9
[email protected]
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
W sumie niewielu ludzi uświadamia sobie różnicę pomiędzy KLASAMI samochodów. Mamy klasę compact, niższą średnią, średnią, wyższą średnią i wyższą-luksusową. Nie można porównywać auta, które nowe kosztuje 470 tysięcy do Toyoty Avensis czy Forda Mondeo, które nawet w najlepszej opcji kosztują koło 100 tysięcy, bo to nie jest ta klasa. Samochód wygląda po prostu przepięknie, tak na zewnątrz jak i wewnątrz. Po kilkunastu latach od nowości wciąż jest w środku intensywny zapach skóry i drewna, pogłębiający wrażenie luksusu, moja narzeczona chciała dać jakiś zapach, ale zabroniłem kategorycznie:-). Po pewnym czasie przyznała mi rację że rzeczywiście nieźle to pachnie :-). Na koniec parę słów na temat adrenaliny i pokazywania innym "co to nie ja". Z tego co wiem, Niemcy są chyba jedynym krajem w Europie i jednym z nielicznych na świecie, gdzie nie ma ograniczenia do 130 na autostradzie. Jakim cudem goście typu Jeremy Clarkson i inni producenci programów zajmujących się apoteozą szybkości w seryjnych autach mogą w ogóle robić takie programy i nie siedzieć w więzieniu za przyczynianie się do pogorszenia ogólnego bezpieczeństwa na drogach przez nakręcanie do sportowej jazdy i tak już napalonych, napełnionych adrenaliną "rajdowców"? Panowie, nie róbmy tego idiotyzmu. Można sobie depnąć, ale naprawdę trzeba wiedzieć gdzie to jest bezpieczne! Polskie drogi to jeden wielki wyścig. Każdy chce udowodnić każdemu, że ma szybsze auto a jeśli już ma wolniejsze, to robi wszystko aby udowodnić, że jest w stanie to i tak zrekompensować, bo jest oczywiście lepszym kierowcą. Jest to zwykłe wciskanie się na trzeciego lub wyprzedzanie bez potrzeby za wszelką cenę tam gdzie nie ma na to po prostu miejsca, tylko po to, żeby zaraz utknąć za kolejnym pojazdem :-). Traktujmy moc i osiągi samochodów nie do udowadniania innym naszej wyższości, ale jako element bezpieczeństwa. Jeśli mamy pod maską mocny motor, to używajmy go rozsądnie, a jeśli koniecznie chcemy szaleć na granicy ryzyka to można zawsze zapisać się do klubu sportowego lub wynająć sobie tor wyścigowy. Samochód to odpowiedzialność, to niebezpieczna rzecz, to 2 tony rozpędzonego żelastwa które może kogoś zabić lub narobić zniszczenia, to prawie bomba wypełniona paliwem! Jeśli chociaż połowa z czytających to weźmie sobie coś niecoś z tego do serca to na pewno mniej ludzi zginie w najbliższym czasie na polskich drogach. Pamiętajmy, dobre, szybkie wozy są nie po to, żeby udowodniać innym naszą wyższość. Dobry kierowca to ten, kto zawsze dojeżdża bezpiecznie do celu nie narażając siebie i innych na przykre konsekwencje wypadku, śmierć lub kalectwo ani nie stresując siebie i otoczenia.

Raporty spalania Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998

Liczba raportów: 52
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
14,1
l/100 km
15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
Myślę, że trzeba dać DOSKONALE. To jest napęd QUATTRO, opony szerokie 225, widlasta ósemka 4.2, automat a na trasie, zwłaszcza autostradach, można zejść lekko poniżej 10, w mieście około 12-13 litrów, jak ktoś jeździ non stop ostro to wtedy 16. Gdyby ten samochód był na węższych oponach i w manualu to zapewne paliłby 8 na trasie, czego można więcej żądać?? Nie sądzę żeby na przykład technologia HEMI stosowana w nowszych Chryslerach tak naprawdę dawała coś więcej poza nieźle brzmiącym chwytem reklamowym, że silnik często odłącza połowę cylindrów. I co z tego jak większość opinii podaje że ma i tak o litr-2 wyższe spalanie??
14,3
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
Opisałem już zużycia paliwa, ceny części które robiłem (tylko oryginalne audi używam - kupione poza ASO ale te same) olej: mobil 5w50 rally formula 135 zł / 4 l (wchodzi około 8 litrów) filtry kabinowe (110 zł za 2 sztuki) filtr paliwa, oleju, powietrza (wszystkie w okolicach 40-70 zł) łożysko koła lewego przedniego: 220 zł wycieraczki (90 zł komplet) filtr oleju ASB: 288 zł uszczelka ASB: 108 zł robocizna (dynamiczna wymiana oleju ASB): 120 zł olej przekładniowy ASB (płukanie 12 litrów poszło!) 80 zł / litr Na razie tyle.... OC: 1404 zł/rok AC (od kradzieży tylko): 800-900 zł niedługo: rozrząd: 250 zł robocizna i około 1700 za części Generalnie dośc drogo ale do przeżycia 3/5)
12,3
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
więc po kolei : autostrada : spalanie przy 120 kmh 8,5 l. 140-150 9,7 l. trasa (nie autostrada) 9-9,5 l, no i miasto 15-18 l. Należypamiętać iż auto waży z kierowcą 2 tony, 300 KM, stały napęd na cztery koła. Jest dobrze. przy 140 kmh silnik ma tylko 3000 obr. Nie zakładać gazu!!! - NA PRAWDĘ DOBRA RADA! Serwis jest drogi, niestety. Nie poduszczać zwykłych mechaników a osoby które mają o tym pojęcie. Jest mnóstwo forum w Polsce na których ktoś na pewno nam poleci dobry i tani serwis. Koszty : wymiana oleju i filtrów silnika 500 zł (8 l w silniku), skrzynia biegów co 60.000 olej i filtr ok 350-400 zł (należy oamiętać o wymienianiu oleju bo jak skrzynia się zepsuje to słono za to zapłacimy)

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan