Szukaj

Informacje o Audi A8 D4 Sedan 4.2 FSI 372KM 274kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta luksusowe

W tym aucie nie ma złych silników. Już 3-litrowy diesel o mocy 258KM świetnie radzi sobie z aluminiowym nadwoziem – błyskawicznie wchodzi na obroty, rezerwa mocy jest duża i sprawia mnóstwo frajdy. Jednak to 4.2l 385KM generuje prawdziwe emocje – ta limuzyna zmienia się w auto sportowe! Benzynowy silnik 3.0 TFSI 310KM musi ustąpić mu miejsca na podium, ale 4.0 TFSI 435KM to istna rakieta. Szybszy jest tylko S8, ale oba motory sprawiają niesamowite wrażenie, w ogóle nie czuć gabarytów tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 372 KM (274 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 445 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Bezpośredni wtrysk paliwa w technologii FSI z systemem wtryskowym o ciśnieniu 120 bar, wtryskiwacze wielootworowe, klapy zawirowania ładunku w kanale dolotowym i kolektorze ssącym.
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Audi A8 D4

Liczba wpisów: 5
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 Sedan Facelifting
  • układ chłodzenia
  • 146 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW 2015-2017
  • układ chłodzenia
  • 145 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A8 D4 Sedan